به طراح وب خوش آمدید.
سلام و به قسمت جدید مجموعه مصاحبه ماهانه ما خوش آمدید! در این، ما با Sunita Rai – رئیس تیم بازاریابی ThemeGrill صحبت می کنیم. ما در مورد بازاریابی (بدیهی است)، تجارت و وردپرس صحبت خواهیم کرد. لذت ببرید!
قبل از اینکه از Sunita بشنوید، حتما مصاحبه قبلی ما با پاول کوریچی، مدیر عامل WPZoom را بخوانید. همچنین، اگر مشتاق بحثهای بیشتر با متخصصان سراسر جهان هستید، ممکن است مجموعه کامل مصاحبههای ما برایتان مفید باشد.
من شخصاً سال هاست که سونیتا را می شناسم و اگرچه هرگز حضوری ملاقات نکرده ایم، همکاری و ارتباط آنلاین با او همیشه برایم لذت بخش بوده است.
اگر تا به حال شنیده اید تم گریل قبلا این احتمال وجود دارد که سونیتا به نوعی در این امر نقش داشت زیرا او بازاریاب پشت موفقیت شرکت است. آنها خالق تم های محبوب وردپرس هستند مانند زکرا و ColorMag.
فعالیت های حرفه ای سونیتا به بازاریابی محدود نمی شود. او از کمک به سازماندهی WordCamp، نوشتن محتوا، سخنرانی در رویدادهای وردپرس و آموزش چیزهای جدید به مردم لذت می برد. او می گوید که حرفه وردپرس او به طور تصادفی شروع شد زیرا در آن زمان نمی دانست که در حال درخواست شغل در انجمن وردپرس است.
بیایید داستان کامل را از Sunita بگیریم:
مصاحبه Sunita Rai – “فقط شروع کنید. منتظر زمان و منابع مناسب نباشید. اگر ایده منحصر به فردی برای کمک به مردم برای حل یک مشکل دارید، آن را امتحان کنید.»
از چه زمانی و چگونه وردپرس را شروع کردید؟ آیا داستان جالبی در اینجا وجود دارد؟
من کار با وردپرس را در می ۲۰۱۵ به طور تصادفی شروع کردم. بله، یک اتفاق خوشایند. 🙂
من دانشجوی علوم اجتماعی هستم و در آن زمان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی بودم. در کنار دانشگاه، در مدرسه ای در کاتماندو نیز علوم اجتماعی تدریس می کردم. در طول سال اول لیسانس و فوق لیسانس، شغل طولانی به عنوان معلم مدرسه در مدارس مختلف داشتم. روزهای بی قراری بود. بنابراین میخواستم تغییری داشته باشم، شغلی که زحمت کمتری داشته باشد، تا بتوانم زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشم.
آن موقع بود که در یک پورتال شغلی آگهی استخدام برای یک «نویسنده محتوا» را دیدم. نمی دانستم در این نقش چه کار کنم، اما درخواست دادم. من به یک مصاحبه رفتم و از من خواسته شد که چیزی در راستای “بهترین مکان های دیدنی در نپال” بنویسم. چند روز بعد به من زنگ زد و دعوت به کار شدم!
مسابقه را ببینید؛ این شرکت در آن زمان به عنوان یک شرکت توسعه کلیدهای دسترسی وردپرس موفق بود. آنها تم های محبوب وردپرس مانند AccessPress Lite و AccessPress Mag داشتند، اما هیچ کس محصولات آنها را نمی فروخت. به همین دلیل مرا استخدام کردند. من وردپرس را در حین کار یاد گرفتم و اینگونه بود که سفر وردپرس من آغاز شد.
مادرم می گوید زندگی ما ترکیبی از چند اتفاق و چند تلاش آگاهانه است. نمی توانم بگویم که هر کدام چند درصد سهم دارند، اما تصادفات قطعاً روی زندگی من تأثیر گذاشته است. و این یک اتفاق خوب برای من بود.
افزونه مورد علاقه/باید وردپرس شما چیست و چرا؟
برای یک سازنده محتوا، این یک موضوع عالی برای یک قطعه محتوا است. من می توانم یک مقاله کامل در مورد آن بنویسم. هاها
در ضمن، من دو افزونه را نام می برم – یکی مورد علاقه من است و یکی مورد نیاز.
پلاگین مورد علاقه من در حال حاضر مستریو، افزونه LMS وردپرس برای ایجاد و فروش دوره های آنلاین. این یک محصول ThemeGrill است که من در حال حاضر در آن کار می کنم. اولین برداشت من از این افزونه این بود که ساده است و هر کسی می تواند با اطمینان از آن استفاده کند.
بسیاری از افزونهها در وردپرس ویژگیهای بسیار خوبی ارائه میدهند، اما به دلیل طراحی ضعیف رابط کاربری، تبلیغات زیاد و سرعت تنبل، فوراً من را خاموش میکنند. Masteriyo همه این مشکلات را با یکپارچه سازی React JS و طراحی تمیز حل می کند.
