طراحی سایت سازمانی

با افزایش کاربرانی که از طریق اینترنت کالا وخدمات خود را جستجو می کنند روشهای کسب وکار و بازاریابی تغییر زیادی کرده است و اگر سازمان نتواند حضور موثری در اینترنت داشته باشد در این زمینه عقب خواهد ماند.
دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک این حضور برای سازمان با هزینه زیاد قابل انجام باشد.پس پیشنهاد می شود سازمانها با حفظ اولویت هر چه سریعتر وب سایت سازمانی خود را ایجاد کنند.
ویژگی های طراحی سایت سازمانی :
هدف از طراحی سایت سازمانی چیست؟

امروزه سرعت بخشیدن ارائه خدمات به ارباب رجوع، در دستور کار اکثر سازمان های بزرگ خصوصی و دولتی قرار گرفته است و از اولویت های کاری آن ها می باشد؛ بنابراین داشتن یک سایت سازمانی مسئله ای مهم است.
یک سایت سازمانی به غیر از ارائه اطلاعیه ها و اخبار مختلف، می بایست توانایی انجام بسیاری از خدمات آن سازمان که چندی پیش به صورت حضوری انجام می شد را به صورت اینترنتی و مجازی داشته باشد.
هدف از طراحی سایت سازمانی را می توان کم کردن بروکراسی اداری و کاغذ بازی برای ارائه خدمات بهتر به افراد دانست. طراحان وب با بررسی مویرگی قسمت های مختلف سازمان ها و نهاد های مختلف، به طراحی سایت سازمانی می پردازند.
سایت سازمانی می تواند در دو قسمت کاربران عمومی و کاربران سازمان طراحی و پیاده سازی شود، به طوری که اکثر فعالیت های کارمندان آن سازمان به صورت آنلاین و با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. با داشتن یک سایت سازمانی خوب، می توان به روند رشد و بهبود فعالیت های یک مجموعه کمک بسزایی کرد.
داشتن سایت برای سازمان ها چه مزایایی به همراه دارد؟
سرعت بخشیدن به انجام کارها
طراحی یک سایت سازمانی می تواند موجب صرفه جویی در زمان انجام امور سازمانی شود و حتی افراد می توانند در بیست و چهار ساعت شبانه روز به سایت مراجعه کنند.
کاهش مراجعه حضوری
با مراجعه افراد به سایت سازمانی، بسیاری از نیاز ها و سوال های آن ها حل خواهد شد و بسیاری از امور را می توان به صورت غیرحضوری انجام داد و مراجعه حضوری افراد به سازمان را کاهش داد.
رضایت بیشتر ارباب رجوع
جلب رضایت ارباب رجوع یکی از اهداف سازمان هاست و همواره سازمان ها تلاش می کنند تا خدمات شان به ارباب رجوع را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند. داشتن یک سایت سازمانی می تواند به تحقق این هدف کمک زیادی بکند.
قابلیت ها و امکانات طراحی سایت سازمانی
- امکان ارتباط کاربر با متصدیان سازمانی و ارسال مطلب برای آن ها
- دارای ادیتور پیشرفته آنلاین
- جستجوی تخصصی در اطلاعات، آرشیو مطالب، عناوین، خلاصه و شرح مطالب
- امکان تغییر تمپلت پیش فرض نرم افزار و ویرایش تم گرافیکی
- امکان تنظیم استایل ها و فرمت های نمایش عنوان، خلاصه و متن مطلب
- امکان گزارشگیری و یا نمایش آمار میزان بازدید هر مطلب
- امکان معرفی خدمات سازمان و قیمت های هر خدمت
- امکان معرفی پروژه ها، مشتریان و قراردادهای سازمان
- امکان پوشش اخبار داخلی سازمان
- امکان پخش فیلم ها یا تیزرهای مرتبط با شرکت یا سازمان
- امکان توزیع مدیریت سایت و سطوح مدیریتی بین پرسنل
- امکان مشاهده فیش حقوقی پرسنل توسط ایشان روی سایت
- امکان معرفی سطوح مدیریتی و مدیران سازمان یا شرکت
- امکان نمایش نمودار نوسانات قیمت ، نرخ ، ارز و … بصورت دینامیک
- امکان نمایش سخن روز ، پیام مناسبتی ، جملات حکمت آمیز بصورت متحرک و قابل تنظیم
- امکان نمایش راهنمای طبقات، دفاتر و اتاق ها و تلفن های داخلی در قالب کیوسک اینترنتی
- امکان ارتباط پرسنل با یکدیگر و چت آنلاین از طریق سایت و تبادل فایل
- امکان معرفی پرسنل سازمان روی سایت
- امکان بهینه سازی صفحه هر مطلب و دسته های مطالب برای موتورهای جستجو
- امکان مشخص نمودن دستی ارتباط مطالب با یکدیگر
- امکان نمایش چارت سازمانی و هیات مدیره و معرفی آن ها
- امکان تبدیل URL های سایت به فرمت مورد پسند موتورهای جستجو
- امکان تعریف meta tag ها
- امکان ساخت محتوا بصورت Tab در یک صفحه با Ajax
هفت عنصر کلیدی در طراحی سایت سازمانی موفق
اگر چه عوامل بسیاری بر کارایی یک وب سایت تأثیر می گذارند، اما هفت عنصر زیر تاثیر معنی دار بیشتری را نشان داده اند:
طراحی بصری خوب
طراحی سایت سازمانی، قدرت کسب و کار آنلاین را نشان می دهد. طراحی بصری خوب یک سایت، از جمله موضوع، لوگو، فونت ها، رنگ ها، تم ها و… حرفه ای بودن یک سازمان یا شرکت را نشان می دهد.
