TikTok موتور جستجوی منتخب برای بیش از نیمی از Gen Z است و بیش از هر پلتفرم دیگری بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. این بر اساس نظرسنجی جدید Every Campus Media، یک شرکت رسانه ای و بازاریابی دانشگاهی Gen Z است.
چرا ما اهمیت می دهیم؟ اگرچه گوگل بر جستجوها در ایالات متحده (۷۷٫۵٪) و در سطح جهانی (۸۳٫۵٪) غالب است، گوگل جستجوی TikTok را به عنوان یک تهدید رو به رشد پذیرفته است. به دنبال معرفی تبلیغات جستجوی TikTok نباشید. اگرچه TikTok یک موتور جستجوی وب مانند Google نیست، اما باید زمانی که کاربران موضوعات مرتبط، نام تجاری/کسب و کار یا محصولات شما را جستجو می کنند، قابل مشاهده باشید.
TikTok موتور جستجوی شماره ۱ برای بیش از نیمی از Gen Z است. به طور کلی، ۷۴ درصد از Gen Z از جستجوی TikTok استفاده می کنند. و ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی TikTok را به جای Google به عنوان موتور جستجوی خود انتخاب کردند. سه دلیل بزرگ:
- فرمت ویدیوی نتایج (۶۹%)
- مرتبط ترین پاسخ ها (۶۵%)
- پاسخ فردی (۴۷%)
TikTok مردم را می خرد. #TikTokMadeMeBuyاین واقعی است – و عظیم. TikTok گزارش داد که ۱۲٫۴ میلیارد بازدید ویدیو داشته است. تقریباً ۳ از ۴ نسل ۱ چیزی را پس از دیدن آن در TikTok میخرند:
- ۷۲ درصد پس از دیدن یک محصول در TikTok، آن را خریداری کردند.
TikTok همچنین بر تصمیمات خرید برای ۶۲٪ از Gen Z تأثیر می گذارد، بیش از هر پلتفرم دیگری. این یک افزایش ۱۵ درصدی نسبت به نسخه ۲۰۲۲ این نظرسنجی از هر رسانه دانشگاهی است.
جستجوی محصول Gen Z برای ایدههای خرید و کشف مارکها و محصولات جدید به شدت به رسانههای اجتماعی متکی است، به طوری که ۶۱ درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی گفتند که برای توصیهها بیشتر به اینفلوئنسرها و برندها اعتماد دارند تا خانواده یا دوستان.
- ۷۰٫۳۴٪ به اینفلوئنسرها نگاه می کنند.
- ۶۲٫۳۱ درصد به برندها نگاه می کنند.
- ۶۱٫۱۷% “که به آنها اعتماد دارم.”
تیک تاک در مقابل اینستاگرام وقتی صحبت از مشاهده محتوای ویدیویی به میان می آید، TikTok با Gen Z برنده می شود، اما اینستاگرام در استفاده روزانه برنده می شود:
- ۷۶ درصد ترجیح می دهند ویدیوها را در TikTok تماشا کنند (در مقایسه با ۱۶ درصد در اینستاگرام، افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲).
- ۹۵ درصد روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند (۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲) در حالی که ۸۰ درصد از TikTok هر روز استفاده می کنند (۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است).
در مورد داده ها نظرسنجی آنلاین، که از طریق خبرنامههای رسانهای هر دانشگاه و حسابهای اجتماعی تبلیغ میشود، در ماه اوت انجام شد. ۱۸۲۱ پاسخ دریافت کرد – ۱۰۰٪ از پاسخ دهندگان از ایالات متحده، ۹۷٪ زن و ۷۱٪ دانشجویان (دانشجویان) بودند.