Q4 همراه با فصل خرید تعطیلات تقریباً به اینجا رسیده است.
به جای تمرکز بر استراتژی ها و کمپین های سئو تعطیلات تجارت الکترونیک – که باید (امیدوارم) قبلاً آن را به تعویق بیندازید – اکنون زمان خوبی برای شروع فکر کردن به سال آینده است.
۱٫ از سال گذشته یاد بگیرید
با مرور خلاصه کمپین سال گذشته شروع کنید تا هرگونه داده یا بینش گمشده را شناسایی کنید.
یک تغییر بزرگ نسبت به سال گذشته این است که احتمالاً اکنون به طور کامل از Google Analytics 4 استفاده می کنید. بنابراین گزارش شما نیاز به بازنگری یا ارزیابی مجدد دارد.
گزارش های قبلی خود را دوباره مرور کنید. آیا می توانید تمام داده هایی را که از قبل دارید گزارش دهید؟
از این فرصت برای اطلاع دادن به ذینفعان در مورد هر گونه تفاوت مهم به دلیل راه اندازی جدید ردیابی استفاده کنید.
مطمئن نیستید از کجا باید پیاده روی را شروع کنید؟ یک کارگاه دولتی آینده را در نظر بگیرید.
تیم خود را جمع آوری کنید، زمانی که نیاز به گزارش در مورد کمپین های تعطیلات دارید برنامه ریزی کنید و به طور مشترک یک چارچوب گزارش ایجاد کنید. این قالب کارگاه تبادل ایده ها و روش های نوآورانه بررسی عملکرد را تشویق می کند.
این جلسات اغلب ما را مجبور می کنند که به راه های تست و یادگیری فکر کنیم.
۲٫ با مجموعه داده بزرگتر از حد معمول تست کنید و یاد بگیرید
در طول فصل تعطیلات، من شاهد افزایش ترافیک سایت تجارت الکترونیکی تا ۷۰ درصد بوده ام. این افزایش فعالیت باعث میشود زمان خوبی برای شناسایی روند دادهها و آزمایش سریع ایدههای جدید باشد.
این تست ها می توانند اصلاحات کلی یا تنظیمات خاص تعطیلات باشند.
من اخیراً روی یک آزمایش در فصل اوج برای مشتری کار کردم، و در یک آزمایش سریع، درآمد هر جلسه را دو برابر کرد، که برای رسیدن به آن در زمانهای دیگر سال هفتهها طول میکشید.
اصول اصلی هنوز مهم است:
- هر بار یک ایده را بررسی کنید.
- آن را ساده نگه دارید.
- اطمینان از اینکه آزمون از نظر علمی معتبر است.
من از طرفداران علوم رفتاری هستم و زمانی که نیاز به آزمایش ایدهها دارم، برای تأثیرگذاری بر تصمیمها به تلنگرها – یا تنظیمات کوچک – روی میآورم.
با الهام از تحقیقات دانیل کانمن و آموس تورسکی، تست تلنگر می تواند منبع با ارزشی از انگیزه باشد، به ویژه زمانی که با بینش مخاطبان هماهنگ باشد تا رفتار مشتری بالقوه را مطابقت دهد.
آزمایش موفقیت آمیز بینش های ارزشمندی را برای هدایت استراتژی ۲۰۲۴ شما ارائه می دهد، چه برای کمپین های معمولی و چه برای کمپین های متمرکز بر تعطیلات و فروش.
۳٫ گیمیفیکیشن
گیمیفیکیشن یک ابزار بازاریابی کم استفاده است که از نظر محبوبیت با فراز و نشیب روبرو می شود.
فصل تعطیلات زمان ایده آلی برای آزمایش گیمیفیکیشن است تا در مورد مخاطبان خود برای بازاریابی آینده خود بیاموزید.
گیمیفیکیشن از بازیهای سرگرمکننده ساده گرفته تا بازیهای سفارشیشده که میتوانند مخاطبان شما را برای مدت طولانی مجذوب خود کنند، متفاوت است. به عنوان مثال، ما یک بار یک بازی مرتبط با فوتبال را برای مشتری ایجاد کردیم که میانگین زمان خیرهکنندهای را در سایت بیش از ۳۰ دقیقه به دست آورد.
راز؟ یک مسابقه بسیار مرتبط، جذاب و اعتیاد آور.
برای استفاده از گیمیفیکیشن برای بینش مخاطب، روی بازیهای سفارشی تمرکز کنید، مانند آزمونهای روانشناختی شخصیشده متناسب با برند شما.
به عنوان مثال، یک برند لباس ممکن است مسابقه ای مانند “کمد لباس شما در مورد شما چه می گوید؟” کاربران را از طریق بیانیه ها راهنمایی می کند تا شخصیت مرتبط با شخصیت های محبوب را نشان دهند و بینش ارزشمندی را در مورد مخاطبان شما ارائه می دهد.
