نقش اسکیما در طراحی سایت

نقش اسکیما در طراحی سایتReviewed by طراحی سایت طراح وب on Dec 21Rating: 5.0نقش اسکیما در طراحی سایتدر واقع مهم ترین ویژگی Markup Schema این است که به سایت شما کمک می نماید تا رتبه بهتری را در موتورهای جستجو کسب نماید و این گونه موتورهای جستجو سایت شما را بهتر درک می نمایند و قطعا بازدهی وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

اهمیت Schema در طراحی سایت چیست؟


در واقع مهم ترین ویژگی Markup Schema این است که به سایت شما کمک می نماید تا رتبه بهتری را در موتورهای جستجو کسب نماید و این گونه موتورهای جستجو سایت شما را بهتر درک می نمایند و قطعا بازدهی وب سایت شما افزایش خواهد یافت. برای کار با اسکیما نشانه گذاری های متفاوتی قابل اجرا است که در ادامه به برخی از این نشانه گذاری ها اشاره خواهیم کرد.
مقالات
کسب و کار محلی
رستوران
بررسی و نقد کتاب
فیلم
نرم افزارها
مناسبت ها
محصولات

هر نشانه می توان نمایان گر یک دسته بندی یا نوع خاصی از محتوا باشد، نشانه گذاری انواع متفاوتی دارد و بر اساس نیاز شما مشخص می شود. بر اساس نتایج و گزارش هایی که در دسترس است سایت های دارای نشانه گذاری به نسبت سایت هایی که نشانه گذاری نشده اند به طور متوسط و در شرایط یکسان حداقل 4 رتبه بالاتر قرار گرفته اند..


البته نمی توان گفت که این جایگاه تنها به دلیل استفاده از Schema است همچنین نمی توان گفت که Schema در نتایج طراحی وب سایت و سئو بی تاثیر است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک سوم نتایج ابتدایی گوگل از ریچ اسنیپت که شامل نشانه گذاری است استفاده کرده اند؛ اما به صورت کلی کمتر از یک سوم وب سایت ها از اسکیما استفاده می نمایند.
به صورت واضح تر باید بگوییم که میلیون ها سایت وجود دارند که از قدرت اسکیما برای بهبود سئو خود استفاده نکرده و از این نعمت غافل شده اند. در نهایت توجه داشته باشید که اگر شما از MarkUp Schema استفاده کنید بدون شک در رقابت با رقیبان خود پیشرو خواهید بود.

چگونه از اسکیما در طراحی سایت استفاده کنیم؟


به منظور استفاده از MarkUp Schema از روش زیر می توانید استفاده نمایید تا بهبود رتبه سایت خود را مشاهده کنید و از سئو بهینه تری برخوردار شوید که طبیعتا مزایای بسیار زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

1- ابتدا به آدرس Google’Structured Data Markup Helper مراجعه نمایید.
2- نوع داده ای که می خواهید نشانه گذاری کنید را انتخاب کنید.
لیست موجود در این قسمت کامل نیست اما در بسیاری از موارد شما می توانید از نوع داده مقاله استفاده کنید زیرا به صورت کلی از جمله رایج ترین محتوا ها است.
3- لینک صفحه یا مقاله ای که می خواهید نشانه گذاری نمایید را انتخاب کرده و بر روی استارت کلیک نمایید. اگر که شما از HTML استفاده می کنید کافیست بر روی HTML کلیک کرده و بر روی روی Start Tagging کلیک نمایید.
در قسمت بعدی صفحه مورد نظر شما نمایش داده می شود و فضای کاری برای قرار دادن برچسب برای شما ایجاد می شود. شما می توانید صفحه وب خود را در سمت چپ و نشانه گذاری را در سمت راست مشاهده کنید.
4- قسمت مورد نظر خود را انتخاب نموده و نشانه گذاری نمایید.
در این قسمت شما می توانید بخش های متفاوت مقاله را انتخاب نمایید و نشانه گذاری های خود را انجام دهید. به عنوان مثال در قسمت زیر عنوان مقاله انتخاب شده و نشانه گذاری شده است.
5- تمامی نشانه گذاری های مورد نظر خود را انجام دهید.
6- HTML را بسازید.
7- در نهایت شما می توانید فایل نشانه گذاری شده را بر روی وب سایت خود بارگذاری نمایید.
8- شما همچنین به واسطه ابزارهای تست می توانید محتوای نشانه گذاری شده خود را مشاهده نمایید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © 2020 طراحی سایت طراح وب.