داشتن یک تیم بازاریابی تک نفره می تواند هیجان انگیز و استرس زا باشد.
شما کنترل بالایی بر پیامهای خلاقانه شرکت دارید و این قدرت را به شما میدهد که واقعاً یک نام تجاری را راهاندازی کنید.
اما شما مسئول ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت هستید که به دلیل تلاشی که برای قرار گرفتن در مکان های مناسب در زمان مناسب انجام می شود، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.
چه یک کارآفرین انفرادی باشید، چه یک کار بازاریابی برای اولین بار در یک استارت آپ در مراحل اولیه، یا یک کارمند بازاریابی تنها در یک کسب و کار نوظهور، این نکات برای شما مناسب است.
برای یادگیری نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی چند کانالی به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره به خواندن ادامه دهید.
مرحله ۱: با ذینفعان اجرایی در یک طرح تجاری هماهنگ شوید
کارآمد بودن به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره به دقت و قابلیت اندازه گیری بستگی دارد.
اتخاذ ذهنیت «اول عمل کن، بعداً برنامهریزی کن» میتواند وسوسهانگیز باشد – بهویژه برای استارتآپهای در مراحل اولیه – اما این رویکرد میتواند بعداً با تلف کردن زمان در تعداد زیادی از صفحات منجر به سردردهای بیشتری شود. مجبور به ایجاد تغییرات شدید یا حذف کل صفحات پروژه در مقیاس بزرگ.
همچنین اگر کمپین های بازاریابی را بدون درک مخاطبان هدف خود راه اندازی کنید، در معرض خطر از دست دادن درآمد خواهید بود. هدف کسب و کار شما و اهدافی که به عنوان نقاط عطف برای دستیابی به آن اهداف تعیین می کنید، ستاره شمالی هدایت کننده تمام تلاش های بازاریابی شما خواهد بود.
قبل از شروع سفر بازاریابی خود، مطمئن شوید که با ذینفعان اجرایی در مورد این موارد ضروری طرح تجاری هماهنگ هستید:
- بیانیه ماموریت
- چشم انداز
- مقدار پیش فرض
- پیشنهاد ارزش منحصر به فرد یا نقطه فروش
- مخاطب هدف
- رقبای قابل درک
- اهداف و اهداف کسب و کار
- دستورالعمل های برند (از جمله صدا و لحن)
مرحله ۲: حضور آنلاین خود را با وب سایت شرکت خود ایجاد کنید
بعد از اینکه طرح کسب و کار خود را مشخص کردید، قدم بعدی شما این است که از حضور آنلاین خود اطمینان حاصل کنید:
- با دستورالعمل های برند شما هماهنگ است.
- با مخاطب هدف شما صحبت می کند.
- ماموریت، چشم انداز، ارزش های اصلی و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برند شما را منعکس می کند.
با وب سایت شرکت شروع کنید.
اگر تازه شروع کرده اید و بودجه لازم برای استخدام یک طراح را ندارید، نگران همه زنگ ها و سوت ها نباشید. بسیاری از پلتفرمهای CMS دارای قالبهای داخلی هستند که میتوانند با آرم و رنگهای برند شما سفارشی شوند.
مهمترین بخش وب سایت شما محتوای صفحات آن خواهد بود. مطمئن شوید که سایت شما نمایش دقیقی از برند شما و محصولات/خدماتی که ارائه می دهید ارائه می دهد.
محتوای شما باید با حداقل کلمات ممکن درباره برند یا محصول شما صحبت کند. به زبان مخاطب هدف خود بنویسید نه زبانی که در داخل استفاده می کنید.
به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره، هر چقدر هم که می خواهید بد باشید، نمی توانید یکباره همه جا باشید.
حفظ حضور فعال در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین، ایکس و پینترست منجر به فرسودگی شغلی با حداقل نتایج برای تمام تلاش اضافی می شود.
اگر این کار را به عنوان بخشی از طرح تجاری خود انجام نداده اید (مرحله ۱ را ببینید)، می خواهید برای هر یک از مخاطبان هدف خود پرسونای خریدار ایجاد کنید و تلاش های بازاریابی خود را برای هدایت آن شخصیت ها در هر مرحله از سفر خریدارشان هماهنگ کنید. می خواهم
پلتفرمهای اجتماعی مورد علاقه شخصیتهای خود را شناسایی کنید و تلاشهای خود را فقط بر روی کسانی متمرکز کنید که بیشترین پتانسیل تعامل را دارند.
اگر کسب و کار شما هنوز حضور اجتماعی ثابتی ندارد، به رقبای خود نگاه کنید:
- آنها با چه کانال هایی بیشترین موفقیت را دارند و چگونه با کاربران آن کانال ها تعامل دارند؟
- موفق ترین پست های آنها کدام است و این پست ها شامل چه نوع محتوایی است؟
تلاشهای اولیه شما در بازاریابی رسانههای اجتماعی ممکن است به آزمون و خطای کمی نیاز داشته باشد، اما شناسایی آنچه کار میکند و تمرکز تلاشهای آیندهتان بر روی استراتژیهایی با ارزش تجاری اثباتشده به شما کمک میکند فالوور (و درآمد) خود را افزایش دهید، به شما کمک میکند تا جایی برای چیز دیگری ایجاد کنید. . ملاحظات تجربی
مرحله ۴: یک تقویم محتوای چند کاناله ایجاد کنید
هنگامی که شالوده کسب و کار خود (وب سایت خود) را تعیین کردید و کانال های اجتماعی مورد علاقه مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، گام بعدی شما این است که استراتژی بازاریابی محتوای خود را مشخص کنید.
اگر تا به حال به دنبال منابع آنلاین در مورد ایجاد استراتژی محتوا بوده اید، احتمالاً خوانده اید که باید حداقل هر روز یک بار در رسانه های اجتماعی پست ارسال کنید.
به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره، ارسال هر روز ممکن است عملی نباشد، و این اشکالی ندارد. نکته کلیدی این است که به طور مداوم پست کنید و به طور مداوم ارزش ارائه کنید.
با ارسال محتوای اطلاعاتی ارزشمند هفته ای یک یا دو بار در یک روز در هفته شروع کنید (ممکن است برای یافتن بهترین روز نیاز به آزمایش باشد).
چند نکته اضافی برای ایجاد یک تقویم محتوا به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره:
- فهرستی از ایدهها در حال اجرا داشته باشید: برای هر محتوا یا ایدههای کمپینی که ممکن است در طول ماه به ذهن شما خطور کند، صفحهگستردهای داشته باشید. در آن صفحهگسترده، ستونهایی را برای نوع محتوا یا کمپینی که پست میکنید، و همچنین تمرکز کلیدواژه، شخصیت مخاطب و موقعیت قیف بازاریابی را که بخش محتوا هدف قرار میدهد، اضافه کنید.
- یک مدل هاب و اسپک را بپذیرید: شروع با چند قطعه از محتوای ستونی (مرکز شما) و گسترش در ستونهایی با محتوای مرتبط (پرههای شما) یک استراتژی محتوا به طور طبیعی با ارائه اطلاعات ارزشمند مرتبط با یک موضوع مقیاسپذیر میشود. یک استراتژی خوب وجود دارد. راه انجام آن توجه مخاطبان
- از استفاده مجدد از محتوا نترسید: طبیعتاً توجه انسان زودگذر است. نکته مثبت این است که میتوانید یک محتوای همیشه سبز که سه ماه پیش نوشته شده است را بازنشر کنید و همچنان درگیر جدید شوید. همانطور که کتابخانه محتوای شما به رشد خود ادامه می دهد، ارسال مجدد موفق ترین محتوای شما باید به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوای شما تبدیل شود.
- محتوا را مدیریت کنید و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی خود تبدیل کنید: تولید محتوا به خودی خود یک شغل تمام وقت است. به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره، زمانی برای نوشتن مدام رهبری فکری ارزشمند نخواهید داشت. خبر خوب این است که برای ایجاد ارزش برای مخاطبان خود مجبور نیستید دائماً محتوای خود را پست کنید. هنگامی که محتوای انتخاب شده به درستی انجام شود، می تواند در زمان صرفه جویی کند، ارتباطات صنعتی ایجاد کند و دسترسی اجتماعی شما را افزایش دهد. (فقط فراموش نکنید که به سازنده اصلی اعتبار دهید.)
