سئوی نامرتب ستونی است که وظایف پیچیده و بدون پرداخت مربوط به ممیزی، برنامه ریزی و بهینه سازی وب سایت ها را با استفاده از دامنه جدید MarTech به عنوان مطالعه موردی پوشش می دهد.
این قسمت دوم “SEO بی ضرر” روند من را برای رفع مشکلات قانونی سازی پس از ادغام وب سایت MarTech شرح می دهد. در قسمت ۱، مشکلات محتوای تکراری را مورد بحث قرار دادیم – رفع تغییر مسیر. رفع این مشکلات رتبه پایین و کاهش بودجه سایت ما را حل می کند.
>> می توانید قسمت ۱ مجموعه سئوی آشفته ما را اینجا بخوانید <
در طول این فرآیند، مواردی را پیدا کردیم که در آن لازم بود به عامل دیگری بپردازیم: متعارف سازی. تقریباً همه مقالههای MarTech حاوی برچسبهای متعارفی هستند که به آدرسهایی اشاره میکنند که دیگر وجود ندارند.
برخلاف تغییر مسیرها، که تجربه کاربر را در حین ارسال سیگنال های رتبه بندی به موتورهای جستجو بهبود می بخشد، متعارف سازی جنبه الگوریتمی معادله را حل می کند. مشخص کردن نسخهای از صفحه که میخواهید رتبهبندی کنید، نشان میدهد که چه چیزی به بازدیدکنندگان احتمالی سایت شما نمایش داده شود.
متعارف سازی صحیح یک صفحه در نهایت در طولانی مدت به جستجوگران کمک می کند. این امر باعث میشود که آنها به راحتی محتوایی را که ما ایجاد میکنیم پیدا کنند که بهترین نیازهای آنها را برآورده میکند.
بسیاری از متعارفان
همانطور که در مقاله مقدماتی ما، سئوی نامرتب ذکر شد، سایت جدید MarTech از ادغام Marketing Land و MarTech Today متولد شد. همچنین URLهای متعارف زیادی بین صدها صفحه بین هر ویژگی وجود داشت. علاوه بر این، آنها به صفحاتی اشاره می کردند که دیگر وجود ندارند.
در نگاه اول، بازاریابان ممکن است مقدار بیش از حد استانداردهای اشتباه را به عنوان یک مشکل جدی ندانند. از این گذشته، فقط ربات ها می توانند این آدرس ها را به طور همزمان ببینند و افراد را به صفحات جدید و غیره هدایت نمی کنند. گوگل و سایر موتورهای جستجو برای به روز رسانی نتایج جستجو و برآوردن نیازهای جستجوگران به آنها متکی هستند. به همین دلیل است که ما به عنوان یک کسب و کار سئو باید مطمئن شویم که اینها به درستی تنظیم شده اند (به خصوص پس از ادغام و مهاجرت سایت).
تنظیم کردن
در مورد سایت ما، صفحاتی که در Marketing Land و MarTech Today میزبانی می شدند دارای برچسب های متعارف بودند که تکرارهای قبلی آنها را منعکس می کرد. بنابراین، هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو در این صفحات می خزند، سیگنالی دریافت می کنند که نسخه متعارف محتوا در دامنه ای است که وجود ندارد. نشانیهای اینترنتی که در فهرست نیستند اضافه نمیکند، اما حذف نسخههای فهرستشده در SERPS (که تعداد زیادی از آنها وجود دارد) بیشتر طول میکشد.
به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در کنار تلاشهایی برای یکپارچهسازی محتوای تکراری، مشکلات مربوط به برچسبهای متعارف را برطرف کنیم. تطبیق URL های ادغام شده جدید ما با نسخه های متعارف صحیح به موتورهای جستجو کمک می کند URL های صحیح را در نتایج نشان دهند.
برای انجام این کار، URL های پیکربندی شده در هر صفحه یکپارچه را از طریق افزونه Yoast SEO تجزیه و تحلیل کردیم. اینها با نسخه های URL جدید جایگزین خواهند شد.
قبل از
سپس
چه اتفاقی برای URL قدیمی می افتد؟
بنابراین ما تصمیم گرفتیم که با برچسب های متعارف فعلی چه کنیم. ما قصد داریم URL های MarTech Today و Marketing Land را با URL های تازه ادغام شده MarTech جایگزین کنیم. این باعث می شود URL های زیادی در سایت های SERPS و MarTech باقی بماند.
خوشبختانه تیم Third Door Media موفق شد از این دامنه ها به سایت جدید MarTech تغییر مسیر دهد و سیگنال بسیار قوی را به موتورهای جستجو ارسال کند. اما با دامنه بزرگی مانند دامنه ما، ماه ها طول کشید تا ایندکس URL های قدیمی را حذف کند. ما گمان می کنیم که بخشی از این تاخیر به دلیل بسیاری از مقالات است که به صفحات قدیمی متعارف اشاره می کنند.
هدف نهایی ما حذف سیگنال هایی در سایتمان است که به URL های قدیمی اشاره می کنند و تگ های متعارف نقش کلیدی در این امر دارند. اما ما می خواهیم مطمئن شویم که انواع دیگر پیوندهای موجود در سایت ما نیز سازگار هستند. این بدان معنی است که ما پیوندهای داخلی قدیمی در مقالات، صفحات اصلی، نقشه های سایت و موارد دیگر را به روز خواهیم کرد.
به طور خلاصه، ما با تاکتیکهای سئوی خود از این هم بدتر خواهیم شد.
بسته شدن
این قسمت دوم سئوی آشفته است. ما به اقداماتی که برای پاکسازی درهم و برهمی در ادغام پس از سایت خود برداشته ایم، ادامه خواهیم داد.
آیا با برچسب های متعارف در سایت های خود مشکل دارید؟ آیا پس از رفع مشکل پیشرفت قابل توجهی پیدا کردید؟ لطفا ایمیل کن بهم [email protected] قسمت ۲ سئوی کثیف را با موضوع به من اطلاع دهید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً نظرات سرزمین موتورهای جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.