مقالات و صفحات. این دو روشی است که وردپرس به شما اجازه می دهد محتوا را منتشر کنید.
چه زمانی یک صفحه باید در برابر یک مقاله استفاده شود؟ صفحات و مقالات چگونه متفاوت هستند؟
آیا هر دو برای کاربر مفید هستند؟ برای سئو؟
بیایید نگاهی به نحوه تعیین اینکه آیا از یک صفحه وردپرس یا پست استفاده کنیم، بیاندازیم.
دریافت خبرنامه روزانه که بازاریابان به آن تکیه می کنند.
صفحات وردپرس
صفحات در وردپرس برای نگهداری محتوایی طراحی شدهاند که ممکن است همیشه سبزتر در نظر گرفته شوند، مانند صفحات اصلی، صفحات محصول/خدمات یا نوع محتوای ما.
صفحات را می توان طوری مرتب کرد که یک ساختار دایرکتوری ایجاد کند که در آن یک صفحه “والد” صفحه دیگر باشد.
به طور کلی، صفحات از دستهها، برچسبها یا نویسندگان استفاده نمیکنند و معمولاً به فید RSS از یک وبسایت وارد نمیشوند.
مقالات وردپرس
پستها در وردپرس پلتفرم را به ریشههایش به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی گره میزنند. در نظر گرفته شده بود که پستها مربوط به اخبار، حساس به زمان و محتوای دیگری باشد که ممکن است به یک وبسایت کاملاً دارای وبلاگ مرتبط باشد.
مقالات بر اساس زمانی هستند، و صفحات آرشیو و سایت ها را می توان با استفاده از دسته ها، برچسب ها و نویسندگان جستجو کرد. پست ها در فید RSS گنجانده شده اند.
نویسندگان محتوا میتوانند دستههایی را که میتوانند در رابطه والد/فرزند وجود داشته باشند تنظیم کنند و ساختاری را در تنظیمات پیوندهای ثابت در تنظیمات وردپرس ایجاد کنند تا پستها در ساختار دایرکتوری قابل مشاهده باشند.
یک نکته مهم که باید به خاطر بسپارید: هم صفحات و هم مقالات برای کاربران و موتورهای جستجو محتوا هستند.
مالک وب سایت ظاهر و استفاده آنها را تعیین می کند. صفحات و پست ها می توانند به جای یکدیگر برای هر هدفی مورد استفاده قرار گیرند – اما ترکیب محتوای مشابه بین این دو قالب ایده وحشتناکی است.
صفحات وردپرس نوشته های وردپرس برای محتوای همیشه سبز برای اخبار یا محتوای “وبلاگ” – بسیار وقت گیر. برای ایجاد ساختار دایرکتوری می توان آن را در ترتیب والدین/فرزند ترکیب کرد. یک رابطه والد/فرزند را میتوان با استفاده از دستههایی که میتوان گنجاند، در یک ساختار دایرکتوری گنجاند. دستهها را نمیتوان استفاده کرد، برچسبها یا نویسندگان دستهها، برچسبها یا نویسندگان را افزایش دهید. از فید RSS نمی توان برای اشتراک گذاری محتوا استفاده کرد. برای اشتراک گذاری محتوا می توان از فید RSS استفاده کرد. وب سایت را می توان به هر شکلی که مالک می خواهد طراحی کرد. وب سایت را می توان به هر شکلی که مالک می خواهد طراحی کرد. محتوای در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو. بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو
در حال توسعه توصیه ها
در گذشته، من اغلب ایجاد محتوای “همیشه سبز” را در قالب صفحات توصیه می کردم. این شامل صفحه اصلی، صفحه محصول/خدمات، “درباره ما” و غیره است.
سایر مطالب مرتبط با اخبار، حساس به زمان، آموزشی و به سبک وبلاگ به عنوان مقاله ایجاد خواهند شد. همانطور که در بالا ذکر شد، آنچه برای هدف صفحه و مقاله مهم است را دنبال می کند.
اگرچه این روش کار هنوز کاملاً معتبر است، اخیراً در مورد این توصیه تجدید نظر کرده ام.
چرا؟
بسیاری از وبسایتهایی که اخیراً روی آنها کار کردهام دارای ساختار دادهاند.
بیشتر، اگر نه همه، این سایت ها در پوشه اصلی وب سایت قرار دارند. برخی از سایت ها محتوای ترکیبی بین صفحات و مقالاتی در یک موضوع دارند. رفع مشکل اول نسبتا آسان است، دومی نه چندان.
بخشی از مشکل این است که وردپرس به طور پیشفرض پیکربندی شده است تا همه محتوا را در پایگاه وب سایت قرار دهد. بخش دیگر، درک نادرست از نحوه عملکرد صفحات و پست ها است.
اگر در حال ساختن یک سایت از ابتدا یا ایجاد تغییرات عمده هستید، توصیه های من کمی متفاوت است.
در این مورد، بسته به نوع محتوایی که اکثریت وب سایت را تشکیل می دهد، دو توصیه دارم:
- برای اکثر سایت های محتوای همیشه سبز، من همه صفحات را توصیه می کنم.
این اجازه می دهد تا صفحات گروه بندی شده و در یک رابطه والد/فرزند ادغام شوند تا یک ساختار پوشه منطقی ایجاد شود. حتی با محتوای بهموقع وبلاگ، اگر نیازی به برچسبها یا وابستگی نویسنده نباشد، صفحات به خوبی کار خواهند کرد. - برای سایت هایی که عمدتاً محتوای وبلاگی دارند و به موقع هستند، توصیه می کنم که سایت همه مقالات را داشته باشد.
این اجازه می دهد تا محتوا بر اساس دسته بندی سازماندهی شود. مقالات دسترسی به برچسب ها و آرشیو نویسنده را فراهم می کنند. این نوع تنظیم همچنین امکان فیدهای RSS آسان را فراهم می کند. صفحه اصلی را می توان برای نمایش آخرین مقالات و به روز رسانی با آخرین اطلاعات پیکربندی کرد.
هر یک از این ترتیبات به خوبی کار خواهد کرد، زیرا صفحه و مقاله فقط برای بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است. هر دو قالب محتوا را می توان متناسب با نیازهای وب سایت تنظیم کرد.
اگر فرم ها و سایر ویژگی های تعاملی مورد نیاز است، می توان از آنها در صفحات یا مقالات به طور یکسان استفاده کرد.
از منظر SEO، قالب محتوای بکاند نامربوط است – این چیزی است که به کاربران و موتورهای جستجو ارائه میشود.
آیا باید همه چیز را حذف کنم و سایت خود را بازسازی کنم؟
همانطور که در بالا ذکر شد، توصیه میکنم این نوع تسهیلات را در یک سایت جدید بسازید، یا اگر سایت در حال انجام کارهای عمدهای مانند پلتفرم مجدد روی یک موضوع جدید یا حرکت به یک طراحی جدید است.
اگر وبسایت شما خوب کار میکند و متوجه هیچ مشکل عمدهای نشدید، میتوانید از روش «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» استفاده کنید.
یک فکر نهایی
دلیل اصلی تغییر توصیه من این است که بسیاری از سایت هایی که من پشتیبانی می کنم ساختار دایرکتوری منطقی ندارند. در حالی که ترکیب صفحات و مقالات برای ایجاد یک ساختار منطقی امکان پذیر است، اما اگر سایتی با انواع محتوا راه اندازی شده باشد قطعا راه اندازی و نگهداری آن آسان تر است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً نظرات سرزمین موتورهای جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.