یک سایت موفق چگونه سایتی است؟

یک سایت موفق چگونه سایتی است؟Reviewed by فروشگاه لپتاپ استوک on Feb 13Rating: 5.0 یک سایت موفق چگونه سایتی است؟یک دامنه خوب بهترین راه به یاد ماندن است. خیلی ها فکر میکنند دامنه های 3 حرفی که آن 3 حرف عدد هم باشد خیلی خوب است. راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن آدرس سایت موضوع آنهم به خاطر بماند.

 دامنه مناسب

یک دامنه خوب بهترین راه به یاد ماندن است. خیلی ها فکر میکنند دامنه های 3 حرفی که آن 3 حرف عدد هم باشد خیلی خوب است. راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن آدرس سایت موضوع آنهم به خاطر بماند. یک مبحث مهم در سئو مرتبط بودن آدرس با محتوا است.

 بگذارید با یک مثال ساده و کاربری موضوع را بهتر روشن کنیم. برای شما ممکن است پیش آمده باشد که در گوگل موضوعی را جستجو کنید و به سایت های مختلف بر بخورید. اما سایتی که اسم آن متناسب با موضوع باشد بیشتر نظر شما را جلب میکند.

 مشاهده میکنید که گوگل کلمه شما را شناسایی میکند و اسم سایت را به انگلیسی هم را نمایش میدهد. هماهنگی بین موضوع و اسم سایت، میتواند در جلب کاربران موثر باشد.

 لوگو

شاید به نظر زیاد ضروری نباشد اما در واقع خیلی مهم است. لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد می آورد.

 لوگوی طراحی شده برای شما باید یا دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد و یا باید به اندازه ای خاص باشد که بتوان تفاوت آن را حتی وقتی که با موضوع سایت مرتبط نیست احساس کرد. پس بهتر است همان ابتدای کار برای خود یک شرکت طراحی انتخاب کنید و از آنها بخواهید که کار طراحی شما را انجام دهند.

 پاسخ دادن به سوال کاربران

زمانی که شما در فکر راه اندازی یک وبسایت هستید، باید تمامی جوانب را مدنظر داشته باشید یکی از این بخش ها نیازهای کاربران شماست. شما نباید به کاربر اجازه بدهید که فکر کند شما یک انحصار طلب هستید بلکه باید فکر کند شما کسی هستید که دانش خودتان را برای همه میخواهید. زیاد هستند سایت هایی که ادعای آموزشی بودن دارند اما به قدری بار محتوایی آنها ضعیف است که به نظر میرسد آنها از قصد مطالب خود را ناقص مینویسند که باعث شود کاربر از آنها تقاضای اطلاعات بیشتر کند.

بیشتر کاربران اصلا به فکر درخواست توضیحات بیشتر نیستند. آنها مطالب را میخوانند اگر کامل بود استفاده میکنند و شما و سایت شما را به عنوان یک مرجع خوب شناسایی میکنند اما اگر مطلب کافی نباشد و تنها باعث شود تعداد سوال های ایجاد شده برای آنها بیشتر شود خاطره خوبی از شما در ذهن آنها نخواهد ماند.

 یا مثلا با شما تماس میگیرند و سوال میپرسند در مورد یک موضوع خاص اگر شما یک پاسخ کوتاه بدهید که یعنی با من همچنان در تماس باش تا اطلاعات بیشتر بدهم در عمل باعث میشود کاربر شما را یک خسیس شناسایی کند اما اگر یک سوال یک خطی را کامل و جامع توضیح دهید و موضوعی را باقی نگذارید شما بهترین فرد خواهید شد و کسی خواهید بود که دوست دارد به اشتراک بگذارد.

 طراحی خوب

وقتی کسی وارد سایت شما میشود اولین موضوعی که نظر آنها را به خود جلب میکند شکل ظاهری سایت شماست. کم هستند کسانی که فقط محتوا برایشان مهم باشد و بعد از محتوا سراغ شکل ظاهری بروند خیلی کم.

بسیاری از کاربران اگر سایت شما را خسته کننده، تکراری و سردرگرم کننده بیابند آن را بسته و به سراغ سایت بعدی میروند و این باعث میشود که نه تنها آن یک بار بلکه برای یک مدت و شاید همیشگی شما یک بازدید کننده را از دست بدهید چون همه ما انسان هستیم و خاطره بد در ذهن ما خیلی خوب میماند در صورتی که شاید برای ایجاد یک تصویر مثبت و همیشگی خیلی کار سختی در پیش رو دارید.

  دسترسی آسان

سایت شما نباید کاربر را گیج کند که خوب من میخوام یک مطالب را پیدا کنم چه کار کنم؟ کجا سرچ کنم؟ کدام بخش؟

اینها همه سوالاتی است که شما باید مد نظر داشته باشد اگر شما طراح نیستید این سوال ها را حتما با طراح خود در میان بگذارید.خودتان را جای کاربر بگذارید. تصور کنید وارد یک سایت میشوید و هزاران لینک جلوی شماست. کاربر وقتی اینها را ببینید کاملا گیج میشود. حالا از شانس بد شما اگر چیزی که بازدید کننده به دنبال آن است در آخر همه باشد یا آخرین دسته بندی شما آن چیزی باشد که بازدید کننده میخواهد، دیگر واقعا باید یک فکر جدی بکنید.

  با کاربران خود در ارتباط باشید

نظر خواهی از کاربران بهترین نمونه این موضوع است. هر چند وقت یک بار نظر کاربران خود را در مورد سایت و یا موضوعات دیگر مورد سوال قرار دهید و بر اساس همان نظر سنجی یک پست بنویسید و به بررسی کلی بپردازید. حتی سعی کنید در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببرید و آنها را نقد و بررسی کنید. در این صورت کاربر میفهمد که شما واقعا ارزش قائل هستید برای او و نظر او. در نتیجه شما یک بازدید کننده ثابت و همیشگی به دست می آورید.

از دل کاربر بنویسید

شما باید از دید یک کاربر بنویسید باید از دید یک خواننده بنویسید یک خواننده تازه کار که برای اولین بار میخواهد پست شما را بخواند. اگر شما خیلی سطح بالا بنویسید طیف عظیمی از بازدید کننده های خود را از دست خواهید داد چون همه که همه چیز را نمیدانند.

اگر خیلی سطح پایین بنویسید یک کاربر سطح بالا که میخواهد پست شما را بخواند برای تکمیل دانش خسته میشود و فکر میکند که دارد کتاب داستان  میخواند.

نوشتن مانند امتحان است که شما وقتی میخواهید سوال طرح کنید باید برای ضعیف ترین دانش آموز و بهترین دانش آموز سوال طرح کنید حتی برای یک دانش آموزش متوسط.

شما وقتی شروع میکنید به نوشتن باید از جایی شروع کنید که شخصی که برای اولین بار است اسم موضوع پست شما را شنیده بفهمد در مورد چه چیز هست. و در آخر شخصی که قبلا هم اسم موضوع را شنیده و حتی تخصص اوست هم راضی سایت شما را ببندد و یک تشکر هم در پایان از شما بکند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *