به طراح وب خوش آمدید.
سلام و به یک مصاحبه جدید به عنوان بخشی از مجموعه ماهانه ما خوش آمدید! امروز با پاول چوریچی، بنیانگذار و مدیر عامل WPZoom صحبت می کنیم. منتظر اطلاعاتی در مورد وردپرس و کسب و کار آنلاین باشید.
قبل از اینکه وارد چت این ماه شوید، حتماً مصاحبه قبلی ما با لیندزی میلر از Post Status را بررسی کنید. یا مجموعه کامل مصاحبه های ما را با بسیاری از متخصصان دیگر از سراسر جهان مرور کنید.
پاول چوریچی منجر می شود WPZoom تیم در موضوع وردپرس و ماجراجویی افزونه خود.
او این کسب و کار را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و طی آن تیمی از راه دور متشکل از مردم مولداوی، ایالات متحده آمریکا، هلند و صربستان را گردآوری کرد.
با گذشت زمان، محصولات WPZoom به بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشتری در ۱۵۰ کشور رسیده است.
آنچه قابل توجه است این است که در طول سال ها، پاول و تیمش بیش از ۱۰۰ تم رایگان و ممتاز وردپرس، از کسب و کار گرفته تا نمونه کارها، وبلاگ، مجله و ووکامرس را ایجاد کرده اند. موضوع اصلی آنها الهام بخش تمی است که بسته به نیاز کاربر و پیچیدگی مورد نیاز، در طعم ها و تنوع های زیادی وجود دارد.
بیایید بیشتر از خود پل بشنویم:
مصاحبه با پاول چوریچی – “یک کسب و کار جدید که وارد فضای آنلاین می شود باید حداقل محصول قابل دوام (MVP) را در اسرع وقت منتشر کند.”
از چه زمانی و چگونه وردپرس را شروع کردید؟ آیا داستان جالبی در اینجا وجود دارد؟
من حدود ۱۷ سال پیش کار با وردپرس را شروع کردم، زمانی که شروع به وبلاگ نویسی در مورد چیزهای تصادفی از زندگی روزمره خود به عنوان دانشجو کردم. کنجکاوی من بلافاصله مرا جذب کرد و شروع به آزمایش مضامین جدید و اصلاح آنها در اوقات فراغت خود کردم. در نهایت ساختم تم های خودم برای وردپرس، و بدین ترتیب WPZOOM متولد شد.
وبلاگ من در حدود سال ۲۰۰۷:
اولین تم منتشر شده در سال ۲۰۰۹ (مجله یامیدو):
افزونه مورد علاقه/باید وردپرس شما چیست و چرا؟
این یک سوال سخت است زیرا تعداد زیادی افزونه وردپرس عالی وجود دارد! اگر بخواهم فقط یکی را انتخاب کنم، می گویم WP Rocket پلاگین من باید داشته باشم این یک افزونه بهینه سازی فوق العاده قدرتمند است که من تقریباً در هر وب سایتی از آن استفاده می کنم.
به نظر شما چه چیزی وردپرس را به غالب ترین CMS تبدیل می کند؟
من فکر می کنم چندین چیز وجود دارد که وردپرس را به عنوان غالب ترین CMS متمایز می کند. اول از همه این واقعیت است که منبع باز است و در دسترس همه است. این یک جامعه بزرگ و پرشور از کاربران و توسعه دهندگان ایجاد کرده است که به نوبه خود باعث ایجاد اکوسیستم گسترده ای از تم ها، پلاگین ها و منابع شده است. بعلاوه، وردپرس فوقالعاده کاربرپسند است و راهاندازی آن آسان است و برای افراد با هر سطح مهارتی قابل دسترسی است.
جامعه وردپرس را در یک کلمه توصیف کنید.
جامعه وردپرس به داشتن بسیار معروف است حمایت کننده. چه یک مبتدی باشید که تازه با وردپرس شروع کرده اید یا یک توسعه دهنده با تجربه باشید که به دنبال گسترش عملکرد آن هستید، متوجه خواهید شد که انجمن آماده کمک است. مکانهای زیادی وجود دارد که میتوانید سؤال بپرسید، دانش را به اشتراک بگذارید و راهحلی برای مشکلات بیابید.
این روحیه حمایتی یکی از عوامل کلیدی است که جامعه وردپرس را بسیار موفق و محبوب می کند.
در تصویر: الهامهای وردپرس همکار من: Ionut (Themeisle)، من و Adi (TranslatePress/Cozmoslabs) @ WordCamp Porto، ۲۰۲۱٫
“موفق بودن” را چگونه تعریف می کنید؟
برای من، موفق بودن به معنای احساس رضایت و رضایت از کاری است که انجام می دهم و بتوانم تأثیر مثبتی بر دنیای اطرافم بگذارم. این همچنین در مورد دستیابی به تعادل در زندگی شخصی و حرفه ای و احساس پیشرفت به سمت اهدافم است.
“یک روز خوب در محل کار” برای شما چه معنایی دارد؟
یک روز خوب در محل کار برای من زمانی است که احساس می کنم در پروژه های معنادار پیشرفت می کنم و می توانم همکاری کنم و از همکارانم یاد بگیرم. همچنین برای من مهم است که تعادل کار و زندگی خوبی داشته باشم، بنابراین یک روز خوب در محل کار شامل این احساس نیز می شود که برای دنبال کردن علایق شخصی و گذراندن وقت با عزیزانم وقت دارم.
چه چیزی نیست. ۱ کاری که یک کسب و کار جدید که وارد فضای آنلاین می شود باید انجام دهد؟
به نظر من، اولین کاری که یک کسبوکار جدید وارد فضای آنلاین میشود این است که در اسرع وقت حداقل محصول قابل دوام (MVP) را منتشر کند. هر چه زودتر محصولی را عرضه کنید، زودتر می توانید بازخورد اولیه مشتریان را جمع آوری کرده و محصول خود را بهبود ببخشید. کمال گرایی می تواند در مراحل اولیه یک کسب و کار جدید اعتیاد آور باشد، بنابراین بهتر است چیزی را به دست آورید و بر اساس بازخورد مشتری تکرار کنید. این روش به شما امکان می دهد سریعتر پیشرفت کنید و از رقبای خود جلوتر بمانید. با انتشار زودهنگام MVP خود، می توانید شروع به درک بازار و مشتریان خود کنید و از آن اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد مسیر آینده کسب و کار خود استفاده کنید.
چند راه سرگرم کننده برای جمع کردن مردم در اطراف برند شما و علاقه مند نگه داشتن آنها چیست؟
من فکر می کنم این واقعا به کسب و کار شما و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. یک روش ساده و در عین حال موثر این است که با فالوورها و مشتریان خود در رسانه های اجتماعی و سایر کانال هایی که استفاده می کنند تعامل داشته باشید. پاداشهای وفاداری (مانند هدایا یا تخفیفهای انحصاری) نیز میتواند به نزدیکتر شدن افراد به شما کمک کند. حتی کار ساده ای مانند ارسال کارت پستال برای مشتریان وفادار خود (با فرض اینکه آدرس آنها را بدانید) بسیار مفید خواهد بود. فقط مطمئن شوید که دست نوشته است 🙂
فرهنگ شرکت شما چیست؟ WPZOOM برای چه می جنگد؟
در WPZOOM، ما برای خلاقیت، نوآوری و تعادل مثبت کار و زندگی ارزش قائلیم. ما یک فرهنگ مشارکتی و شفاف را تشویق میکنیم که در آن ایدههای همه مورد توجه و ارزشگذاری قرار میگیرد. ما همچنین برای محصولات با کیفیت بالا و کاربر پسند که به مشتریان ما در موفقیت کمک می کند، ایستاده ایم.
چه چیزی باعث می شود به کاری که انجام می دهید ادامه دهید؟ ماموریت شخصی شما چیست؟
من شخصاً با میل به ایجاد و ساختن چیزهایی که مهم هستند رانده می شوم. هر از گاهی دوست داریم خودمان را با ایده های پیچیده به چالش بکشیم تا متوجه شویم که با گذشت زمان با چنین تجربه ای دانش زیادی به دست می آورید و هیچ چیز (تقریبا) غیرممکن نیست.
ماموریت شخصی من ادامه یادگیری و رشد به عنوان یک کارآفرین و امیدوارم مهارت های مدیریتی خود را بهبود بخشم.
این نتیجه مصاحبه ما با پاول چوریچی است. اگر دوست داشتید و می خواهید بیشتر بدانید، لطفا نظرات خود را در بخش زیر بنویسید. همچنین، اگر نظری در مورد اینکه بعداً با چه کسی صحبت کنیم دارید، پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید!