اکنون که بهروزرسانی اصلی Google در آگوست ۲۰۲۳ در حال انتشار است، میخواهیم نگاه عمیقتری به تفاوت این بهروزرسانی هستهای با بهروزرسانیهای هسته قبلی Google، بهویژه بهروزرسانی هسته گستردهتر مارس ۲۰۲۳ داشته باشیم. این بهروزرسانی واقعاً بزرگ بود و باعث بیثباتی رتبهبندی در بسیاری از عمودها در نتایج جستجوی Google شد. اما این بهروزرسانی چندین هفته قبل از بهروزرسانی با مجموعهای بسیار ناپایدار احاطه شده بود، که باعث میشود خود بهروزرسانی نسبت به بهروزرسانیهای قبلی کمی خاموشتر شود.
به روز رسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳٫ به عنوان یادآوری، بهروزرسانی هسته جامع آگوست ۲۰۲۳ Google در ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد و ۱۶ روز بعد در ۷ سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید.
ارائه دهنده داده در به روز رسانی اصلی اوت ۲۰۲۳
سمروش. دادههای Semrush نشان داد که بهروزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳ از نظر نوسانات دادههای سنسور Semrush به اوج ۹٫۳ رسیده است که در ۲۵ آگوست، چند روز پس از عرضه رسمی بهروزرسانی رخ داد. وقتی این را با بهروزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ مقایسه میکنید، آن بهروزرسانی فقط به ۸ افزایش یافت. در اینجا نگاهی به نکات برجسته هر دو بهروزرسانی در زمان عرضه میاندازیم:
شما به وضوح می بینید که در حالی که به روز رسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ افزایش نوسانات گسترده ای داشت، به روز رسانی هسته ای آگوست ۲۰۲۳ چنین نبود. قبل، حین و بعد از بهروزرسانی بهطور مداوم گرم بود و در ۲۵ آگوست و ۷ سپتامبر، روزی که بهپایان رسید، اوج زیادی داشت.
این نمودار بعدی اوج نوسانات را به صورت عمودی بین بهروزرسانیهای اصلی مارس و آگوست ۲۰۲۳ مقایسه میکند:
از آنجایی که نتایج جستجوی گوگل بسیار بی ثبات بوده است، به سختی می توان گفت که کدام به روز رسانی موثرتر بوده است. Mordy Oberstein از طرف Semrush به من گفت: “به روز رسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ شاهد افزایش قابل توجهی در نوسانات کلی نسبت به ماه آگوست در مقایسه با نوسانات قبل از به روز رسانی بود.” وقتی به روندهای نوسان نگاه می کنیم، این امر منطقی است، زیرا سطوح نوسان رتبه قبلاً زمانی که به روز رسانی آگوست به طور رسمی منتشر شد بسیار بالا بود. “
این نمودار تغییر کلی را در مقایسه با بهروزرسانیهای اصلی ماه مارس نشان میدهد:
همچنین در مقایسه با بهروزرسانیهای اصلی مارس و آگوست ۲۰۲۳، تفاوت قابلتوجهی در درصد URLهایی که در ۱۰ نتیجه برتر جستجوی گوگل قرار داشتند، وجود داشت که قبل از بهروزرسانی، رتبه ۲۰ یا بالاتر را داشتند:
«وقتی همه را با هم نگاه میکنید، کمی پیچیده است. از منظر اوج نوسان، آگوست قدرتمندتر از بهروزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ بود.» Mordy Oberstein گفت. با این حال، اگر به افزایش نوسان رتبه در مقایسه با نوسانات قبل از بهروزرسانی نگاه کنید، بهروزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ مهمتر به نظر میرسد. با این حال، حتی در آنجا، همانطور که ذکر شد، افزایش چشمگیری در نوسانات در برخی از بخشهای عمودی با آخرین بهروزرسانی وجود داشته است.»
رنجر رتبه. تیم RankRanger همچنین دادههایی را برای مقایسه این بهروزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳ با بهروزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ برای ما ارسال کرد. اول، این یک بهروزرسانی بزرگ بود، شاخص ریسک رتبه RankRanger نیز در ۲۵ آگوست، تنها چند روز پس از انتشار رسمی بهروزرسانی، نوسانات زیادی را نشان داد:
RankRanger، یک شرکت وب مشابه، میانگین تغییرات رتبه بندی را برای تمام به روز رسانی های اصلی گوگل از دسامبر ۲۰۲۰ ترسیم کرده است. هنگامی که آنها به میانگین نوسانات برای به روز رسانی آگوست نگاه کردند، دریافتند که این به روز رسانی تنها تا ژوئن ۲۰۲۱ یکی از بزرگترین به روز رسانی ها بوده است. به روز رسانی، بر اساس تغییر وضعیت.
وقتی بهروزرسانی ماه مارس و آگوست را از نظر وضعیت مقایسه میکنید، از نظر آماری بهروزرسانی آگوست نوسانپذیرتر بود.
Shay Harrell از Similarweb به ما گفت: «با مقایسه جایگاههای مختلف، میبینیم که جایگاه خردهفروشی بیشترین ضربه را در ۳ و ۵ برتر و پس از آن حوزه مالی داشته است. همچنین شاهد هستیم که جایگاه سلامت کمترین سطح نوسان را داشته است.
