طراحی سایت تبلیغاتی :
یکی از رایج ترین انواع وب سایت در دنیای وب فارسی وب سایت های تبلیغاتی هستند.در حال حاضر بیش از 2000 وب سایت تبلیغاتی مشابه این وب سایت وجود دارند که اکثر آنها از وب سایت ایستگاه کپی برداری شده اند و به دلیل اینکه از نظر ظاهری و امکانات کاملا مشابه هم هستند رونق چندانی ندارند. برخی دیگر از این وب سایت ها با به کارگیری روش های نوین و ابزارهای جدید ظاهری شکیل دارند و هم برای آگهی دهنده و هم برای بیننده وب سایت جذابیت بیشتری دارند. در سال های اخیر وب سایت هایی مثل سایت دیوار و شیپور با گرافیک بسیار ساده و سهولت استفاده از سایت آگهی، تحولی دیگر در سایت های تبلیغاتی به وجود آوردند.
چگونه یک سایت تبلیغاتی موفق داشته باشید؟
نکته بسیار مهم در طراحی اینگونه سایت ها داشتن بیننده است. اگر وب سایت شما بیننده زیادی داشته باشد مسلما آگهی های بیشتری هم نصیب شما خواهد شد. زیرا افراد آگهی دهنده به دنبال سایت هایی هستند که آگهی آنها بیننده بیشتری داشته باشد. حتی بسیار اتفاق می افتد که افرادی به قراردادن آگهی خود در بسیاری از سایت های تبلیغاتی رایگان تمایلی نشان نمی دهند. با اینکه ملزم به پرداخت هزینه نیستند، می دانند که گذاشتن آگهی بدون بازدید کننده بی نتیجه خواهد بود و برعکس در سایت هایی مثل دیوار حاضر هستند با پرداخت هزینه، تنها مدتی کوتاهی آگهی آنها بالاتر نسبت به سایر آگهی ها قرار گیرد تا بازخورد بیشتری بگیرند. در نظر داشته باشید که بینندگانی برای سایت شما مفید واقع می شوند که هدفمند به سایت مراجعه کرده باشند، به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال خرید خودرو پراید است و در گوگل به دنبال این عبارت جستجو می کند، اگر سایت نیازمندی شما در گوگل رتبه داشته باشد به آن مراجعه خواهد کرد و به آگهی دهنده سفارش خواهد داد. از طرف دیگر آگهی دهندگان نیز با مشاهده رتبه سایت شما در گوگل ترغیب خواهند شد که به سایت شما آگهی دهند.
