پرسیدن اینکه آیا بررسی های آمازون اهمیت دارد یا خیر، مانند این است که بپرسید آیا بدن شما برای رشد نیاز به آب دارد یا خیر.
پاسخ یک بله چشمگیر است!”
دریافت هرچه بیشتر نظرات مثبت برای فروشندگان آمازون نتیجه خواهد داد.
۸ دلیل مهم بودن نظرات آمازون
بررسی های آمازون فقط گواهی نیست. آنها ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند فروش شما را در پلتفرم افزایش دهند یا شکست دهند.
در اینجا دلیل تاثیرگذاری بررسی های آمازون است.
۱٫ اعتماد مصرف کننده
بررسی های آمازون بینش ارزشمندی را در مورد کیفیت و عملکرد محصول ارائه می دهد. خریداران بالقوه اغلب برای تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول به این بررسی ها تکیه می کنند.
نظرات مثبت می تواند اعتماد و اطمینان را به محصول القا کند، در حالی که نظرات منفی می تواند به عنوان هشداری عمل کند که مردم را از خود دور کند.
۲٫ اطلاعات محصول
مرورها اغلب حاوی اطلاعات دقیق در مورد ویژگیها، مزایا و معایب یک محصول هستند – حتی بیشتر از توضیحات رسمی محصول.
این میتواند به مصرفکنندگان کمک کند تا بفهمند چه چیزی میخرند و آیا نیازهای خاص آنها را برآورده میکند یا خیر.
۳٫ تضمین کیفیت
بررسی ها به فروشندگان کمک می کند تا در مورد کیفیت محصولاتشان پاسخگو باشند. تعداد زیادی از نظرات مثبت ممکن است نشان دهنده قابل اعتماد بودن و کیفیت بالای یک محصول باشد، در حالی که یک الگوی ثابت از نظرات منفی ممکن است نشان دهنده مشکلات کیفیت باشد.
۴٫ محصولات بهبود یافته
بازخورد سازنده در بررسی ها می تواند برای فروشندگان ارزشمند باشد.
آنها می توانند از این بازخورد برای بهبود محصولات خود، رسیدگی به مسائل مطرح شده توسط مشتریان و افزایش کیفیت کلی محصول استفاده کنند.
۵٫ سئو و دیده شدن
الگوریتم آمازون هنگام رتبه بندی محصولات در نتایج جستجو، نظرات را در نظر می گیرد.
محصولاتی که نظرات بیشتر و بهتری دارند اغلب در نتایج جستجو بالاتر ظاهر میشوند و باعث میشوند مشتریان بالقوه بیشتر قابل مشاهده باشند.
۶٫ شهرت فروشنده
برای فروشندگان، حفظ شهرت خوب در آمازون مهم است. نظرات مثبت می تواند به فروشنده کمک کند تا اعتبار ایجاد کند و مشتریان بیشتری را جذب کند. از سوی دیگر، نظرات منفی می تواند به اعتبار فروشنده لطمه بزند و بر فروش تأثیر منفی بگذارد.
۷٫ مزیت رقابتی
در بازار رقابتی مانند آمازون، نظرات مثبت می تواند مزیت قابل توجهی به محصول بدهد. آنها می توانند یک محصول را از محصولات مشابه متمایز کنند و فروش بیشتری را تشویق کنند.
۸٫ کاهش ریسک
برای مصرف کنندگان، خواندن نظرات می تواند به آنها کمک کند تا از تصمیم گیری بد خرید خودداری کنند. آنها می توانند از تجربیات دیگران درس بگیرند و از محصولاتی که به طور مداوم بازخورد منفی دریافت می کنند اجتناب کنند.
از این بهترین شیوه های بررسی آمازون به نفع خود استفاده کنید
از آنجایی که بررسی ها نقش مهمی در همه چیز از رتبه بندی SERP گرفته تا فروش ایفا می کنند، اجتناب ناپذیر است که برخی از فروشندگان سعی کنند با دستکاری نظرات، سیستم را بازی کنند.
در نتیجه، آمازون در حال تجدید نظر در سیاست بازبینی خود برای حفظ کیفیت و قابلیت اطمینان و حفظ اعتماد مصرف کننده است. آنها بسیاری از شیوه های استفاده شده توسط فروشندگان را برای درخواست بازبینی غیرقانونی اعلام کرده اند.
این بدان معنا نیست که شما باید از تلاش برای دریافت نظراتی غیر از نوشیدن آب دست بردارید. نکته کلیدی این است که این کار را با احتیاط انجام دهید، بدون اینکه خط مشی عدم تحمل آمازون را نقض کنید.
بهترین شیوههای بررسی آمازون زیر به شما در افزایش فروش و بهبود رضایت مشتری کمک میکند.
۱٫ درک اثر الگوریتمی
آمازون در روند بررسی خود بسیار سختگیر است.
با این حال، برخی از عوامل – از جمله اینکه اخیراً یک بررسی نوشته شده است و اینکه آیا خرید تأیید شده است – وزن قابل توجهی دارد. بررسی های اخیر برای ارتباط طولانی مدت ارزشمندتر هستند.
