امروزه با پيشرفت روز افزون اينترنت نياز به يك وب سايت حرفه ای در تمامی صنايع احساس می شود. يك وب سايت حرفه اي نه تنها در معرفی آن واحد صنعتي نقش بسزايی دارد، بلكه در افزايش فروش و درآمد نيز نقش موثری را ايفا مي كند. از اين رو طراحی وب سايت های كارخانه اي و صنعتی برای معرفي محصولات صنعتی و تمايز آنها با ديگر محصولات موجود در بازار كمك بسزايی در به تحقق رساندن اين امر می نماید. يك وب سايت حرفه ای نه تنها در معرفی آن واحد صنعتی به طیف گسترده تری از مشتریان داخلی و خارجی نقش بسزايی دارد، بلكه در افزايش آشنایی با محصولات یا خدمات و فروش و درآمد نيز نقش موثری را ايفا می كند. طراحی سايت برای كارخانه ها و مراكز صنعتی جهت معرفی محصولات و يا فروش برخی از محصولات به صورت اينترنتی انجام می گيرد. با افزايش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، هر يك از صنايع در صدد معرفی محصولات صنعتی خود و تمايز آنها با ديگر محصولات موجود در بازار برآمدند. از اين رو طراحی وب سايت های صنعتی كمك بسزايی را در به تحقق رساندن اين امر كردند.
اجزای ساختار طراحی سایت صنعتی
از قسمت های مختلف که در طراحی سایت صنعتی لحاظ و در سایت پیاده سازی می گردد می توان موارد ذیل را برشمرد، البته ناگفته نماند که این موارد به صورت کلی بوده و با توجه به زمینه فعالیت هر شرکت یا کارخانه صنعتی، اجزای دیگری نیز قابل افزوده شدن می باشد :
۱ ) تاریخچه و معرفی کارخانه یا واحد صنعتی
۲ ) معرفی خدمات
۳ ) استانداردها و گواهینانمه و سرتیفکت های کسب شده
۴ ) بخش محصولات به همراه تصاویر و مشخصات فنی و ویژگی های آنها
۵ ) طبقه بندی کالاها و زیرشاخه بندی آنها
۶ ) نمایش محصولات مشابه و مقایسه آنها
۷ ) اطلاعات تماس و آدرس شرکت
۸ ) مقالات و اخبار مرتبط با فعالیت شرکت
۹ ) لیست نمایندگی ها و خدمات پس از فروش محصولات
۱۰) گالری تصاویر و ویدئو برای نمایش بخش های مختلف کارخانه و خطوط تولید
۱۱) معرفی پروژه های در دست اجرا و معرفی پروژه ها و محصولات آینده
۱۲) سیستم باشگاه مشتریان و هواداران
۱۳) بخش ارتباط با مشتریان و نظر سنجی از مشتریان
۱۴) ارائه سرویس پشتیبانی آنلاین به خریداران
