طراحی سایت پرتال پزشکی
شما به عنوان یک پزشک چقدر به اعتبارتان اهمیت میدهید؟ فرض میکنیم روزی بیشتر از 50 بیمار ویزیت میکنید؛ اما آیا این تمام چیزی است که در زندگی حرفهای خود میخواهید؟ مثلا دوست ندارید، یک پزشک شناخته شده باشید و از شما با عنوان پزشکی معتبر و متخصص یاد کنند؟
این را هم میدانید، که از تخصص شما صدها پزشک دیگر تنها در شهر خودتان مشغول هستند؛ پس یک بیمار چرا و چگونه باید از بین این همه، شما را انتخاب کند؟ این را قبول داریم که مهارت و تخصصتان معرف شماست و باعث دهان به دهان شدن اسم شما میشود؛ اما علاوه بر این، خودتان هم باید، یک رسانه داشته باشید. رسانه قدرتمندی مانند سایت که میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم.
در ادامه میگوییم: طراحی سایت پزشکی، چه اهمیت و نتایجی برای شما دارد؛ چه فاکتورهایی را باید در طراحی آن رعایت کنید.

طراحی سایت پرتال پزشکی چه کمکی به شما میکند؟
اگر تا الان برای ورود به دنیای آنلاین، مقاومت کردهاید، بهتر است کم کم به آن فکر کنید، هر چه زودتر این تصمیم را بگیرید، از بقیه جلوتر میافتید و زودتر شناخته میشوید. چون 90 درصد سایتهای پزشکی که میبینیم، تنها برای نوبت دهی آنلاین یا آدرس مطب، طراحی شدهاند و هیچ فعالیتی در آن نمیشود.
خب ببینیم، چرا این همه طراحی وب سایت پزشکی را به شما پیشنهاد میکنیم؟ فارغ از اینکه جراح زیبایی باشید، یا دندانپزشک، روانپزشک، متخصص پوست، روانشناس یا هر تخصص دیگر.
طراحی سایت پرتال پزشکی به شما کمک میکند:
1. در حرفه خود شناخته شدهتر و صاحب برند شخصی شوید
گاهی با وجود اینکه تعداد مراجعین مناسبی دارید، اما تمایل دارید، همه شما را به عنوان یک پزشک ماهر و کاربلد بشناسند. پس نیاز است برند خودتان را تقویت کنید. یعنی افراد شما را به عنوان فلان پزشکی که مثلا کارش را با دقت انجام میدهد، برخورد خوبی با مراجعین دارد، سابقه خوبی در کنفرانسهای داخلی و خارجی دارد، بشناسند. یعنی همان چیزی که پشت سر شما میگویند.
ممکن است همین الان هم این ویژگیها را داشته باشید، اما بقیه اطلاعی از وجود شما ندارند. اینجاست که نیاز به داشتن یک رسانه احساس میشود. داشتن وب سایت نه تنها به معرفی شدنتان کمک میکند، بلکه اعتبار بالایی هم به شما میدهد. اعتباری که از ورودی گوگل به دست میآورید، ارزش زیادی خواهد داشت.
2. تخصص و مهارتتان را به دیگران نشان دهید
بیماری که تاکنون به شما مراجعه نکرده و تعریف شما را از بقیه هم نشنیده است، از کجا باید بداند مثلا شما در دندانپزشکی مهارت دارید، جراحیهای بینی شما چگونه بوده است؟!
جز این است که باید رسانه و بستری برای نشان دادن فراهم کنید؟! شک نکنید که سایت یکی از بهترین ابزارها برای این کار است. خب حتما سؤالتان این است چه چیزهایی باید در سایتتان بگذارید. اگر این چند مورد را در سایتتان داشته باشید، قطعا تأثیر فوقالعاده آن را تا چند ماه دیگر میبینید:
- در صفحه درباره ما، توضیحات کامل و جذابی از خودتان بنویسید.
- نمونه کارهایی که برای مراجعین انجام دادهاید؛ البته بیشتر در حوزههای زیبایی و دندانپزشکی مفید است.
- بخشی از سایت را برای نظرات مراجعین راضی قرار دهید؛ چون تأثیر زیادی در تأیید اجتماعی دارد.
- محتوای مفید و به درد بخوری در قالب مقاله در بلاگ سایت منتشر کنید؛ گذاشتن اطلاعات رایگان در اختیار افراد معجزه میکند.
3. خدماتتان را به افراد معرفی کنید
شاید یک پزشک پوست و زیبایی هستید، که روی مهارتهای متفاوتی مانند، جراحی بینی، لیزر، لیفت و…تسلط دارید. ولی عموما شما را به عنوان یک جراح بینی میشناسند و از بقیه خدماتتان اطلاع ندارند. حالا اگر یک سایت داشته باشید، راحت میتوانید مهارتها و خدماتتان را در آن وارد کرده تا دیگران آن را ببینند.
کاربران بالقوهای که سایت شما را دیدهاند، با اطمینان از تخصص تان تصمیم میگیرند به شما مراجعه کنند.