کیفیت محتوا
ارائه مطالب مرتبط که خوانندگان سایت به خواندن آن تمایل دارند، جنبه بعدی یک وب سایت خوب است. ایجاد استراتژی محتوای خوب می تواند در جذب مخاطب به طور موثرتری عمل کند. اینکه شما چه می گویید و چه طور بیان می کنید، دو عنصر مهم برای ایجاد یک وب سایت موفق است. محتوا باید آموزنده باشد و در عین حال، برای خواننده نیز جالب باشد.
مسیریابی مناسب در سایت
مسیریابی، GPS وب سایت شماست.
بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند به راحتی در داخل سایت حرکت کنند و جاهایی که می خواهند را ببینند. معمولا نوار مسیریابی در بالای صفحه و یا در سمت چپ سایت قرار دارد.
این نوار باید بی نظیر و برای استفاده ساده باشد. بازدیدکنندگان می خواهند در اسرع وقت، آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کند.
گزینه Call to Action
Call to Action مجموعه ای از کلمات جذاب است که باعث می شود، بازدیدکنندگان اقدام فوری در سایت سازمانی داشته باشند. باید بررسی شود که چه کلمه هایی برای وب سایت و مخاطب تان بهتر عمل می کند.
این کار را باید به صورت مداوم انجام دهید و در موقعیت های مختلف از Call to Action های متفاوت استفاده کنید. در اصل باید چیزی ارزشمند را به مخاطبان تان ارائه دهید.
اعتبار وب سایت سازمانی
وب سایت سازمانی خوب، اعتماد بازدیدکنندگان را به دست می آورد. طراحی سایت قوی می تواند یک منبع معتبر برای یک سازمان یا شرکت باشد.
امکان دستیابی به این امر، با توجه به جزئیات میسر می شود. محتوا باید سازماندهی شده باشد و از لحاظ گرامری درست باشد.
طراحی هر صفحه باید متناسب با آن موضوع باشد و باید در هر صفحه سایت، اطلاعات تماس و پیوندهایی به شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد. مجموعه این عوامل اطمینان مشتری را فراهم می کند و باعث می شود، آن ها با اعتماد بیشتری خدمات مورد نیازشان را درخواست کنند.
سایت موبایل فرندلی
دنیای امروز، دنیای تلفن همراه است. گوشی های هوشمند و تبلت ها دسترسی به اینترنت و دنیای مجازی را آسان نموده اند.
بنابراین احتمال اینکه بازدیدکنندگان سایت از طریق دستگاه های تلفن های همراه شان از سایت بازدید کنند، بالا رفته است.
اینجاست که اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو(واکنش گرا) اهمیت می یابد. یک سایت سازمانی باید بتواند در انواع صفحه نمایش و در دستگاه های مختلف به درستی نشان داده شود.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو)
وب سایت های سازمانی نیز همچون سایر سایت ها توسط موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی بر اساس چگونگی بهینه سازی محتواست.
امروزه بسیاری از طراحان وب سازمانی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو فکر نمی کنند و تنها به ظاهر سایت توجه می کنند.
در حالی که طراحی بصری و محتوا، هر دو اجزای ضروری یک سایت موفق هستند. اگر سایت شما طراحی فوق العاده داشته باشد اما در نتایج موتورهای جستجو بالا نیاید، چه ارزشی دارد؟
بهترین راه برای بهبود سئوی سایت، این است که اطمینان حاصل کنید محتوا و تصاویر با کلمات کلیدی و تگ ها هماهنگ هستند.
هر صفحه ای از یک وب سایت باید یک کلمه کلیدی داشته باشد که پیام اصلی صفحه را برساند و محتوای آن نیز باید از کلمه کلیدی پشتیبانی کند.
اگر سایت شما در وردپرس طراحی شده باشد، یک افزونه خوب مانند Yoast می تواند به بهینه سازی سایت تان کمک کند.