ما در حال حاضر از این افزونه برای اجرای سایت آموزش کارکنان خود استفاده می کنیم. ما دورههای آنلاینی را ایجاد کردهایم تا اعضای تیم جدید را در هیئت مدیره داشته باشیم، نحوه استفاده از محصولات خود را به آنها آموزش دهیم و به سوالات متداول پاسخ دهیم.
حالا اجازه دهید پلاگین ضروری خود را به اشتراک بگذارم. این Yoast SEO است. افزونه سئو برای هر تولید کننده محتوا ضروری است و Yoast از همان ابتدا مورد علاقه من بوده است. این ویژگی های ساده اما بهترین را برای بهینه سازی سایت های وردپرس ارائه می دهد. این ساده است و با ویژگی های بیش از حد پر نشده است. این چیزی است که من در مورد این افزونه بیشتر دوست دارم.
اکنون جایگزین های بسیار خوبی برای Yoast مانند Rank Math، All in One SEO و SEOPress وجود دارد. در واقع ما از Rank Math در برخی از وب سایت های خود استفاده می کنیم. اما Yoast SEO هنوز مورد علاقه شخصی من است زیرا معتقدم کار درستی انجام داد، نه بیشتر، نه کمتر. هرچند نظر شخصی منه
“موفق بودن” را چگونه تعریف می کنید؟
خب این سوال سختی است. من فکر می کنم پاسخ می تواند فقط یک کلمه یا یک میلیارد کلمه باشد. و برای هر فرد، گروه یا سازمان می تواند متفاوت باشد.
برای من، موفق بودن یعنی اینکه بتوانم به دیگران کمک کنم. به عنوان یک فرد، آیا به شخص دیگری کمک کرده ام که فرد بهتری شود؟ آیا من به کسی کمک کردم مشکلش را حل کند؟
من فکر می کنم این همه چیزی است که در نهایت اهمیت دارد. ثروت، شهرت و موفقیت نسبی هستند. بنابراین، تأثیری که میتوانیم بر زندگی دیگران بگذاریم باید نشانگر موفقیت باشد.
به عنوان مثال، همه ما می توانیم به اعضای خانواده و همکاران در کارهای روزمره کمک کنیم. یا می توانید به کسی کمک کنید که به WordCamp برود.
درست مانند یک کسب و کار، می توانید به افراد کمک کنید تا مشکلی را که با آن روبرو هستند حل کنند. اگر آنها از خدمات شما راضی هستند، این موفقیت شماست. موفقیت مشتری موفقیت واقعی کسب و کار است.
دستاوردهای شخصی/کسب و کار ما مهم است، اما ما باید به نفع مشترک دیگران نیز سهم بزرگ یا کوچک داشته باشیم.
چه چیزی نیست. ۱ کاری که یک کسب و کار جدید که وارد فضای آنلاین می شود باید انجام دهد؟
چیزهای زیادی وجود دارد، بنابراین نمی توانم بگویم که کدام چیز شماره ۱ است. همچنین، من یک کارآفرین نیستم، بنابراین فرد مناسبی برای پاسخ به این سوال نیستم.
اما از آنجایی که شما پرسیدید، تنها پیشنهاد من این است که “فقط شروع کنید”. منتظر زمان مناسب و منابع مناسب نباشید. اگر ایده منحصر به فردی دارید که فکر می کنید به گروهی از افراد کمک می کند تا مشکل موجود را حل کنند، آن را امتحان کنید. من فکر می کنم که تلاش، یادگیری و تلاش مجدد گام های آشکاری در ایجاد یک تجارت هستند.
بسیاری از ایده ها از بین می روند زیرا مردم از تلاش می ترسند. بدون تلاش، حتی نخواهید فهمید که آیا ایده شما کار می کند یا خیر. آنها می گویند “ریسک بهتر از پشیمانی است”. پس تلاش فروتنانه خود را به کار بگیرید و شروع کنید.
به عنوان مثال، در صنعت وردپرس، برخی افراد می گویند که بازار آن در نقطه اشباع است. و فرصتی برای کسب و کار جدید وجود ندارد. اما شما تعجب خواهید کرد که ببینید هر ساله شرکت های جدیدی ظهور می کنند که میلیاردها دلار درآمد دارند. بنابراین من فقط می توانم بگویم “به خودت اعتماد کن و تلاش کن” اگر واقعاً به ایده خود اعتقاد داشته باشی.
وقتی محتوای آنلاین را می خوانید، چه چیزی بلافاصله شما را خاموش می کند؟
یک تاریخ قدیمی که نشان می دهد محتوا خیلی وقت پیش نوشته شده و اخیراً به روز نشده است. واکنش فوری من به چنین محتوایی زدن دکمه خروج است. به همین ترتیب، یک بخش مقدماتی طولانی و غیر ضروری با توضیحاتی طولانی، محتوا را خسته کننده می کند و من نمی توانم به خواندن ادامه دهم.