نتیجه یکسان باقی می ماند: هرچه بررسی های بیشتری داشته باشید، رتبه بندی جستجو و دیده شدن شما بالاتر می رود و فروش شما بهتر می شود.
۲٫ از Amazon Vine استفاده کنید
آمازون واین برنامه ای است که برای تسهیل جمع آوری نظرات مشتریان برای محصولات جدید و پیش از انتشار در پلتفرم خود طراحی شده است.
شراب آمازون در درجه اول منتقدان معتبرتر و قابل اعتمادتر را هدف قرار می دهد که اغلب به عنوان “صدای شراب” شناخته می شوند، که سابقه نوشتن نظرات مفید و آموزنده را دارند. نقدهای شراب آمازون شامل نشان «بررسی رایگان مشتری شراب محصول» برای اطمینان از شفافیت است.
در ازای ارائه اقلام رایگان، فروشندگانی که در برنامه شراب آمازون ثبت نام می کنند، نظرات اولیه را از بازبینان بی طرف Wine Voice دریافت می کنند که استانداردهای بالایی را در نوشتن نظرات معتبر نشان داده اند. به گفته آمازون، این امر دید و رتبه بندی را بهبود می بخشد و می تواند فروش را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
۳٫ بررسی های ارگانیک را تبلیغ کنید
ترویج نظرات ارگانیک آمازون – بررسی هایی که به طور طبیعی بدون دستکاری یا انگیزه انجام می شوند:
- قابلیت اطمینان و اعتبار شما را بهبود می بخشد.
- به شما کمک می کند شهرت بلند مدتی بسازید.
- به خریداران بالقوه کمک می کند تا آگاهانه تصمیم گیری کنند.
- می تواند دید محصول شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد.
بهترین راه برای دریافت نظرات ارگانیک، که از انطباق با سیاستهای آمازون، از بین بردن هرگونه خطر جریمه یا تعلیق حساب، ارائه محصولات با کیفیت بالا، خدمات استثنایی به مشتریان و ارتباطات شفاف اطمینان میدهد، است.
به مسائل مشتری به سرعت پاسخ دهید، اطمینان حاصل کنید که محصولات شما انتظارات را برآورده می کنند یا از آنها فراتر می روند، لیست های محصولات آموزنده و جذاب ایجاد کنید و از بازخورد سازنده مشتری برای بهبود محصول در صورت نیاز استفاده کنید.
تا زمانی که مشوق هایی ارائه نکنید که سیاست های آمازون را نقض می کند، ارسال ایمیل های بعدی برای مشتریانی که درخواست بازخورد در مورد خریدشان را دارند، اشکالی ندارد.
۴٫ به نظرات منفی به صورت حرفه ای پاسخ دهید
هیچ کس نظرات منفی را دوست ندارد، اما آنها بخشی اجتناب ناپذیر از انجام تجارت هستند.
پاسخگویی حرفه ای می تواند تاثیر قابل توجهی بر شهرت شما داشته باشد. نظرات منفی برای عموم قابل مشاهده است و نحوه پاسخگویی شما می تواند بر درک کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
پاسخ های حرفه ای به حداقل رساندن آسیب به برند شما کمک می کند و به ایجاد اعتماد با مشتریان فعلی و بالقوه کمک می کند. هنگامی که نگرانی های آنها را تایید می کنید و راه حل ارائه می دهید، این فرصت را دارید که مشتریان ناراضی را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
پاسخ دادن حرفه ای به نظرات منفی می تواند آسان تر از انجام دادن باشد، بنابراین با یک نفس عمیق شروع کنید. بعد:
- از حالت تدافعی بپرهیزید؛ پذیرش و همدلی با شکایات مشتریان در حالی که تمرکز بر واقعیت ها و نگرانی های مشتری است.
- راه حلی برای مشکل ارائه دهید یا اطلاعات بیشتری ارائه دهید که ممکن است به روشن شدن یک سوء تفاهم کمک کند.
- از زبان مودبانه و حرفه ای استفاده کنید، در صورت لزوم صمیمانه عذرخواهی کنید و پیشنهاد دهید که مکالمه را آفلاین کنید تا به صورت خصوصی تر به این موضوع رسیدگی شود.
۵٫ نظرات مثبت در بازاریابی را برجسته کنید
نظرات مثبت یک نعمت است. افشای آنها در کانال های دیگر راهی عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه و نشان دادن کیفیت و ارزش محصولات و خدمات شما است.
گنجاندن نظرات مثبت در تلاش های بازاریابی شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
- اضافه کردن قطعات به توضیحات محصول آمازون
- ایجاد یک بخش توصیفات در وب سایت خود شامل ترکیبی از نظرات نوشته شده و رتبه بندی ستاره ها.
- به اشتراک گذاری نظرات مثبت در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود.
- استفاده از pull quotes در وثیقه بازاریابی.
