طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

حتما شما که به دنبال این مقاله هستید و قصد مطالعه آن را دارید، در فکر راه اندازی سایت فروشگاهی هستید و نقشه ها و هدف های زیادی در سر دارید.

با طراحان و شرکت های طراحی سایت بسیاری صحبت کرده اید و از آن ها مشاوره گرفته اید. بنابراین توانسته اید پس از بررسی های گوناگون، از قیمت ها و مدت زمان طراحی سایت به خوبی مطلع باشید.

در این مقاله طراحی سایت فروشگاهی به بررسی کلی خرید سایت و معایب و مزایای آن نسبت به سایت های اختصاصی می پردازیم.

طراحی سایت فروشگاهی

روش خرید سایت در طراحی سایت فروشگاهی

برای داشتن وب سایت ،دو کار می توانید انجام دهید که یکی طراحی وب سایت از پایه است و روش دیگر خرید وب سایت می باشد.

در روش اول، طراحی وب سایت دقیقا مطابق با نظر شما انجام می شود. شما برای راه اندازی سایت به دامنه، هاست و فایل های سایت که توسط برنامه نویس اجرا می شود، نیاز دارید.

در روش خرید سایت می توانید دامنه و سایت خود را از میان دامنه ها و سایت هایی که برای فروش گذاشته شده اند، انتخاب و خریداری کنید.

همچنین وب سایتهایی به طور تخصصی این کار را انجام می دهند. تمام افرادی که می خواهند سایت خود را بفروشند در این سایت ها، سایت خود را برای فروش قرار می دهند.

اگر فرصت لازم را دارید بهتر است با یک تیم حرفه ای طراحی وب قرارداد ببندید و کار طراحی سایت خوب خود را به طور اختصاصی انجام دهید.

هزینه خرید سایت و طراحی سایت تفاوت آنچنانی با هم ندارند و فقط در هدر رفت زمان تفاوت دارند. خرید سایت باعث می شود که به تمام آن امکانات و ویژگی هایی که در سر دارید نتوانید برسید و سایت خریداری شده با خواسته شما تفاوت خواهد داشت.

خرید سایت فروشگاهی

خیلی از افراد تخصص و مهارت و همچنین ایده ‌های بسیار عالی برای آغاز یک کسب و کار دارند، ولی به علت عدم توانایی مالی، نمی توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و درآمد زایی داشته باشند.

امروزه با گسترش فضای وب و حضور در دنیای اینترنت این مشکلات تقریبا برطرف شده است و شما می توانید به راحتی فقط با اندکی اطلاعات صاحب یک کسب و کار موفق شوید.

برای استارت یک کسب و کار سنتی به یک مکان فیزیکی نیاز دارید، که همان اجاره یا خرید مغازه در ابتدای کار معمولا باعث دلسردی افراد می شود. ولی شما می توانید در ابتدای راه با طراحی یا خرید سایت فروشگاهی در زمان و سرمایه صرفه جویی کنید و با هزینه کمتر به هدف خود دست یابید.

طراحی و یا خرید سایت فروشگاهی این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید محصولات و کالاهای خود را به صورت آنلاین به حراج گذاشته و آن ها را به فروش برسانید.

در نظر داشته باشید که طراحی سایت فروشگاهی و کسب و کار های آنلاین روز به روز در حال افزایش است.

این کسب و کارها با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش هستند و روز به روز پر رونق تر می شوند. شما هم می توانید با خرید سایت فروشگاهی مورد نظر خود گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرید و اقدام به افزایش فروش خدمات و پیشرفت کسب و کار خود کنید.

یکی از سوالاتی که اکثر مدیران و صاحبان کسب و کارها درگیر آن می شوند خرید سایت فروشگاهی آماده و یا طراحی سایت فروشگاهی است. در ادامه به بررسی و پاسخ به این دو سوال می پردازیم. البته که نظر قطعی در این رابطه وجود ندارد و بسته به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد.

مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی

اگر بخواهید سایت را از ابتدا طراحی کنید باید وقت و هزینه زیادی صرف کنید. هرچند که در پایان دقیقا فروشگاهی مطابق با سلیقه و نیاز های خود طراحی کرده اید اما این کار هم معایبی نسبت به خرید سایت فروشگاهی دارد که عبارتند از:

  1. معایب سیستم تا مدت طولانی مشخص نمی شود در حالی که شما سایت را تحویل گرفته اید و ارتباطتان با برنامه نویسان قطع شده است. این معایب بعدها نشان داده می شوند و هزینه زیادی برای رفع آن ها خواهید داشت.
  2. پس از مدتی ممکن است با حفره های امنیتی و یا ناامنی مواجه شوید.
  3. همیشه به طراح سایت وابسته خواهید بود و او از این فرصت برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کند.
  4. همیشه بابت بروزرسانی های نسخه های کد نویسی نگران خواهید بود.
  5. همانطور که در بالا اشاره کردیم صرف هزینه و زمان زیادی را در بر دارد.

حال به بررسی معایب و مزایای طراحی سایت فروشگاهی آماده می پردازیم.

البته منظور طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان یا سیستم های مدیریت محتوای معمولی نیست، بلکه پرتالی است که قبلا تیمی آن را توسعه داده و ماژول هایی برای آن نوشته است و مرتب در حال بروز رسانی آن است.

با توجه به شرایط، زمانی خرید سایت پیشنهاد می شود که شما در ابتدای کار هستید و نمی خواهید خیلی هزینه و زمان صرف کنید.

شاید برایتان جالب باشد که اکثر سایت های معروف روزی از همین سیستم های آماده و توسعه یافته کار خود را آغاز کرده اند و با پیشرفت کسب و کار خود آن را ارتقا داده اند.

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

  1. مشتریان بیشتری جذب شما می شوند و شما را می شناسند.
  2. قدرت برند و اعتماد به آن افزایش می یابد.
  3. دسترسی به اطلاعات برای مشتریانتان ساده تر می شود.
  4. در هزینه های رفت و آمد کاربرانتان و همچنین زمان آن ها صرفه جویی می شود.
  5. کاهش هزینه های تاسیس یک کسب و کار را به همراه دارد.
  6. خدمات و محصولات شما، شهرها و محدوده جغرافیای بیشتری را در بر می گیرد.
  7. فروشگاه در تمام روزهای هفته و در تمام ساعات شبانه روز در حال خدمت رسانی است و طیف مشتریان شما به طرز شگفت انگیزی افزایش خواهد یافت.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

حال اگر انتخاب شما طراحی سایت فروشگاهی است و می خواهید از ابتدا با یک شرکت برنامه نویسی پیش بروید باید از مراحل آن آگاه باشید تا بتوانید راحتتر با برنامه نویسان ارتباط داشته باشید. مراحل به شرح زیر است.

خرید دامنه

برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی در مرحله اول به انتخاب و خرید یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. در انتخاب نام دامنه خیلی باید دقت داشته باشید. نام دامنه را ساده انتخاب کنید که کاربران شما بتوانند به راحتی با آن ارتباط بگیرند و به راحتی نام آن را در ذهن خود ثبت کنند.

تهیه اسناد و مدارک

کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید. یک مجوز فروش بگیرید. می توانید با استفاده از یک وکیل مجرب از تمام قونین به درستی آگاه شوید و کمک بگیرید. از همان ابتدا کار را به درستی انجام دهید و پیش ببرید.

مشخص کردن پلتفرم تجارت الکترونیک و میزبانی وب (هاست)

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید.

اکثر توسعه دهندگان وب به خوبی با این موارد آشنا هستند و این پلتفرم ها در ساخت پلاگین و پردازش پرداخت بسیار کمک می کنند.

انتخاب تم متناسب با تجارت الکترونیک

تم های آماده و خوبی را می توانید از سایت ها خریداری کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید. طرحی که متناسب با کسب و کار شما باشد و کاربر بتواند به خوبی با آن ارتباط بگیرد را انتخاب کنید. انتخاب تم در تجربه کاربری بسیار مفید و کاراست.

تولید محتوا

حال می توانید هرآنچه که می خواهید به سایتتان اضافه کنید. شما می توانید صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، عکس، متن، فیلم ها و موارد دیگر را در این مرحله به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. تا مشتریان تان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند.

محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب شده شما با محصولات و نوع کسب وکارتان سازگاری و تناسب دارد.

تهیه درگاه پرداخت

حتما قبل از درخواست، یک فرآیند پرداخت امن را در وب سایت خود ایجاد کنید. شما نیاز به یک حساب بانکی شفاف دارید تا بتوانید شماره حساب بانکی تان را در اختیار کابران خود قرار دهید. راه اندازی درگاه پرداخت و پردازش کارت اعتباری مدتی طول خواهد کشید اما نگران نباشید و منتظر بمانید.

مشخص کردن نحوه بسته بندی، انبار کردن و حمل و نقل محصولات

قبل از اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید به تمام این موارد فکر کنید. هر کدام از این آیتم ها در دل خود مسائل زیادی دارند که حتما باید به آن ها توجه کنید.

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *