طراحی سایت داربست

طراحی سایت داربست

طراحی سایت داربست

با طراحی سایت داربست در اینترنت شما میتوانید کاری کنید که کسب و کارتان بیشتر دیده شود. شما ابتدا می بایست یک طراحی سایت انجام دهید و پس از آن برای بهینه سازی و نمایش داده شدن بر اساس کلماتی که مرتبط با فضای شغلی تان است وب سایت تان را به اصطلاع سئو کنید .
در صورتی که برنامه های خیلی بیشتر و قوی تری مدنظر دارید می بایست وب سایت تان را در فضای وب سایت های پر بازدید تبلیغات نمایید و البته همواره این موضوع رو دقت نمایید که به برندینگ برندتان ضربه ای وارد نشود. شرکت طراح وب با دارابودن کادر تخصصی قوی در موضوعات ذکر شده آماده همکاری با شما عزیزانی که هوشمندانه بدنبال توسعه زیرساخت کسب و کارتان هستید می باشد.

مراحل طراحی سایت داربست

مراحل طراحی سایت از جمله مواردی است که باید مرحله به مرحله و پشت هم انجام شود تا در نهایت بتوانید به یک سایت درست و کار آمد، دست یابید. در این مقاله مراحل طراحی سایت را آورده ایم تا اگر شما هم به عنوان یک طراح وب می خواهید سایتی را طراحی نمایید، از مواردی که مطرح خواهد شد، استفاد کنید.

طراحی سایت داربست
طراحی سایت داربست

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات

تحقیق و بررسی به منظور جمع آوری اطلاعات از شرکت یا کسب و کاری که می خواهید برای آن یک وب سایت را طراحی کنید، اولین مرحله از مراحل طراحی سایت است. در این مرحله باید در مورد کسب و کار مشتری، شناسایی بازار هدف و مشخص کردن هدف اصلی طراحی وب سایت اطلاعات جمع آوری کنید.

این مرحله به اندازه ای اهمیت دارد که اگر در تعیین هدف اصلی دچار اشتباهی شوید، ممکن است سایتی که طراحی می کنید، به درد هیچ کسی نخورد و کارآمدی نداشته باشد. از جمله مواردی که در جمع آوری اطلاعات لازم است عبارتند از:
  • جمع آوری اطلاعات در مورد کسب و کار مشتری
  • جمع آوری اطلاعات در مورد پروژه مورد نظر مشتری
  • جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان وب سایت
  • هدف پروژه طراحی سایت
  • سن گروه مخاطب وب سایت

مرحله دوم: برنامه ریزی

پس از اینکه اطلاعات مورد نیاز برای طراحی سایت را به دست آوردید، سراغ برنامه ریزی بروید. با برنامه ریزی می توانید از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و با در دست داشتن یک برنامه مشخص، مانند نقشه سایت شروع به طراحی سایت نمایید.

در این قسمت از جمله موارد مهمی که باید همواره به آن توجه کنید، مشتری است. سایتی که شما طراحی می کنید، باید بتواند یک ارتباط خوب با مشتری برقرار کند و او را به سمت محصول یا خدمت جذب نماید.در مرحله برنامه ریزی از مراحل طراحی سایت در مورد اجزای وب سایت مانند قالب سایت، فروم ها، عناصر گرافیکی و … تصمیم گیری می کنند و برای رسیدن به آن برنامه ای مناسب در نظر می گیرند. همچنین این مرحله شامل سه بخش می شود که عبارتند از:

  • ایجاد یک استراتژی برای سئو سایت

برای این که طراح سایت بتواند یک سایت را طراحی کند باید یک استراتژی مشخص برای سئو سایت ایجاد کند. این استراتژی بهتر است شامل کلمات کلیدی مورد نظر مشتری، بررسی ارزش این کلمات کلیدی، تطبیق محتوا با اصول سئو، پر کردن خلأ های سایت با محتواهای سئو شده، باشد.