4. با بیمارانتان ارتباط برقرار کنید و به سؤالات افراد پاسخ دهید
گاهی مشکل بعضی از بیماران با یک سؤال جزیی حل میشود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. با داشتن سایت، راحت میتوانید به این سؤالات پاسخ دهید. شاید بگویید خب با این کار، دیگر چرا افراد باید به ما مراجعه کنند؟! اتفاقا نه تنها مراجعه میکنند؛ بلکه تصمیم میگیرند تا مدتی تحت نظر شما باشند و حتی به دیگران هم معرفیتان میکنند.
مثلا فرض کنید، روانپزشک هستید، یکی از کاربران سؤالی در مورد یک اختلال و درمان پذیری آن پرسیده است. دو جواب میتوانید به او بدهید:
- برای اطلاعات بیشتر به مطب مراجعه کنید.
- فلان اختلال که این مشخصات و علائم را دارد، با اینکه درمان صددرصدی ندارد، اما ما توانستهایم جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم و علائم آن را تا 70% کاهش دهیم. هر چند خودتان هم باید همکاری کنید؛ اگر فکر میکنید آمادگی شروع درمان را پیدا کردهاید، روی کمک ما حساب کنید.
به نظرتان کدام یکی حس بهتری در افراد ایجاد میکند؟! پس از دادن اطلاعات نترسید و در آن خساست به خرج ندهید، حتی اگر همین اطلاعات نیاز بیمار به شما را حل کنید. شاید الان به شما مراجعه نکند؛ اما همواره در ذهنش میمانید.
پس بخشی از سایت را برای پاسخ به سؤال کاربران در نظر بگیرید و خودتان آن را مدیریت کنید؛ حتی شده روزی 10 دقیقه برای آن وقت بگذارید!

5. اطلاعات تماس و آدرس مطب را در اختیار افراد بگذارد
بعضی از افراد اسم شما را از دیگران شنیدهاند، اما آدرس و شمارهای از شما ندارند. اولین کاری که میکنند، وارد کردن اسم شما در نوار جستجوی گوگل است. حال اگر سایتی داشته باشید، راحت شما را پیدا کرده و به شما مراجعه میکنند. پس صفحهای برای آدرس و شماره مطب یا خودتان را طراحی کنید. حتی میتوانید، آدرس خود را در گوگل مپ هم ثبت کنید.
جمعبندی
در هر زمینهای که فعال باشید، برای بهتر بودن و ماندن، ناچارید دیر یا زود وارد فضای آنلاین شوید؛ حتی شما پزشکان عزیز!
فارغ از اینکه همین الان از شرایطتان راضی هستید، یا تازه وارد این حرفه شدهاید، داشتن یک سایت برای خود یا کلینیکتان، را به شما پیشنهاد میکنیم. چون داشتن سایت، در کنار اعتبار و شهرتی که پیدا میکنید، ورودی زیادی از موتورهای جستجو مانند گوگل به دست میآورید. آیا میدانستید، عبارتی مانند قیمت ایمپلنت دندان ماهانه بیش از 480 بار سرچ دارد؟ یا کلینیک پوست بیش از 170 بار؟ یا کلینیک زیبایی 320 سرچ؟
اینها را گفتیم تا باورتان شود، روزانه چه تعداد کاربر خدمات و تخصص شما را سرچ میکنند. همۀ این افراد میتوانند مراجعین بعدی شما باشند.
بعد از اینکه سایتتان را راه اندازی کردید، برای بالا آمدن آن در گوگل هم میتوانید از مشاوره ما استفاده کنید.