شفافیت seo. Mark Traphagen از seoClarity ردیاب نوسان رتبه seoClarity را به اشتراک می گذارد. به داده های کلمه کلیدی داخلی ایالات متحده نگاه می کند. او گفت: «جالب است که شاهد افزایش ۵۱ درصدی نوسانات در روز گذشته بودیم که در آخر هفته کاهش یافت.
او این نمودار را با من به اشتراک گذاشت:
در اینجا نمودار دیگری است که مارک از مجموعه داده های آنها برای من ارسال کرد:
سیستریکس. استیو پین از Systrix تجزیه و تحلیل خود را انجام داد و به Search Engine Land گفت: “به طور کلی این به روز رسانی هسته ای آرام در مقایسه با سایرین بود، اما معایب و مزایایی داشت.” در اینجا نموداری است که نوسانات را در طول زمان از داده های Systrix نشان می دهد:
استیو پین گفت: «جهش بزرگی که در رادار بهروزرسانی خود در ماه جولای دیدیم، هرگز توسط گوگل بهعنوان تغییر الگوریتم تأیید نشد، اما به طور کلی، تأثیر بسیار بیشتری بر روی دید دامنه نسبت به بهروزرسانی اصلی آگوست داشت.»
Systrix همچنین برندگان و بازندههای برتر این بهروزرسانیها را ارائه میکند که بیشترین تغییرات قابل مشاهده را در رتبهبندی جستجوی Google خود دیدهاند.
برندگان برتر:
بازنده های برتر:
Moz. افراد Moz همچنین به بی ثباتی به روز رسانی اصلی پی بردند. همانطور که از این اسکرین شات می بینید، موزکست افزایش بی ثباتی را نیز ثبت کرده است:
دکتر از Moz. پیت مایرز به ما گفت که “اوج شار را در MozCast در حدود ۲۳ تا ۲۴ آگوست (حدود ۱۲۲ درجه فارنهایت) دید.” او افزود: «بهروزرسانیهای هسته از قبل چند سیگنالی و کمی مرموز هستند، و این سختترین کار است.
اطلاعات بیشتر در مورد بهروزرسانی اصلی آگوست ۲۰۲۳
جامعه در میزگرد موتورهای جستجو، من جمع بندی کوچکی درباره آنچه جامعه در چندین داستان مختلف دیده است، انجام دادم. حدود ۵۰۰ نظر در داستانهای ترکیبی وجود داشت که شروع کند بهروزرسانی را پوشش میداد، سپس اولین تأثیر بزرگی که در ۲۵ آگوست مشاهده شد، سپس لرزش دیگری چند روز پس از آن، سپس موج نهایی در حوالی روز پایان بهروزرسانی، پس از آن، البته، در نهایت با چند شکست جزئی مواجه شد.
بر اساس آنچه از انجمن می بینم، این به روز رسانی بسیار زیاد بود، اما بی ثباتی مداومی که در چندین ماه گذشته در جستجوی گوگل شاهد بودیم.
اگر ضربه خوردید چه کار کنید گوگل توصیه هایی را ارائه کرده است که اگر در گذشته تحت تأثیر یک به روز رسانی اصلی قرار گرفته اید، چه مواردی را در نظر بگیرید. هیچ اقدام خاصی برای بازیابی وجود ندارد و در واقع، یک اثر رتبه بندی منفی ممکن است نشان دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. با این حال، گوگل لیستی از سوالات را معرفی کرده است که اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورده است، باید در نظر بگیرید. گوگل گفت که ممکن است بین بهروزرسانیهای اصلی بازیابی کوچکی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییری که خواهید دید، بعد از یک بهروزرسانی اصلی دیگر خواهد بود.
چرا ما اهمیت می دهیم؟ اغلب دشوار است که آنچه را که باید انجام دهید برای معکوس کردن بازدیدهای الگوریتمی که سایت شما دیده است، جدا کنید. وقتی صحبت از بهروزرسانیهای اصلی گوگل میشود، انجام این کار حتی دشوارتر است. آنچه این داده ها و تجربه و توصیه های گذشته به ما نشان داده است این است که این به روز رسانی های اصلی گسترده، جامع هستند و بسیاری از مسائل با کیفیت کلی را پوشش می دهند. آمار فوق صحت این موضوع را تایید می کند. بنابراین، اگر سایت شما توسط یک بهروزرسانی اصلی ضربه خورد، اغلب توصیه میشود که از همه آن عقبنشینی کنید، یک دید وسیعتر از کل وبسایت خود داشته باشید و ببینید چه کاری میتوانید برای بهبود کل سایت انجام دهید.
امیدواریم شرکت و مشتریان شما با این به روز رسانی به خوبی عمل کرده باشند.
اطلاعات بیشتر در مورد بهروزرسانیهای Google
میتوانید اطلاعات بیشتری از پوشش ما را در تاریخچه بهروزرسانی الگوریتم Google در سرزمین موتورهای جستجو بخوانید.