تازههای بهروزرسانیهای محتوای Google Assistant
بهروزرسانی محتوای کمکی Google در سپتامبر ۲۰۲۳ فردا در ساعت ۱۶:۲۰ به وقت شرقی منتشر میشود و در حالی که انتظار داریم تا دو هفته آینده ادامه یابد، همه میخواهند بدانند که از این بهروزرسانی چه انتظاری دارند.
خوشبختانه، گوگل در بازنگری های خود در اسناد جستجوی خود سرنخ هایی را در مورد آنچه که با سیستم محتوای Google Assistant تغییر کرده است، گذاشته است.
بیایید شیرجه بزنیم
طبقه بندی بهبود یافته
زمانی که گوگل این بهروزرسانی را اعلام کرد، آن را اعلام کرد ذکر شده محتوای مفید یک “طبقه بندی بهبود یافته” برای سیستم است. گوگل نوشت: «بهروزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ با یک طبقهبندی بهبودیافته منتشر میشود.
در واقع چه چیزی بهبود یافته است؟ گفتنش سخت است اما گوگل نکات دیگری را به جا گذاشته است.
میزبانی محتوای شخص ثالث
Google بخش جدیدی را در مورد بهروزرسانی محتوای راهنما با موضوع محتوای شخص ثالث میزبانی شده به اسناد راهنمای خود اضافه کرده است. در این مقاله آمده است: «اگر محتوای شخص ثالث را در سایت اصلی یا زیر دامنههای خود میزبانی میکنید، بدانید که چنین محتوایی ممکن است در سیگنالهایی که در سراسر سایت تولید میکنیم، مانند مفید بودن محتوا، گنجانده شود. به همین دلیل، اگر آن محتوا اساساً مستقل از هدف سایت اصلی باشد یا بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت اصلی تولید شده باشد، توصیه میکنیم از ایندکس شدن توسط Google مسدود شود.
برای روشن شدن، این واقعاً توصیه جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۹، گزارش دادیم که گوگل قصد دارد محتوای شخص ثالث را در سایتهای دیگر میزبانی کند. از ما پرسیده شده است که آیا شخص ثالث میتواند محتوا را در زیر دامنهها یا زیرپوشههای دامنه شخص دیگری میزبانی کند. برخلاف دستورالعمل ما نیست. اما همانطور که این رویه رشد کرده است، سیستمهای ما برای تشخیص بهتر زمانی که چنین محتوایی مستقل از سایت اصلی است و بر اساس آن عمل میکند، اصلاح میشوند. به طور کلی، توصیه میکنیم به دیگران اجازه ندهید از زیر دامنهها یا زیرپوشههایی با محتوایی که گویی بخشی از سایت اصلی است، بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت اصلی استفاده کنند. راهنمایی ما این است که اگر میخواهید بهترین موفقیت را در جستجو داشته باشید، محتوای ارزش افزودهای از تلاشهای خود ارائه دهید که نشاندهنده برند شما باشد. گوگل در یک توییت سه قسمتی اعلام کرد.
گری الیس از تیم جستجوی Google پیشینه بیشتری در مورد اینکه چرا Google اکنون این بخش را به اسناد محتوای پشتیبانی اضافه کرده است، اضافه کرد. ما شنیدهایم (و دیدهایم) که برخی از سایتها، زیردامنهها یا گاهی اوقات زیرمجموعههای خود را به اشخاص ثالث، معمولاً آنهایی که جدیدتر و معمولاً با کیفیت پایینتر هستند، اجاره میدهند. بدون نظارت بر محتوای میزبانی شده در سایتهای کوچک. با سایت اصلی انجام دهید. در واقع سایت های میکرو به ندرت از سایت های اصلی پیوند داده می شوند که در واقع از این سایت های اغلب مشکوک پشتیبانی می کنند. نتایج جستجو، او در لینکدین پست کرد.
محتوای نوشته شده توسط افراد یا ماشین ها
گوگل همچنین برخی از کلماتی را حذف کرد که به وضوح موضع خود را در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا تکرار می کردند. گوگل کلمات “نوشته شده توسط افراد” را حذف کرد و به سادگی نوشت “محتوای مفید ایجاد شده برای افراد در نتایج جستجو”.
