گوگل بهروزرسانی سیستم محتوای مفید خود را آغاز کرده است. به روز رسانی از امروز آغاز شد و حدود دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود.
آخرین بهروزرسانی سیستم محتوای مفید، بهروزرسانی محتوای مفید دسامبر ۲۰۲۲ بود.
چه خبر. گوگل گفت، “به روز رسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ با یک طبقه بندی بهبودیافته منتشر می شود. حدود دو هفته طول می کشد تا تکمیل شود. وقتی عرضه کامل شد، صفحه تاریخچه انتشار رتبه بندی خود را به روز خواهیم کرد.
گوگل جزئیات جدیدی در مورد محتوای مفید اضافه کرد، به ویژه:
- راهنمایی جدید در مورد میزبانی محتوای شخص ثالث اضافه شده و توضیح بیشتر در مورد اینکه چه کاری باید بعد از بهروزرسانی سیستم محتوای مفید انجام شود (شاید نیازی به انجام کاری نداشته باشید، یا شاید محتوای خود را خود ارزیابی کنید) اضافه شده است.
- نکات جدیدی در مورد حذف محتوا یا تغییر تاریخ در صفحه راهنما اضافه شده است. نحوه ایجاد محتوای مفید و قابل اعتماد برای افراد اول.
- گوگل همچنین کلمات “نوشته شده توسط افراد” را حذف کرد و فقط نوشت “محتوای مفید ایجاد شده برای افراد در نتایج جستجو”. من شک دارم که بگوییم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وقتی مفید باشد خوب است. در اینجا اسکرین شات قبل و بعد است.
حفاری عمیق. تازههای بهروزرسانیهای محتوای Google Assistant
ما مشتاقانه منتظر این به روز رسانی هستیم. در ماه مه، گوگل به ما گفت که یک بهروزرسانی سیستم محتوای مفید امسال در راه است. گوگل گفت این به روز رسانی سیستم محتوای مفید را قادر می سازد تا محتوای ایجاد شده از دیدگاه شخصی یا متخصص را عمیق تر درک کند. همچنین:
- گوگل چند ماه پیش گفت: «ما در حال بهبود روش رتبهبندی نتایج در جستجوی کلی هستیم و بیشتر بر محتوایی با تخصص و تجربه منحصربهفرد تمرکز میکنیم.
اما گوگل گفت این به روز رسانی امروز نیست:
- “این هنوز یک کار در حال پیشرفت است و بخشی از این به روز رسانی خاص نیست. گوگل نوشت: ما در آینده بیشتر در مورد کار خود در این زمینه به اشتراک خواهیم گذاشت.
اگر ضربه خوردید چه کار کنید گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که می توانید در مورد محتوای خود از خود بپرسید. سوالاتی را که در اینجا پست کردیم را بخوانید و به شیوه ای عینی از خود بپرسید که آیا محتوای شما با این به روز رسانی هماهنگ است یا خیر.
لطفاً توجه داشته باشید که اگر این بهروزرسانی روی شما تأثیر بگذارد، اگر همه چیز را اصلاح کنید و در طول زمان تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا رفع شود.
بیشتر در مورد به روز رسانی محتوای مفید. به روز رسانی محتوای مفید گوگل به طور خاص “محتوای را هدف قرار می دهد که به نظر می رسد در درجه اول برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو طراحی شده است تا کمک یا اطلاع رسانی به مردم.”
گوگل به ما گفت که هدف این بهروزرسانی الگوریتم کمک به جستجوگران برای یافتن محتوای با کیفیت بالاتر است. گوگل می خواهد به محتوای بهتر و مفیدتری که برای انسان نوشته شده و به کاربران کمک کند پاداش دهد.
جستجوگران وقتی به صفحات وب غیر مفیدی میرسند که رتبه خوبی در جستجو دارند، زیرا برای رتبهبندی در موتورهای جستجو نوشته شدهاند، ناامید میشوند. این نوع محتوایی است که ممکن است آن را «محتوای اول موتور جستجو» یا «محتوای سئو» بنامید.
الگوریتم محتوای مفید گوگل با هدف کاهش رتبه این نوع وب سایت ها نسبت به موتورهای جستجو، وب سایت های مفیدتری را که برای انسان طراحی شده اند را تبلیغ می کند.
گوگل گفت: “تلاش مداومی برای کاهش محتوای بی کیفیت و آسان کردن یافتن محتوایی است که در جستجو معتبر و مفید باشد.”
چرا ما اهمیت می دهیم؟ اگر در طی دو هفته آینده متوجه هر گونه تغییر رتبهبندی و نمایان شدن در جستجوی Google شدید، به خصوص اگر تغییرات عمده باشد، احتمالاً میتوانید آن را به این بهروزرسانی نسبت دهید. توصیه های گوگل را بخوانید، تغییرات لازم را انجام دهید و در ماه های آینده انتظار بهبودی داشته باشید.
امیدواریم همه شما بعد از این به روز رسانی روند مثبتی را در رتبه بندی و دیده شدن خود در جستجوی گوگل مشاهده کنید.