طراحی سایت شرکت خصوصی
چرا طراحی سایت شرکتی؟
شاید امروز در 2021، واقعا دیگر لازم نباشد، در لزوم داشتن وب سایت، برای یک شرکت صحبت کرد. زیرا به جز شرکتهای تازه تاسیس، کمتر میتوان شرکتی با قدمت و با سابقه را یافت، که مدت مدیدی بدون طراحی سایت شرکتی، بوده باشد. ولو تفکر بعضی مدیران شرکتها سنتی باشد، اما از پویایی ذهن کارآفرینانه موسسین و بنیانگذاران شرکتهای موفق، بعید است، که تحولات گسترده مبتنی بر آیتی را، خصوصا در دوران پساکرونا، در اطراف و در همین ایران خودمان، علیرغم همه مشکلات و عقبماندگیها، به وضوح نبیند!
موفقیتهای چشمگیر و مثال زدنی شرکتهایی مثل دیجی کالا و اسنپ و فیلیمو، تابلوهای بیلبورد تبلیغاتی محیطی که فقط با تبلیغات اپهای موبایل پر شده است و بازار استخدام، که تنها رسته شرکتهایی که در این وضعیت اسفناک اقتصادی، هر روز در حال رشد و گرفتن نیروهای تازهنفس هستند، شرکتهای آیتیمحور هستند.
لااقل ۶۰ درصد مراجعات ما از طرف شرکتهایی است که هم اکنون، وب سایت دارند، اما از آن راضی نیستند! این نارضایتی، میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، اعم از قدیمی شدن و زیبا نبودن تم یا قالب گرافیکی، برخوردن وب سایت به مشکلات فنی و هک، عدم پاسخگویی مناسب و متعهدانه تیم طراح قبلی و یا رتبه نگرفتن سایت در رقابتهای سئو. اما در یک کلمه، نارضایتی شرکتها، در واقع از مفید واقع نشدن وب سایت موجود ایشان، در رونق کسب و کارشان است.
از آنجا که هر شرکت طراح وبی، روی زیرساختهای نرمافزاری خاص خود است، طبعا ما نمیتوانیم سایت این مشتریان را تحویل بگیریم و تغییرات فنی دهیم، یا پشتیبانی آن را متکفل شویم، مگر اینکه مجددا و از صفر، طراحی سایت شرکتی را مطابق با میل و سلایق مشتری و مبتنی بر زیرساختهای فنی خود انجام دهیم.
درست است که منطقا قالب گرافیکی، که بر قامت یک سایت شرکتی دوخته می شود مانند لباسی است، که هر چقدر امروز برازنده و زیبا باشد، سه سال دیگر، طبیعتاً قدری کهنه و دمده شده است و این بازطراحی تم گرافیکی سایت، هر سه سال یکبار، امری طبیعی است، اما مکرر به شرکتهایی بر میخوریم که دو بار یا سه بار، سایت خود را، نه فقط گرافیکی بلکه از پایه بازطراحی کردهاند و شرکت طراح خود را عوض کردهاند و باز هم به نتیجه نرسیدهاند و با نوعی کلافگی و سرخوردگی و در کمال بدبینی به فعالان صنعت طراحی وب!
البته ما تمام تلاش خود را میکنیم که از طریق پختگی فرایند هامان، تخصصی بودن مشاورههامان، نظم و سرعت و خیرخواهی پاسخگوییمان و ارزیابیها و تحلیلهای دقیقمان، به ایشان نشان دهیم که لزوما، ما از آن قماش شرکتها نیست و اگر مشتری این بار، با دقت و وسواس بالاتری، تلاش بیشتری، صرف شناسایی و انتخاب درست شرکت طراح خود کند، میتواند به مدد لطف الهی، یکبار برای همیشه، به یک طراحی سایت شرکتی ماندگار و اصولی و اساسی برسد.

وب سایت، دیگر صرفا یک www محض کلاس، زیر سربرگ اداری یا کارت ویزیت شرکتی شما، نیست. بلکه روش اصولی معرفی محصولات و خدمات شرکت شماست. کانال اصلی بازاریابی شما و موثرترین گام برای برندسازی شرکت شما. مدتهاست که نقش طراحی سایت شرکتی، دیگر فقط محدود به اطلاعرسانی و معرفی کاتالوگی و صرفا پوشش اخبار و رویدادهای شرکت شما نمانده است.
بلکه فراتر از آن، وب سایت شرکت میتواند متصدی تعاملات خاص با مشتریان باشد، بسیاری فرآیندهای معمول بین شرکت شما و مشتریانتان آنلاین و الکترونیکی شود و خرید یا فروش کالا و خدمات، آنلاین اتفاق بیفتد. به علاوه، سایت شرکت شما، میتواند ایفای نقشی قوی، در مباحث استخدام نیروی انسانی داشته باشد و با معرفی فضای کاری شرکت و مزایای فرهنگ سازمانی، در جایگاههای شغلی خاصی که به دنبال نیرو هستید، افراد جویای کار را، که با سرچ شغلی در گوگل، به صفحات مذکور رسیدهاند، ترغیب به تکمیل فرم درخواست بررسی رزومه کند.