خوب انجام شود، به نفع برند و مصرف کننده است. اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به رابطه برند و مصرف کننده باید به خوبی اجرا شود.
اکنون که مخاطبان خود را با استفاده از نمایه های آزمون دسته بندی کرده اید، می توانید بخش های هدف ایجاد کنید. این امکان ارتباطات ایمیل شخصی سازی شده را برای هر نمایه ای که در مورد آن آموخته اید را فعال می کند.
۴٫ جمع آوری داده ها
داده های Zero-party بسیار ارزشمند هستند. یافتن راههای سودمند متقابل برای جمعآوری آن از مشتریان میتواند به شدت به استراتژی آینده شما کمک کند.
فصل تعطیلات فرصت های بیشتری را برای ارتباط با مخاطبان خود از طریق تبلیغات و معاملات ویژه ارائه می دهد. با پرسیدن از مشتریان از قبل چه چیزی برای آنها مهم است، از این بهترین استفاده را ببرید. این امکان شخصی سازی بهتر محتوا را فراهم می کند که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.
برای به دست آوردن برتری نسبت به رقبا، استفاده از بازیها، آزمونها یا ابزارهای برنامهریزی را برای به دست آوردن اطلاعات زودتر از زمان برای خرید تعطیلات در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد در حال حاضر و در سال آینده سود کنید.
تعادل مناسبی بین سوالات و پاداش ها ایجاد کنید تا ارائه این اطلاعات برای مشتریان ارزشمند باشد.
ارائه دسترسی ویژه به فروش جمعه سیاه را در ازای ترجیحات مشتری در نظر بگیرید. این بینشها هم به نفع رویداد و هم به منافع مشتری میشوند.
همچنین خریدها را دسته بندی کنید تا بین اقلام شخصی و هدیه تمایز قائل شوید. این به شما امکان می دهد در ازای تخفیف در هدایا، اطلاعات بیشتری مانند تولدها را جمع آوری کنید، که باعث کاهش شلوغی بازاریابی می شود.
برای جمع آوری موثر داده های شخص صفر:
- از منفعت متقابل اطمینان حاصل کنید.
- ذخیره داده ها برای ابزار.
- استفاده و تأثیر آن را به طور فعال دنبال کنید.
۵٫ روابط عمومی دیجیتال
روابط عمومی دیجیتال می تواند قدرت را برای کمپین های فصل تعطیلات تجارت الکترونیک و سال آینده افزایش دهد، اگر به درستی اجرا شود. آماده سازی و ارتباط کلیدی است.
انتشارات راهنماهای هدیه، معاملات جمعه سیاه/دوشنبه سایبری و موارد دیگر را به اشتراک خواهند گذاشت. با تجزیه و تحلیل پوشش سال گذشته و دیده شدن رقبای خود، مطمئن شوید که نام تجاری شما با این فرصت ها هماهنگ است.
هنگام برنامه ریزی، هم کلاه سئو و هم کلاه روابط عمومی دیجیتال خود را بپوشید.
- مراقب URL باشید تا روی موارد موقتی سرمایه گذاری نکنید. یک استراتژی واضح برای صفحات فرود فصلی ایجاد کنید تا آنها را فعال نگه دارید، حتی برای کمپین های آینده چشم انداز ایجاد کنید.
تاثیر فوری و سال آینده را هدف گذاری کنید.
به طور استراتژیک انتشارات را برای بک لینک های بالقوه هدف قرار دهید، به خصوص آنهایی که قبلاً ندارید. محتوای تعطیلات گذشته آنها را برای فرصت هایی که نام تجاری شما می تواند پر کند، بررسی کنید.
فعال بمانید و برای محتوای ژانویه برنامه ریزی کنید، زیرا سال جدید با فرصت های خاص خود به سرعت در حال نزدیک شدن است.
وقتی صحبت از ساخت لینک به میان می آید از درخواست لینک دریغ نکنید. ما یک مشتری با تقویم ظهور زیبایی محبوب داشتیم که با شناسایی منشن ها و درخواست پیوند از آن استفاده کرد.
موفقیت در بازاریابی تجارت الکترونیک تماماً مربوط به برنامه ریزی است
با چشم انداز آینده خود برای نتایج کمپین تعطیلات شروع کنید و برای رسیدن به آن به عقب حرکت کنید.
از گذشته درس بگیرید و با تغییرات (مثلاً GA4، تغییرات اقتصادی) سازگار شوید تا برنامه های خود را به طور مؤثر شکل دهید.
اگر امسال نمی توانید همه کارها را انجام دهید، یک سند برنامه ریزی تعطیلات ۲۰۲۴ را شروع کنید و شروع به ذخیره ایده های ارزشمند خود کنید. تست و یادگیری همزمان اتفاق نمی افتد. اکنون بهترین زمان برای شروع تست زدن و یادگیری است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً منعکس کننده نظرات Engine Land نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.