در اینجا اسکرین شات های قبل و بعد آمده است:
بنابراین انسانها نیازی به نوشتن کامل محتوا ندارند تا آن محتوا طبق سیستم محتوای کمکی گوگل مفید تلقی شود.
محتوای خود را در بازدیدها ارزیابی کنید
اگر فکر می کنید این آخرین به روز رسانی محتوای مفید بر سایت شما تأثیر منفی گذاشته است، گوگل گفته است که باید محتوای خود را خود ارزیابی کنید. گوگل اضافه کرد: «اگر محتوای مفیدی ایجاد میکنید، نیازی به انجام کاری ندارید. در واقع این سیستم می تواند برای سایت شما عالی باشد، زیرا برای پاداش دادن به محتوای مفید طراحی شده است.”
“اگر متوجه تغییری در ترافیکی شده اید که گمان می کنید ممکن است مربوط به این سیستم باشد (مانند پس از یک به روز رسانی رتبه بندی عمومی پست شده برای سیستم)، باید محتوای خود را خود ارزیابی کنید. هر چیزی را که قابل اعتراض به نظر می رسد اصلاح یا حذف کنید. گوگل اضافه کرد.
توسط کارشناسان بررسی شده است
Google سند محتوای مفید را بهروزرسانی کرد تا «یا بررسی شده» را به این خط از متن اضافه کند «آیا این محتوا توسط متخصص یا علاقهمندی نوشته یا بررسی شده است که به وضوح موضوع را به خوبی میداند؟» در بخش سوالات تجربه
باز هم این اطلاعات جدیدی از گوگل نیست، گوگل می گوید که اگر در آن موضوع متخصص نیستید، بازبینی محتوای شما توسط یک متخصص مفید است.
تغییر تاریخ محتوا
یکی از نگرانیهای شخصی من زمانی است که سایتها تاریخ را تغییر میدهند یا بدتر از آن، تاریخها را به هیچ وجه در محتوای خبری خود فهرست نکنید. گوگل این خط را اضافه کرد: “آیا تاریخ صفحات را تغییر می دهید تا زمانی که محتوا به طور قابل توجهی تغییر نکرده است ظاهر شوند؟” از ایجاد بخش محتوای اول موتور جستجو خودداری کنید.
ما همیشه این را می بینیم که در آن سایت ها تغییراتی در محتوای خود از سال ها قبل ایجاد می کنند، تاریخ را به روز می کنند و آن را دوباره منتشر می کنند. این یک “استراتژی” رایج سئو است که در رادار گوگل قرار دارد.
افزودن یا حذف محتوا برای موتورهای جستجو
همراه با کل بحث CNet چند ماه پیش، گوگل این خط را نیز به بخش «آیا محتوای جدید زیادی اضافه میکنید یا محتوای قدیمی زیادی را حذف میکنید، عمدتاً به این دلیل است که فکر میکنید برای کسی مهم است؟» به رتبهبندی جستجوی شما کمک میکند. به نوعی. آیا سایت شما “تازه” به نظر می رسد؟ (نه، اینطور نخواهد شد)”
وقتی تصمیم می گیرید چه محتوایی را اضافه یا حذف کنید مراقب باشید و به این فکر کنید که چرا آن محتوا اضافه یا حذف می شود.
بیشتر در راه است
در ماه مه، گوگل به ما گفت که یک بهروزرسانی سیستم محتوای مفید امسال در راه است. گوگل گفت این به روز رسانی سیستم محتوای مفید را قادر می سازد تا محتوای ایجاد شده از دیدگاه شخصی یا متخصص را عمیق تر درک کند. همچنین:
- گوگل چند ماه پیش گفت: «ما در حال بهبود روش رتبهبندی نتایج در جستجوی کلی هستیم و بیشتر بر محتوایی با تخصص و تجربه منحصربهفرد تمرکز میکنیم.
اما گوگل گفت این به روز رسانی امروز نیست:
- “این هنوز یک کار در حال پیشرفت است و بخشی از این به روز رسانی خاص نیست. گوگل نوشت: ما در آینده بیشتر در مورد کار خود در این زمینه به اشتراک خواهیم گذاشت.
بنابراین بخشی از بهروزرسانی محتوای راهنمای سپتامبر ۲۰۲۳ نیست.