پس اگر نگاه شما به کارکردهای یک وب سایت، عمیقتر از یک برداشت سطحی ظاهری باشد، باید بیش از پیش، متوجه اهمیت انتخاب درست یک پارتنر فنی طراح، برای برقراری ارتباطی بلندمدت و پایدار و ماندگار شوید. بله. البته پیدا کردن چنین شرکت طراح وبی، چندان آسان نیست و همه فعالان این حوزه ادعا دارند خوب و بینقص هستند! اما شما میتوانید به شرط تلاش به اندازه کافی و مشروط بر نگاه با ملاکها و معیارهای درست، بین شرکتهای مدعی و شرکتی که واقعا حرف برای گفتن در چنته دارد، تمایز قائل شوید و سره را از ناسره تشخیص دهید و کار طراحی سایت شرکتی خود را، به کاردان بسپارید.
در مقام مثل، هنگامی که خدای ناکرده، مجبور میشویم برای درمان فرزند دلبندمان، او را به دست تیغ یک جراح بسپاریم، با اینکه ممکن است هیچ از پزشکی یا جراحی سر در نیاوریم، اما درک اهمیت موضوع، ما را وادار به مراجعه به جراحان مختلف در دسترس و تحقیق فراوان و پرس و جو از کادر درمان و تفحص از مریضهای قبلی ایشان میکند تا اگر ملاک تخصصی پزشکی نداریم، اما لااقل با دیدن شخصیت دکتر، نظم چیدمان مطب، مدیریت فرایند طبابت و نوبتدهی، منطق مراحل درمان و اخلاق و برخورد پزشک و همکاران نزدیکش، پی به میزان خوب بودن یا نبودن و انسانیت او ببریم و بتوانیم در سپردن عزیزمان به دست یک کدام، دل را یک دله کنیم.
البته این تصور، که نَفْس گرفتن یک وب سایت خوب، از یک شرکت طراح خوب، به معنای رونق کسب و کار شرکت شماست هم، درست نیست. زیرا روزی که خروجی پروژه طراحی سایت شرکتی، تحویل شما شد، میرود ته صف یک میلیون وب سایتی، که طی آن بیست و چهار ساعت، به فضای وب جهانی اضافه شدهاند و روح کسی هم، از وجود این سایت تازه وارد، خبر ندارد. به شرط آنکه شرکت شما، فکری برای بروزرسانی مستمر و تامین محتوای با کیفیت وب سایت کرده باشد، سایت وارد مسیر باروری خواهد شد.
انجام تحقیقات کلیدواژهای، در حوزه موضوعی کسب و کار شرکت شما، مشخص میکند عوام الناس، خدمات و محصولات شما را، معمولا چطور سرچ میکنند. سپس با دستچین کردن کلیدواژههای موثر، برنامه زمانبندی، برای تولید محتوا به دست میآید که اگر بین سه تا شش ماه، منظم به آن پایبند باشید،
وب سایت شما، به تدریج در رقابتهای سئو، بهبود رتبه پیدا میکند، تا جایی که بتوانید در صدر نتایج گوگل ظاهر شوید. ورودی مخاطبین با انگیزه از گوگل، بازدید موثر را رقم خواهد زد و به لطف الهی، منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار شرکت شما، خواهد شد.
رسالت ما همراهی و پشتیبانی شما، در طول سالهای بهرهبرداری است. ما قرار است مراقب زیرساختهای سایت باشیم تا با کسب اطمینان از اینکه سایت شرکتی شما، همیشه سورس کدی آپدیت، منافذ امنیتی پچ شده، پنل ادمین خوشدست، آموزشهای کاربری بروز و کارکردی روان و سریع و بیمشکل داشته باشد، دلگرمی شما را چنان جلب کنیم، که بتوانید بر وظیفه اصلی خود، یعنی بهرهبرداری و وبمستری و مدیریت سایت و تولید محتوای مستمر و کسب بازخورد از مخاطبین و افزایش فروش، متمرکز شوید.
به عبارت بهتر، با پشتوانه مدد خداوند یاریرسان، چنان طراحی سایت شرکتی شما را انجام دهیم، که آب در دل شما تکان نخورد و بتوانیم سیستمی مدرن و بدون باگ و ایمن، تحویل دهیم که دعای خیر شما بدرقه راهمان باشد و لبخند رضایت شما، انرژی حرکتمان، اگر خدا بخواهد.