- تا زمانی که پیامی منسجم نداشته باشید، وارد تبلیغات پولی نشوید: تبلیغات پولی راهی عالی برای کسب و کارهای جدید برای ایجاد سریع آگاهی از برند است. با این حال، راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی با صفحه فرود نیمه کاره یا یک محصول توسعه نیافته، باعث میشود کاربران با تصور منفی مواجه شوند. تبلیغات می تواند آگاهی از برند را ایجاد کند، اما اگر داستان برند یا هدف محصول شما برای کاربران جدید مشخص نباشد، بدون ایجاد تبدیل، پول خود را از دست خواهید داد.
- از طرفداران خود استفاده کنید: تیم های بازاریابی بزرگ یا کسب و کارهایی با بودجه های کلان می توانند به یک شبکه اینفلوئنسر بپیوندند، اما به عنوان یک تیم بازاریابی تک نفره، احتمالاً باید کمی خلاقیت بیشتری به خرج دهید. از مشتریان فعلی خود بخواهید که اینفلوئنسر شوند. چه یک برند معتبرتر باشید یا یک تجارت نوظهور بدون پیروان اجتماعی زیاد، تبدیل کاربران واقعی به محصول خود باعث ایجاد اعتماد مخاطبان و آگاهی از برند می شود.
- از همکاران خود استفاده کنید: ممکن است شما یک تیم بازاریابی تک نفره باشید، اما افزایش سهم خود از صدایتان نیاز به تلاش انفرادی ندارد. همکاران خود را از بخش های دیگر در این فرآیند مشارکت دهید. گفتگوهای مداوم در مورد انگیزه آنها داشته باشید و علایق و علایق آنها را بخشی از استراتژی محتوای خود قرار دهید. آنها را نیز در فرآیند اشتراک گذاری قرار دهید. از آنها بپرسید که آیا تمایل دارند پست های شما را در طول هفته به اشتراک بگذارند.
- استراتژی خود را با اتوماسیون و زمانبندی مقیاسبندی کنید: هنگامی که توپ را به دست آوردید، روی یک ابزار مدیریت رسانههای اجتماعی مانند Hootsuite، Buffer و Lumley سرمایهگذاری کنید. هر جمعه یک یا دو ساعت وقت بگذارید و پست های خود را برای هفته پیش رو برنامه ریزی کنید. یک خبرنامه ایمیل خودکار ایجاد کنید و هر ماه یا سه ماهه چند قطعه جدید از محتوا اضافه کنید.
- تعامل مخاطبان را در استراتژی خود ایجاد کنید: ارسال محتوای جدید در کانال های مختلف کافی نیست. همچنین باید زمانی را برای تعامل با فالوورهای خود اختصاص دهید. از آنجایی که کاربران امروزی انتظار زمان پاسخگویی سریع را دارند، باید تعامل با کاربر را به یک تمرین روزانه تبدیل کنید، حتی اگر فقط یک یا دو بار در هفته پست کنید.
مرحله ۵: بر هنر مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف مسلط شوید
اولویتبندی بیرحمانه زمان یکی از سختترین بخشهای یک تیم بازاریابی تک نفره است، زیرا اغلب با خواستههای رقابتی بخشهای مختلف مواجه میشوید.
با این حال، تلاش برای انجام وظایفی که به وضوح با اهداف تجاری که با ذینفعان اجرایی خود ارتباط برقرار کرده اید مطابقت ندارند، تنها زمانی مشکلاتی ایجاد می کند که از نقشه راه پروژه خود عقب بیفتید.
ارتباطات سراسری سازمان در مورد وظایفی که میخواهید تکمیل کنید، اینکه چگونه آن وظایف به اهداف تجاری کمک میکنند، و مدت زمانی که برای تکمیل آنها طول میکشد، برای عملکرد در حداکثر بازده بسیار مهم است.
