چه بدانیم چه ندانیم، در یک پارادوکس گرفتار شده ایم.
وسواس گسترده ای در بین سئوکاران به مقیاس پذیری در صنعت وجود دارد. به طور خاص، چگونه می توانیم از هوش مصنوعی مولد برای کمک به مقیاس پذیری استفاده کنیم.
با پیشرفتهای بیسابقه اخیر در هوش مصنوعی، این جای تعجب نیست.
از یک طرف، صرفه جویی در مقیاس فوق العاده است و هوش مصنوعی می تواند به تولید محتوای بیشتر برای افزایش دید و رتبه بندی ارگانیک کمک کند. از سوی دیگر، نمایه سازی بیش از حد در مقیاس پذیری محتوا و اتوماسیون از طریق هوش مصنوعی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.
این انفجار هوش مصنوعی مولد تنها به آتش این تصور اشتباه دامن می زند که «بیشتر، بیشتر است» در بازاریابی.
SEO ها در مورد ارزش و کارایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بحث می کنند و تصمیم می گیرند که چگونه از آن در مقیاس به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود استفاده کنند.
مقالات بیشماری در مورد چگونگی مقیاسپذیری سریعتر سئوی محتوا با هوش مصنوعی یا نحوه مقیاسبندی بدون استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. تعداد مساوی ردیههایی از سوی کارشناسان وجود دارد که آماده هستند تا به شما بگویند چگونه استراتژی محتوای سئوی خود را با هوش مصنوعی مقیاسبندی کنید، اما مسئولانه و به روش درست.
برای بسیاری از ما دشوار است که بدانیم چه چیزی درست است.
در همان زمان، رابط تحقیقاتی گوگل، دنی سالیوان، نیاز به آن را احساس کرد به ما یادآوری کن که “…مسائل به خوبی شناخته شده در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، بنابراین نظارت انسانی اگر برای ایجاد محتوا استفاده شود، مهم است.”
این موضوع بسیاری از ما را به تعجب وا می دارد که “امروزه سئوی مقیاس پذیر بدون افزودن صفحات بیشتری به سایت خود در سریع ترین زمان ممکن، چه فایده ای دارد؟”
زمین برای هوش مصنوعی
ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Bard، Copy.ai و دیگران به طور بالقوه برای سئو متحول هستند.
این ابزارها از پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تولید محتوای با کیفیت در هر دسته از موضوعات استفاده می کنند.
می توانید در مورد هر چیزی از ChatGPT بپرسید.
هوش مصنوعی مولد می تواند ساعت های بی شماری را با خودکارسازی و ساده سازی تولید محتوا صرفه جویی کند و در نهایت به بازاریابان کمک کند تا به نتایج عالی دست یابند.
نکته مهم: این مقاله اگرچه وسوسه انگیز است، اما ۱۰۰% توسط یک انسان نوشته شده است!
همیشه باید نظارت انسانی برای بررسی و کپی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد.
مثل همیشه، هدف گوگل ارتباط و کیفیت است. همین معیارها تعیین می کنند که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی چقدر در نتایج جستجو خوب عمل می کند.
به این ترتیب، کنترل کیفیت دقیق مهم است، اما مزایای آن واضح است.
مشکل دیگر
چشم انداز ادغام ابزارهای هوش مصنوعی در سئو هیجان انگیز است. اما ایجاد محتوا فقط به خاطر محتوای بیشتر به احتمال زیاد در درازمدت باعث بهبود دید ارگانیک سایت شما نمی شود.
همه ما میدانیم که محتوای بیکیفیت میتواند در چشم موتورهای جستجو بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد و هنوز ناشناختههای زیادی پیرامون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد.
قابلیتهای هوش مصنوعی مولد همراه با ابهامات اخلاقی و قانونی، استفاده از این فناوری را برای بازیگران بد بسیار آسان کرده است.