- گنجاندن نظرات در کمپین های تبلیغاتی یا بسته بندی محصول.
به یاد داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از نظرات یا توصیفات در تلاش های بازاریابی خود، از مشتریان اجازه بگیرید. انجام این کار تضمین می کند که شیوه های بازاریابی شما با سیاست های آمازون و سایر قوانین و دستورالعمل های اخلاقی مطابقت دارد.
۶٫ نظارت و تجزیه و تحلیل منظم
ردیابی منظم نظرات مشتریان شما را در مورد ادراکات مشتری آگاه می کند، به شما کمک می کند روندهای نوظهور یا مسائل تکرار شونده را شناسایی کنید، تعامل مشتری را بهبود می بخشد، و به شما امکان می دهد تا بهبودهای مبتنی بر داده را انجام دهید.
استفاده از ابزار نظارت آنلاین مانند Amazon CloudWatch را برای ردیابی مداوم تجربیات دیجیتالی مشتریان خود یا خدمات شخص ثالثی که نظرات را از پلتفرم های مختلف از جمله آمازون جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، در نظر بگیرید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند شهرت آنلاین خود را به طور مؤثر مدیریت کنید و در پرداختن به بازخورد مشتریان فعال باشید.
علاوه بر این، رویههای داخلی شفافی را برای بررسی و پاسخ به نظرات مشتریان ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که با بازخورد مشتریان خود ارتباط منسجم و به موقع دارید.
۷٫ از سیاست های آمازون پیروی کنید
پیروی از سیاست های آمازون بسیار مهم است. پلتفرم آنلاین مجموعه ای دقیق از قوانین و دستورالعمل ها را برای حفظ یک بازار منصفانه و قابل اعتماد ایجاد کرده است.
نقض خطمشیهای آمازون، خواه عمدی یا غیرعمدی، ممکن است منجر به تعلیق یا خاتمه حساب فروشنده شما شود که پیامدهای تجاری طولانیمدتی دارد.
درک اینکه چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست به شما در ایجاد و حفظ اعتماد هم با مشتریان و هم با سایر فروشندگان کمک می کند و رقابت منصفانه را ترویج می کند.
سیاستهای آمازون برای تضمین تجربه خرید مثبت برای مشتریان طراحی شدهاند. با تمرکز بر انطباق، به تجربه خرید پایدارتر و قابل اعتمادتری کمک میکنید، که میتواند منجر به رضایت و وفاداری بیشتر مشتری شود.
۸٫ از رقبای خود یاد بگیرید
با ردیابی نظرات مشتریان از رقبای خود، می توانید بینشی در مورد نقاط قوت و ضعف آنها کسب کنید. این دانش می تواند استراتژی های کسب و کار شما را مشخص کند و به شما کمک کند تا پیشنهادات خود را متمایز کنید و از رقبا پیشی بگیرید.
با شناسایی رقبای اصلی آمازون خود – فروشندگانی که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، شروع کنید. نمونهای از نظرات رقبا را برای تجزیه و تحلیل جمعآوری کنید (میتوانید این کار را با خواندن دستی نظرات آنها یا استفاده از ابزارها یا خدمات جمعآوری مرور برای سادهسازی فرآیند انجام دهید)، رتبهبندی کلی ستارهها را برای ثبات و شکایات مکرر تجزیه و تحلیل کنید. یا متوجه ستایش شوید.
به دنبال مزیت های رقابتی باشید، استراتژی های قیمت گذاری را ارزیابی کنید و اعتبار کلی برند آنها را ارزیابی کنید. اطلاعات بررسیهای رقبا را با نظرات خود مقایسه کنید، و مناطقی را که میتوانید از نقاط قوت یا ضعفها استفاده کنید، شناسایی کنید.
۹٫ از ابزارهای شخص ثالث برای مدیریت پیشرفته استفاده کنید
آمازون دسترسی به بسیاری از ابزارهای ارزشمند را برای فروشندگان برای مدیریت حسابهایشان فراهم میکند، اما اشخاص ثالث اغلب ویژگیهای اضافی را برای سادهسازی عملیات، بهینهسازی فروش و بهبود عملکرد کلی کسبوکار در نظر میگیرند.
ابزارهای شخص ثالث می توانند:
- کارهای تکراری را خودکار کنید.
- دسترسی به تجزیه و تحلیل قوی و قابلیت های گزارش دهی را فراهم کنید.
- ردیابی و مدیریت موجودی
- بهینه سازی لیست محصولات
- کمپین های تبلیغاتی آمازون را مدیریت کنید.
- با دیگر پلتفرم های تجارت الکترونیکی ادغام شوید تا دسترسی خود را گسترش دهید.
- به مدیریت ارتباطات مشتری کمک کنید.
ابزارهای مدیریت شخص ثالث را به دقت ارزیابی کنید و روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که با نیازهای خاص، بودجه و اهداف تجاری شما مطابقت دارند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً منعکس کننده نظرات Engine Land نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.