سئوی نامرتب ستونی است که وظایف پیچیده و بدون پرداخت مربوط به ممیزی، برنامه ریزی و بهینه سازی وب سایت ها را با استفاده از دامنه جدید MarTech به عنوان مطالعه موردی پوشش می دهد.
شروع هر پروژه سئو جدید چالش های منحصر به فردی را برای استراتژی های بازاریابی ایجاد می کند. ویژگی های مختلف وب سایت نیاز به راه حل هایی متناسب با مشکلات خاص خود دارند. نام تجاری، اهداف تجاری، پیکربندی سایت و بسیاری از ملاحظات دیگر نیاز به توجه ویژه برای پروژه شما دارد.
کارشناسان جستجو متوجه شدند که مشکل پس از انتقال یکپارچه سازی سایت حل شده است. این دقیقاً موقعیتی است که من برای برند MarTech خود در آن قرار گرفتم.
این چیزی نیست جز چیزی که من آن را “هرج و مرج سئو” می نامم، یا مجموعه ای از مسائلی که بر روی دید جستجو تاثیر می گذارد که به راه حل های پیچیده نیاز دارد.
من اخیراً به تیم رسانه درب سوم پیوستم تا به رفع این مشکلات ناشی از ادغام Marketing Land و MarTech Today کمک کنم. سایت جدید به کسی نیاز داشت که به همه چیز بپرد و راه آینده را مشخص کند. این روند به این صورت است.
مشکلات ناشی از یکپارچه سازی سایت
بسیاری از سازمان ها متوجه می شوند که سایت آنها پس از ادغام نیاز به پاکسازی زیادی دارد. متأسفانه، آنها همیشه زمانی برای بهینه سازی و نگهداری مداوم ندارند.
برای MarTech، مشکل به تصمیمات تجاری مربوط می شود که برای برند ضروری هستند.
به جای اینکه مخاطبان خود را بین برندهای Marketing Land و MarTech Today تقسیم کنیم، ترجیح دادیم از MarTech استقبال کنیم. منطقی است که از منابع خود برای کمک به بازاریابان برای یافتن جایگاه خود در محیط بازاریابی جدید استفاده کنیم.
با این حال، تغییرات عمده وب سایت، مهم نیست که کار چقدر سخت است، چالش های مهمی را ایجاد می کند. و هیچ استراتژی جادویی برای رفع آشفتگی وجود ندارد. در عوض، این وضعیت نیازمند یک راه حل چندوجهی و پیچیده است.
جنبه آشفته سئو
قبل از ادغام سایت، تیم محتوای منتشر شده در یک پلتفرم را برداشت و آن را برای دیگری تغییر کاربری داد. به عنوان مثال، MarTech Today برای حرفه ای هایی که در زمینه فناوری بازاریابی و اتوماسیون مطالعه می کنند، محتوا تولید می کند، در حالی که Marketing Land مخاطبان بازاریابی گسترده تری را هدف قرار می دهد. هر کس محتوای خود را متناسب با بازار تنظیم می کند و در صورت لزوم تغییرات جزئی ایجاد می کند.
مشکلات محتوای تکراری مورد انتظار پس از ادغام ایجاد شد، و اصلاحات مورد نیاز دور از رفع یکباره بود.
سایت جدید اکنون حداقل دو نسخه از بیش از ۱۰۰۰ مقاله دارد. به علاوه، نسخه آنها به اندازه کافی نزدیک است تا موضوعات و کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار دهد. برای حل این مشکل، ما ترافیک را از محتوا در Marketing Land به محتوای MarTech Today یکپارچه کرده ایم. بسیاری از این موارد شامل “-۲” در URL هستند که وردپرس آن را به اسلاگ های تکراری اضافه می کند.
تغییر مسیر یک راه حل کوتاه مدت مورد نیاز برای جلوگیری از تجربه کاربر و مشکلات محتوای تکراری بود. اما از آنجایی که سایت جدید بزرگ است، همه تغییر مسیرها انجام نمی شود، بنابراین بسیاری از بخش های مشابه در انتظار ایندکس شدن هستند.
بسیاری از مسائل دیگر بر سایت تأثیر می گذاشتند، از جمله صفحات متعدد فهرست نشده، لینک های شکسته، محتوای مختلط و مشکلات سرعت سایت. با این حال، ما تصمیم گرفتیم ابتدا به صفحات تکراری بپردازیم، زیرا آنها به پیشنهاد اصلی سایت ما مربوط می شوند. استراتژی های بازاریابی، اخبار و بینش. بنابراین پرداختن به مسائلی که بر روی دید و کیفیت محتوا تأثیر می گذارد در اولویت قرار دارد.
ملاحظات و راهکارها
کار روی این مسائل مهم پس از مهاجرت و ادغام سایت به هیچ وجه جذاب نیست. با این حال، هنگام شروع هر پروژه بهینه سازی نامرتب، باید مطمئن شوید که انتظارات شما با نتایج مورد انتظار مطابقت دارد.
واقعیت این است که شما برای مدتی نتیجه تلاش خود را نخواهید دید. و این خوب است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل این تغییرات در سایت به زمان نیاز دارند و ما می خواهیم این کار را به طور کامل انجام دهیم. خوشبختانه، بازدیدکنندگان را به صفحه صحیح هدایت می کند و تا زمانی که صفحات ادغام شده ایندکس و رتبه بندی شوند، از مشکلات UX جلوگیری می کند.
تغییر جهت توجه ما
از آنجایی که محتوای هر صفحه همپوشانی مخاطب جداگانه ای را هدف قرار می دهد، هنگام تعیین اینکه چه چیزی در صفحه ترکیبی ظاهر می شود، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. این شامل موارد زیر است:
با استفاده از دادههای موجود از کنسول جستجوی Google و Analytics، کلیکها، نمایشها، میانگین بازدید از صفحه، زمان صرف شده برای آنها و بسیاری از دادههای ارزشمند دیگر را بررسی کردم. این داده ها به من کمک کرد تا به سؤالات شماره ۱ و ۲ پاسخ دهم.
اما از آنجایی که این سایت از ماه می فعال بوده است، داده های بیشتری برای تعیین محتوای مورد علاقه مخاطبان MarTech مورد نیاز است.
صحبت با نویسندگان با استعداد ما و بررسی داده های کلمات کلیدی به من کمک کرد تا تعیین کنم کدام محتوای تکراری برای مخاطبان MarTech بهترین کار را دارد. این به من اجازه داد تا فرآیند قرار دادن بهترین محتوا را در صفحات تلفیقی جدید خود آغاز کنم. و با تغییر مسیر URL های تکراری، توانستم افراد و موتورهای جستجو را به مناسب ترین مکان هدایت کنم.
بسته شدن
این اولین قسمت از سئوی آشفته است. در مرحله بعد، مراحل پاکسازی آشفتگی پس از ادغام سایت را ادامه خواهیم داد.
آیا تا به حال روی پروژه یکپارچه سازی سایت برای کسب و کار یا مشتری خود کار کرده اید؟ از چه تاکتیک ها و ابزارهایی استفاده کردید؟ برای اطلاع دادن به من، به cpatterson@thirddoormedia ایمیل بزنید و موضوع قسمت ۱ سئوی آشفته است.
>> می توانید قسمت ۲ مجموعه سئوی آشفته ما را اینجا بخوانید <
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً نظرات سرزمین موتورهای جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.