به طراح وب خوش آمدید.
به دنبال ساده ترین راه برای نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس هستید؟ ⚙️
بسیاری از سرویسهایی که برای جمعآوری دادهها از وبسایتهای خود و اتصال خدمات شخص ثالث به آنها استفاده میکنیم، از «برچسبها» استفاده میکنند. این تگ ها کدهایی هستند که به این سرویس ها اجازه دسترسی به سایت شما را می دهند. افزودن و پیگیری این تگ ها در وردپرس می تواند کاری دلهره آور باشد و اینجاست که گوگل تگ منیجر به کمک شما می آید.
گوگل تگ منیجر با یک تگ به وب سایت شما متصل می شود. این سرویس به شما امکان می دهد هر تعداد برچسب را مدیریت کنید، از جمله برای پلتفرم هایی مانند Google Analytics و حتی سرویس های شخص ثالث. به جای اضافه کردن چندین تگ در وردپرس، فقط به یکی نیاز دارید.
مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟
مزیت اصلی استفاده از گوگل تگ منیجر این است که می توانید هر تعداد تگ را که می خواهید با یک سرویس مدیریت کنید.
پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری (رایگان)، به داشبوردی دسترسی پیدا میکنید که به شما امکان میدهد ویژگیها را به سرویس متصل کنید، همچنین برچسبها را برای آنها اضافه و پیکربندی کنید:
Tag Manager به شما امکان می دهد از بین برچسب های از پیش ساخته شده انتخاب کنید، از جمله گزینه هایی برای اتصال وب سایت خود به Google Analytics و Ads. با این حال، قدرت واقعی آن در این واقعیت نهفته است که به شما امکان می دهد برچسب های سفارشی ایجاد کنید یا سایت خود را به خدمات شخص ثالث پیوند دهید:
اگر نمی توانید برچسب مورد نظر خود را پیدا کنید، Tag Manager به شما امکان دسترسی به گالری قالب انجمن را نیز می دهد. این یک کتابخانه از الگوهای برچسب ایجاد شده توسط جامعه است که شامل گزینه هایی برای تقریباً هر سرویس شخص ثالث محبوبی است که ممکن است برای اتصال به وب سایت خود نیاز داشته باشید.
استفاده از گوگل تگ منیجر در وردپرس علاوه بر آسانتر کردن استقرار برچسبها، به این معناست که زمان کمتری را برای کدنویسی صرف کنید. پس از اتصال Tag Manager، به جای ویرایش فایل های اصلی وردپرس، با تمام برچسب ها از کنترل پنل سرویس تعامل خواهید داشت.
Tag Manager همچنین تغییراتی را که در برچسبهای موجود ایجاد میکنید ردیابی میکند و میتواند به شما در ردیابی رویدادها در Google Analytics کمک کند. اگر وب سایت شما از چندین ابزار شخص ثالث استفاده می کند که از برچسب ها استفاده می کنند، دسترسی به Tag Manager می تواند کار شما را بسیار آسان کند.
نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس
راه های مختلفی برای نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس وجود دارد. یک رویکرد دستی وجود دارد که شامل اضافه کردن کد به موضوع شما می شود. header.php فایل. با این حال، ساده ترین راه استفاده از یک افزونه رایگان مانند کیت سایت گوگل است.
مرحله ۱٫ Site Kit را از Google نصب و پیکربندی کنید.
Site Kit یک افزونه رسمی از Google است که به شما کمک می کند اکثر سرویس های Google را بدون خروج از داشبورد خود از جمله Google Tag Manager به وردپرس متصل کنید.