  • طراحی و ایجاد نقشه سایت

هنگامی که استراتژی سئو را ایجاد کردید، می توانید با استفاده از آن، نقشه سایت را طراحی کنید. این کار باید بر اساس مهمترین صفحات انجام بگیرد و بتوانید ایده هایی خوب در مورد تولید محتوا داشته باشید. همچنین این نقشه علاوه بر صفحات اصلی باید شامل صفحات مربوط به عبارات کلیدی نیز شود.

  • بررسی و توسعه محتوای سایت

این بخش، آخرین قسمت در مرحله برنامه ریزی از مراحل طراحی سایت بوده و بهتر است از یک کارشناس ماهر و با تجربه برای بررسی محتواها کمک بگیرید. همچنین در برخی موارد مشاهده شده که از مشتری ها در تولید محتوای با کیفیت استفاده می کنند. این محتوای ایجاد شده باید در زمانی مشخص در وب سایت قرار بگیرد که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

طراحی سایت داربست
طراحی سایت داربست

مرحله سوم: طراحی

طراحی، سومین مرحله از مراحل طراحی سایت است که قالب کلی سایت و موارد اصلی مانند Header، ساختار منو، فوتر سایت و… مشخص می کند. در این قسمت چیزی که همواره طراحان سایت باید به آن توجه نمایند، برقراری ارتباط بین اجزای طراحی شده و کاربری سایت است. یک طراح سایت باید خلاق باشد و دقت کند که نباید طرح و فرمی را بدون هدف مشخص در سایت قرار دهید

یک طراح سایت ماهر همان قدر که به طرح های گرافیکی توجه می کند، برای کد نویسی نیز وقت می گذارد.همچنین در این مرحله باید قبل از شروع برنامه نویسی تمام موارد طراحی شده مانند فونت انتخاب شده، ظاهر آیکون و عکس ها و طرح کلی پروژه را به تایید مشتری برساند سپس سراغ مرحله بعد بروید. به این منظور سوالات زیر می تواند برای عملکرد بهتر در این قسمت به شما کمک کند:

  • هدف اصلی از ایجاد این صفحه چیست؟
  • آیا چیزی که باید در این صفحه به مشتری تحویل داده شود، به صورت مشخص و واضح نشان داده شده است؟
  • نوع طراحی چقدر می تواند کاربر را تشویق به ماندن در صفحه و خرید نماید؟
 مرحله چهارم: برنامه نویسی

در مرحله چهارم از مراحل طراحی سایت، طرح وب سایت باید به صورت کد های برنامه نویسی نوشته شود. این مرحله زمان بر بوده و نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد. برای اینکه بتوانید مشتری را در جریان مراحل کار قرار دهید، می توانید با استفاده از ارسال ایمیل در مورد کارهایی که انجام داده اید و قصد انجامش را دارید، او را مطلع نمایید.

مرحله پنجم: راه اندازی و تست سایت

راه اندازی و بالا آوردن سایت از جمله کار های سختی است، که باید در انجام آن دقت زیادی داشته باشید تا چیزی را در اجرای سایت فراموش نکنید. برای تست سایت باید سازگاری سایت را با انواع مرورگر بررسی کنید تا از نمایش آن اطمینان یابید.

مرحله ششم: تعمیر و نگهداری سایت

تعمیر و نگهداری سایت، آخرین بخش از مراحل طراحی سایت است که بسیار اهمیت دارد. این بخش می تواند در طولانی مدت سبب موفقیت سایت شود. همچنین پشتیبانی سایت شامل موارد زیر است:

  • بروز رسانی سایت در صورت نیاز
  • تهیه فایل Backup از محتوای سایت
  • تامین امنیت سایت
  • بررسی منظم ورود و خروج های سایت
  • بررسی تعداد کلیلک ها

نتیجه گیری

مراحل طراحی سایت را که شامل شش مرحله بود، به طور کامل توضیح دادیم. در ابتدا مواردی را که قبل از این شش مرحله احتیاج به یادگیری را دارید، بیان کردیم. شرکت طراح وب می تواند سفارش طراحی سایت شما را به نحو احسنت انجام دهد.

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.