بنابراین، پیامدهای هوش مصنوعی مولد بر سئو چیست؟ خطرات ذاتی برای ما در برابر هر ارزش بالقوه چیست؟
- رتبه بندی: هنوز مشخص نشده است که گوگل و بینگ در درک محتوای تولید شده توسط انسان در مقابل هوش مصنوعی چقدر خوب هستند. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی چقدر در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند؟
- جریمه ها: اگر گوگل در نهایت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را جریمه کند چه؟
- حق نسخه برداری: اگر محتوای ایجاد شده توسط ChatGPT یا Bard یا هر ابزار دیگری را ارسال می کنید، آیا حق نسخه برداری متعلق به شماست؟ یا خودتان را به روی درگیری های احتمالی باز می کنید؟
- محتوای تکراری: ابزارهای مولد AI ممکن است دقیقاً به همه افرادی که دقیقاً سؤال مشابهی میپرسند پاسخ یکسانی ارائه نکنند، اما ما نمیدانیم پاسخها چقدر شبیه هم هستند. آیا می توانند آنقدر شبیه باشند که توسط موتورهای جستجو محتوای تکراری در نظر گرفته شوند؟
- دقت: دقت و قابلیت اطمینان ChatGPT به شدت تحت نظارت قرار گرفته است و چندین مطالعه ادعا می کنند که دقت در طول زمان بدتر شده است.
- ارزش: مهمتر از همه، اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که از ابزارهای هوش مصنوعی یکسان برای ایجاد محتوای تولید شده به صورت خودکار استفاده می کنید، چگونه ارزش منحصر به فردی برای مخاطبان شما فراهم می کند؟ و آیا این سئو نیست؟
مقیاس در سئو چیست؟
اشتباه نکنید، OpenAI دارای طیف گسترده ای از موارد استفاده برای هوش مصنوعی مولد از طریق افزونه هایی است که می تواند برای SEO ها مفید باشد:
- جستجوگر کلمات کلیدی برای تحقیق کلمات کلیدی.
- اکنون برای داده های Google Trends.
- سئو برای تجزیه و تحلیل روی صفحه.
همچنین پلاگین هایی برای ایجاد رونوشت های صوتی و ویرایش تصاویر وجود دارد.
با این حال (و این مهم است):
- تکرار محتوا باعث افزایش سئو نمی شود.
- اجرای یک ابزار جمعآوری دادهها که گزارشها را ارائه میکند، سئو را مقیاسپذیر نمیکند.
پس چی؟
در ابتدایی ترین سطح، مقیاس پذیری در سئو مربوط به تشخیص الگو است. این شناسایی الگوهایی برای ایجاد یک فرآیند مبتنی بر داده و خلاقانه برای تلاشهای بهینهسازی قابل تکرار است.
توجه داشته باشید که سرعت بخشی از معادله نیست.
کارایی قطعا یک هدف است، اما این دو دوتایی نیستند. مقیاس بندی بدون سرعت امکان پذیر است.
کلید مقیاس بندی سئو، تعریف فرآیندی است که از بهترین شیوه ها پیروی می کند و منجر به تجربه کاربری عالی می شود.
چالش در غلبه بر یک قربانی بالقوه در کیفیت است، چه با محتوا، پیوندها یا ساختار سایت.
شما باید دید واضحی از هدف سئو – ارائه ارزش برای مخاطبان خود – داشته باشید و در عین حال با رشد سازگار شوید.
مقیاس پذیری در مقابل کارایی
بدون شک، هوش مصنوعی در تمام جنبه های صنعت بازاریابی اثر خود را گذاشته است.
فناوری قدرتمند و هیجان انگیز است. یافتن راه هایی برای ادغام این موضوع در جریان کار می تواند مفید باشد. بسیاری از افزونه های مفید می توانند از سئو و بازاریابی محتوا فراتر از تولید محتوا پشتیبانی کنند.
با این حال، ایجاد یک استراتژی در مورد استفاده از ChatGPT برای تولید حجم بالایی از محتوا به خاطر محتوا، در دراز مدت به شما کمکی نخواهد کرد.
در این مرحله، این فناوری هنوز راه زیادی در پیش دارد و نیاز به نظارت دقیق دارد.
مقیاس پذیری در سئو باید فراتر از کارایی باشد. علاوه بر این که در اسرع وقت محتوای بیشتری را به سایت خود اضافه کنید.
سئوی مقیاس پذیر در مورد ایجاد تعادل بین رشد و بهینه سازی با فرآیند صحیح است. این در مورد:
- اطمینان از اینکه تجربه کاربر فراتر از انتظار است.
- توسعه استراتژی هایی که می توانند به طور کارآمد در مقیاس اجرا شوند بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازند.
هوش مصنوعی به تنهایی وجود ندارد. نه هنوز
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً منعکس کننده نظرات Engine Land نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.