تعدادی نکته:
- روی یک سیستم مدیریت پروژه با ردیابی زمان داخلی سرمایه گذاری کنید: زمانی که به تازگی با کمپین های بازاریابی و ساخت دارایی ها شروع می کنید، پیگیری زمان انجام کارهای مختلف ممکن است دشوار به نظر برسد، اما زمان شما ادامه ردیابی به شما کمک می کند. شما روندها را شناسایی می کنید سپس می توانید زمان را در تقویم خود برای تکمیل این وظایف مسدود کنید و اگر پروژه ها یا موارد اضطراری دیگری پیش آمد که باید بر فعالیت های برنامه ریزی شده شما اولویت داشته باشد، بحث های واقع بینانه برای تامین مالی مجدد را با رئیس خود شروع کنید. اگر شرکت شما قبلاً سیستم مدیریت پروژه ندارد، می توانید با نسخه رایگان ClickUp یا Hive شروع کنید.
- از داده های سخت برای بهینه سازی روز خود استفاده کنید: ما به عنوان بازاریاب، داده های خود را دوست داریم. ما کمپینهایمان را حول آن تنظیم میکنیم، پس چرا روزهایمان را با آن تنظیم نکنیم؟ سیستم مدیریت پروژه خود را دستیار مجازی، برنامه ریز، تقویم و لیست کارهای خود در نظر بگیرید. با وسواس تمام کارهایی را که انجام می دهید مستند کنید و مدت زمان انجام آن را پیگیری کنید. در ابتدا، این عمل ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، زیرا برای توسعه سیستمی که بهترین کار را برای شما انجام می دهد، زمان و تلاش لازم است، اما زمانی که این کار را انجام دادید، با بهینه سازی روز خود، زمانی را که صرفه جویی می کنید، پیدا خواهید کرد. بسیار بیشتر از زمانی که صرف مستندسازی می شود. اقدامات. سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید روی کارهای پرتلاش خود کار کنید و در کارهای کوچکتر و کمتر تفکر برانگیز برای اوقات کم انرژی خود صرفه جویی کنید.
- هر روز «زمان حواسپرتی» را برای گفتگو و همکاری کنار بگذارید: چه رئیسی باشد که به بهروزرسانیهای مکرر وضعیت نیاز داشته باشد یا یک همکار پرحرف، هر کسی را که جریان کار شما را مختل میکند تشویق کنید. به طوری که میتوان جلسات منظم و مکرر را در یک زمان خاص با شما تنظیم کرد. و هماهنگی با هر دو برنامه شما. ممکن است نیاز داشته باشید که نیاز خود را برای ساعات کاری بدون وقفه “عمیق” هر از گاهی تقویت کنید، اما دعوت از همکارانتان به یک جلسه منظم نشان می دهد که به کاری که آنها انجام می دهند اهمیت می دهید. توجه برنامه ریزی جلسات همکاری منظم یکی دیگر از راه های عالی برای پیشبرد کارآمدتر پروژه ها است.
- اضطراری بودن و نبودن را تعریف کنید: اگر تنظیم جلسات منظم با یک قطع کننده مکرر به نتایج دلخواه شما نمی رسد، ممکن است ارتباط کاری شما در مورد اینکه چه چیزی یک اورژانس است، اشتباه در ارتباط باشد. با آن شخص بنشینید و در مورد اینکه چه نوع مکالماتی نیاز به توجه فوری دارند و همچنین موضوعات و موارد خطی که می تواند تا ۱:۱ بعدی شما صبر کند به توافق برسید. اگر پروژه شما نیاز به به روز رسانی وضعیت دارد، به توافق متقابل برسید که چه زمانی و چند وقت یکبار این به روز رسانی ها را ارائه می دهید.
افکار نهایی
تبدیل شدن به یک تیم بازاریابی تک نفره یک فرصت هیجان انگیز و گاهی استرس زا است که مهارت های شما را در رشته های مختلف بازاریابی تقویت می کند.
ارتباط واضح و برنامه ریزی متفکرانه باعث می شود نقش شما قابل کنترل تر باشد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً منعکس کننده نظرات Engine Land نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.