گوگل اکنون پس از راهاندازی اولیه برای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی، نام سایتها را به همه زبانها پشتیبانی میکند. گوگل نوشت: «امروز، ما خوشحالیم که اعلام کنیم نام سایتها اکنون به همه زبانهایی که جستجوی Google در دسترس است، هم در تلفن همراه و هم در رایانه رومیزی در دسترس است.
نام سایت. نام سایت عنوان و نام سایتی است که گوگل در لیست نتایج جستجو نمایش می دهد. گوگل توضیح داد: “وقتی گوگل صفحه ای را در نتایج جستجو فهرست می کند، نام سایتی را که صفحه از آن آمده است را نشان می دهد.”
چه شکلی است؟ در اینجا نام سایت در قطعه نتایج جستجو نشان داده می شود:
پشتیبانی از تمامی زبان ها با این به روز رسانی، نام سایت ها دیگر تنها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی کار نمی کنند، بلکه اکنون به همه زبان ها کار می کنند.
گوگل توضیح داد که نامهای سایت برای دامنهها (مثلا example.com) و زیر دامنهها (مثلاً subdomain.example.com) پشتیبانی میشوند، اما برای زیر شاخهها (مثلا example.com/subdirectory) پشتیبانی نمیشوند. این در واقع در می ۲۰۲۳ اتفاق افتاد.
جدول زمانی نام سایت. در اینجا جدول زمانی گوگل از تکامل نام سایت ها از زمان راه اندازی در ماه اکتبر منتشر شده است:
- اکتبر ۲۰۲۲: نامهای سایت در سطح دامنه برای نتایج جستجوی تلفن همراه برای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی معرفی شدند.
- آوریل ۲۰۲۳ (I have it March): نام سایت برای دسکتاپ برای همان مجموعه زبان ها اضافه شد.
- می ۲۰۲۳: نام سایت ها اکنون برای همان مجموعه زبان ها در سطح زیر دامنه و فقط در نتایج جستجوی تلفن همراه پشتیبانی می شود.
- ژوئیه ۲۰۲۳: نام سایت ها با اسناد بهتر و ابزارهای پشتیبانی شده برای دقیق تر بودن بهبود یافتند.
- سپتامبر ۲۰۲۳: نام سایت ها اکنون به همه زبان ها برای همه مناطق کار می کند.
کنترل نام سایت در ماه اکتبر، گوگل توضیح داد که جستجوی گوگل از چندین روش برای شناسایی نام سایت برای نتایج جستجو استفاده می کند. اما اگر بخواهید، میتوانید از دادههای ساختاریافته در صفحه اصلی خود استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که نام سایت برای سایت شما چگونه باید باشد. Google مستندات ویژه ای در مورد این داده های ساختار یافته نام سایت جدید در اینجا دارد.
ارتقاء فاویکون Google همچنین توصیه میکند برای دریافت آخرین بهترین شیوهها، اسناد مربوط به فاویکونها را مجدداً بازبینی کنید. اکنون گوگل همچنین پیشنهاد میکند که نمادی ارائه کنید که حداقل ۴۸ پیکسل باشد و از دستورالعملهای فعلی فاویکون پیروی کند.
تبلیغات همچنین برای تبلیغات جستجوی گوگل در دسکتاپ عرضه شده است، بنابراین نام سایت، فاویکون و اندازه برچسب تبلیغات در جستجوی موبایل برجسته تر خواهد بود. در واقع، گوگل در اکتبر گذشته برچسب “اسپانسر” را در جستجوی تلفن همراه منتشر کرد و از ژانویه ۲۰۲۰ به طور رسمی در دسکتاپ جایگزین برچسب “تبلیغات” شد.
چرا ما اهمیت می دهیم؟ گوگل چندین پیشرفت در نحوه انتخاب و نمایش نام سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ایجاد کرده است. اگر گوگل هنوز اشتباه می کند و شما مستندات را دنبال می کنید، ممکن است برخی از این راه حل های جدید را امتحان کنید تا نام سایت شما همانطور که می خواهید در جستجوی گوگل ظاهر شود.