طراحی سایت و الگوریتم های موتورهای جستجو

طراحی سایت و الگوریتم های موتورهای جستجوReviewed by طراح وب on Feb 27Rating: 5.0طراحی سایت و الگوریتم های موتورهای جستجوطراحی وبسایت آمیزه ای از دانش، هنر و خلاقیت استفاده از عناصر دیداری، و توان مهندسی در چیدن آن ها کنار یکدیگر است. هنگامی که یک سایت بر مبنای اصول و هارمونی اجزا طراحی شود علاوه بر جذب نگاه دائمی مخاطب، میتواند فارغ از محدودیت های زمان، به اثری جاودانه تبدیل شود.

طراحی وبسایت آمیزه ای از دانش، هنر و خلاقیت استفاده از عناصر دیداری، و توان مهندسی در چیدن آن ها کنار یکدیگر است. هنگامی که یک سایت بر مبنای اصول و هارمونی اجزا طراحی شود علاوه بر جذب نگاه دائمی مخاطب، میتواند فارغ از محدودیت های زمان، به اثری جاودانه تبدیل شود.

امروزه سفارش طراحی وبسایت در لیست اولویت های هر شرکت یا کسب و کاری قرار گرفته است. صاحبان مشاغل میدانند که روز به روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده میشود و برخورداری از پایگاهی خوب در دنیای مجازی نیاز به توجه ویژه ای دارد. افزایش تاثیرگذاری یک سایت در جلب نظر مخاطب و همچنین تخصصی شدن حرفه طراحی وبسایت، میطلبد که نگاهی حرفه ای به این مقوله داشته باشیم.

تمام افرادی که کارشان طراحی وب سایت است و مردمی که از کامپیوتر استفاده می کنند برای یافتن وب سایت های مورد نظر خود به سراغ موتورهای جستجو می روند. زمانی که شما سایتی را در موتور جستجو، جستجو می کنید موتور جستجو با استفاده از الگوریتم هایی که دارد سعی می کند بهترین نتیجه را به کاربر خود نشان دهد. اما باید این را هم بدانید که موتورهای جستجو در بعضی مواقع درست عمل نمی کنند.

هر موتور جستجوگر از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجدداًِ به خود جلب کنند، تلاششان بر این است که نتایج جستجوی مرتبط تری را پیدا کنند. یک راه برای دستیابی به این هدف توجه به مکان قرارگیری و تراکم عبارات جستجو یا کلمات کلیدی در طراحی صفحات وب است.

الگوریتم موتورهای جستجو در طراحی سایت بررسی می کنند که کلمات کلیدی در بخش عنوان، بخش سرآغاز، در ابتدای پاراگراف یا در متن آمده اند. فرض بر اینست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، این عبارات کلیدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار می دهند.

موتور جستجو تحلیل می کند که کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند متا تگ ها نیز ممکن است در تشخیص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسیاری از موتورهای جستجوگر آنها را در نظر نمی گیرند.این امکان نیز هست که موتورهای جستجوگر، وب سایت ها را بعلت Spamming جریمه یا تحریم کنند. کلمات کلیدی یکنواخت و خسته کننده، کلمات کلیدی تکراری در انتهای یک صفحه و ارائه کردن صفحه ای که به صورت اتوماتیک مخاطب را به صفحه ای با محتوای کاملا متفاوت هدایت کند، همه اشکالی از Spamming هستند.انجام یک جستجو در موتورهای جستجوی مختلف، نتایج بسیار متفاوتی به بار می آورد.

برای مثال ممکن است تعدادی از موتورهای جستجوگر صفحات وب بیشتری را فهرست کنند و برخی دیگر در فاصله زمانی کم این کار را انجام دهند.نتیجه نهایی اینکه هیچ دو موتور جستجویی فهرست یکسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممکن است بسیار متفاوت باشد.

به همین دلیل کارشناسانی که طراحی سایت میکنند، معمولا یک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی وب سایت و طراحی صفحات وب را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با این کار، به احتمال زیاد، امتیاز در برخی موتورهای دیگر را از دست خواهد داد.

حتی برخی از طراحان وب سایت ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتیاز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد. شما باید قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به این نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنید و بعد وب سایت خود را برای بدست آوردن بیشترین نتیجه  در آن موتور سئو و بهینه سازی کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © 2020 طراحی سایت طراح وب.