علاوه بر این، این افزونه به شما امکان دسترسی به اطلاعات این سرویس ها را در داشبورد می دهد. به عنوان مثال، میتوانید از آن برای راهاندازی یک حساب Google Analytics، پیوند آن به سایت خود و ردیابی معیارهای کلیدی بدون خروج از وردپرس استفاده کنید:
پس از نصب و فعال سازی Google Site Kit (GSK)، افزونه از شما می خواهد که با حساب Google خود وارد شوید. یک حساب کاربری انتخاب کنید و مجوزهای لازم برای کارکرد افزونه را تأیید کنید:
در طول مراحل نصب، سایت کیت برای تأیید مالکیت سایت اجازه میخواهد. برای انجام این کار، یک کد تایید به کد HTML سایت شما اضافه می کند. پس از انجام این کار برای شما، افزونه از شما می پرسد که آیا می خواهید معیارها را در داشبورد کیت سایت ببینید:
توصیه میکنیم این تنظیم را فعال کنید زیرا در وقت شما برای دسترسی به داشبوردهای مختلف Google برای بررسی معیارهای هر سرویس صرفهجویی میکند. در نهایت، سایت کیت از شما می خواهد که سایت خود را به کنسول جستجو متصل کنید:
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار فوق العاده مفید برای نظارت بر عملکرد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت شما است. مطبوعات اهنگو این افزونه سایت شما را بدون هیچ مرحله اضافی به کنسول جستجو پیوند می دهد.
با تکمیل تنظیمات اولیه، زمان استفاده از کیت سایت برای نصب Google Tag Manager در وردپرس فرا رسیده است.
مرحله ۲: از کیت سایت برای نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس استفاده کنید.
برای شروع، به کنترل پنل برگردید و به قسمت جدید بروید کیت سایت > تنظیمات صفحه از اینجا، برگه ای که می گوید را انتخاب کنید خدمات اضافی را وصل کنید و جستجو کنید مدیر تگ گزینه:
مطبوعات تگ منیجر را سفارشی کنید و تأیید کنید که از کدام حساب Google می خواهید استفاده کنید. کیت سایت از شما میخواهد مجوزهایی را که Google برای اتصال سرویس به وردپرس نیاز دارد تأیید کنید:
پس از تایید مجوزهای مورد نیاز، کیت سایت از شما می پرسد که آیا می خواهید از یک ویژگی موجود استفاده کنید یا یک “حساب” مدیریت برچسب جدید ایجاد کنید. حساب به یک ویژگی در Tag Manager مرتبط با سایت شما اشاره دارد:
مطبوعات یک حساب کاربری ایجاد کنید و یک پنجره جدید باز می شود که شما را مستقیماً به صفحه ویژگی های کنترل پنل Google Tag Manager می فرستد. از اینجا یک نام برای حساب انتخاب کنید، کشور سایت را تعیین کنید و گزینه ای را که می گوید انتخاب کنید اینترنت:
وقتی کارتان تمام شد، روی آن کلیک کنید ايجاد كردنو ما آماده بازگشت به وردپرس هستیم. به صفحه کیت سایت بازگردید و از شما میخواهد یک حساب Google Tag Manager ایجاد کنید و ویژگی را که اخیراً پیکربندی کردهاید انتخاب کنید:
مطبوعات تایید کنید و ادامه دهید این همه است. اگر برگردی به کیت سایت در صفحه داشبورد، می توانید معیارهای خدماتی را که به تازگی به وردپرس متصل کرده اید، ردیابی کنید. هر برچسبی که در Tag Manager تنظیم کرده اید اکنون در وردپرس کار می کند.
نتیجه گیری 🧐
اتصال سرویس های شخص ثالث مانند Google Analytics به وردپرس معمولاً مستلزم استفاده از برچسب ها است. این بدان معنی است که شما باید به صورت دستی کد را به وردپرس اضافه کنید که ممکن است مشکل ساز باشد.
توصیه می کنیم به جای دست زدن به فایل های اصلی به صورت دستی، از Google Tag Manager (GTM) استفاده کنید. با Tag Manager، میتوانید با استفاده از یک رابط کاربری ساده، برچسبها را به صدها سرویس اضافه کنید.
👨💻 نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس بسیار آسان است. فرآیند به دو مرحله کاهش می یابد:
آیا در مورد نحوه استفاده از گوگل تگ منیجر با وردپرس سوالی دارید؟ بیایید در مورد آنها در بخش نظرات زیر صحبت کنیم!