همچنین یک نکته دیگر را در اینجا اضافه کنم. بیش از حد پر از تبلیغات، بنرها، لینک ها و محتوا، صفحه فورا خاموش می شود. اغلب اوقات، من چنین صفحه ای را فورا می بندم. بدتر از آن، پنجره نابهنگام است که هنگام شروع به خواندن محتوا ظاهر می شود. تجربه کاربری برای وب سایت های محتوا نیز حیاتی است.
شما یک بازاریاب نیستید اگر …
کنجکاو نیست کنجکاوی چیزی است که یک بازاریاب را می سازد.
به نظر شما در حال حاضر موثرترین راه برای تبلیغ محصول وردپرس چیست؟
ما در این زمان به یک برنامه جامع برای تبلیغ موثر محصول وردپرس نیاز داریم. بازار رقابتی است و ما قبلاً محصولات درخشانی را در اینجا دیده ایم. به این ترتیب، ما نمی توانیم به یک کانال یا استراتژی بازاریابی تکیه کنیم. در عوض، ما باید به یک برنامه بازاریابی جامع فکر کنیم که یک هدف را به هدف دیگر مرتبط کند.
به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید بازاریابی محتوا را انجام دهید. اما خود را به وبلاگ محدود نکنید. برای چندین کانال مانند YouTube، رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره محتوا ایجاد کنید. محتوای خود را برای سئو بهینه کنید، اما بیش از حد بهینه سازی نکنید.
فقط مطمئن شوید که محتوای شما می تواند با مردم و نیازهای واقعی آنها مرتبط باشد. تمام تلاش خود را برای کمک به مردم در مورد محصول خود انجام دهید و به آنها بگویید چگونه محصول شما مشکلات آنها را حل می کند و چه مزایایی به دست می آورد.
چه نوع بازاریابی محتوایی برای کسب و کار شما موثرترین است؟
پست های وبلاگ، اساسا. شاید به این دلیل باشد که ما بیشترین سرمایه گذاری را در وبلاگ نویسی کرده ایم.
ما یک وبلاگ در هر وب سایت محصول داریم که در آن به طور مرتب مقالاتی در مورد موضوعات مختلف برای کاربران محصول خود و کاربران عمومی وردپرس مفید ارسال می کنیم. هدف ما این است که به مردم کمک کنیم تا با وب سایت وردپرس خود در مورد محصول خود یا هر سرویس دیگری در بازار موفق شوند. رایجترین نوع پستها، آموزشها، فهرستها و محتوای اطلاعاتی وردپرس هستند.
از طریق وبلاگ های خود، ما با موفقیت حجم زیادی از ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کرده ایم. برخی از آنها در نهایت مشتری محصولات ما شدند. علاوه بر این، ما با راهنمای گام به گام خود به مشتریان فعلی خود کمک کرده ایم تا تجارت آنلاین خود را با وردپرس راه اندازی کنند.
در حالی که ما بر محتوای وبلاگ تمرکز می کنیم، برای ارائه محتوای با کیفیت به اشکال دیگر مانند ویدیوها و خبرنامه های ایمیل نیز سخت کار می کنیم.
چه چیزی باعث می شود به کاری که انجام می دهید ادامه دهید؟ ماموریت شخصی شما چیست؟
مردم وردپرس! بله، جدی می گویم. من افرادی را که در وردپرس هستند، چه یک کسب و کار خالص یا یک ماموریت اجتماعی، باورنکردنی می بینم. اکثر اوقات آنها خوشحال و با انگیزه هستند چه من آنها را به صورت آنلاین ملاقات کنم یا در رویدادهای حضوری مانند WordCamps! من فضای اینجا را خیلی دوست دارم.
یک سوال دیگر به نظر من مهم تر است. ماموریت من در حال حاضر این است که در شغل روزانه خود که به فارغ التحصیلان جدید آموزش نقش های بازاریابی وردپرس است، تأثیرگذار باشم. ما برنامه های کارآموزی بازاریابی محتوا را اجرا می کنیم که در آن فارغ التحصیلان و دانشجویان جدید را با استفاده از منابع داخلی خود آموزش می دهیم. برخی از آنها در پستهای جوان به تیم ما میپیوندند و بعداً به نقشهای رهبری میروند.
من مدت زیادی است که معلم هستم و هنوز هم از کارم به هر شکلی لذت می برم. کار با جوانان مزایای بیشتری دارد. انرژی آنها مسری است.
این خلاصه مصاحبه ما با سونیتا رای است. اگر دوست داشتید و می خواهید بیشتر بدانید، لطفا نظرات خود را در بخش زیر بنویسید. همچنین، اگر نظری در مورد اینکه بعداً با چه کسی صحبت کنیم دارید، پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید!