روشهای ساخت URL در طراحی سایت برای بهبود سئو

روشهای ساخت URL در طراحی سایت برای بهبود سئوReviewed by طراحی سایت طراح وب on Feb 5Rating: 5.0روشهای ساخت URL در طراحی سایت برای بهبود سئواگر شما از بیش از یک دامنه یا زیر دامنه استفاده می کنید، موتورهای جستجو فکر می کنند که شما دارای وب سایت های متعدد هستید. این باعث شکسته شدن لینک ها و کاهش وزن کلی دامنه اصلی شما می شود.

1.استفاده از یک دامنه یا زیر دامنه:

اگر شما از بیش از یک دامنه یا زیر دامنه استفاده می کنید، موتورهای جستجو فکر می کنند که شما دارای وب سایت های متعدد هستید. این باعث شکسته شدن لینک ها و کاهش وزن کلی دامنه اصلی شما می شود.

نمونه صحیح: www.awesomedomain.com/blog

نمونه نادرست :blog.awesomedomain.com

در حالت اول هر دو صفحه وبلاگ و وب سایت شما در یک دامنه قرار گرفته اند. در نمونه دوم وبلاگ شما در یک دامنه کاملا جدا شکل گرفته است.

مثال دیگر اساسا بر پایه زیر دامنه “www” یافت شده است. اگر شما از این عبارت استفاده کنید مستقیما به صفحه مربوطه وارد می شوید. استفاده و یا عدم استفاده از این عبارت به عهده شما است. بسیاری از شرکت های طراحی سایت از توجه به این نکته بی توجه هستند.

2.علاقه مندی انسان ها و رباتها به آدرس های خوانا

یک آدرس URL خوب آدرسی است که به راحتی برای انسان و موتورهای جستجو قابل خواندن باشد.

نمونه صحیح: awesomedomain.com/dogs/puppy-toys

نمونه نادرست : awesomedomain.com/category_184793/section_8493/session_b903eaa9e427/

هدف این است که URL مرتب و به راحتی قابل فهم باشد. این امر موجب افزایش رتبه SEO می شود.

3. کلمات کلیدی مناسب برای URL

اگر شما شانس اضافه کردن کلمات کلیدی به URL را دارید، پس آن را انجام دهید! کلمات کلیدی در URL ها نه تنها به موتورهای جستجو موضوع صفحه شما را نشان می دهد، بلکه به بازدیدکنندگان ارزش لینکی را که بر روی آن کلیک کرده اند بازگو می کنند.

نمونه صحیح :awesomedomain.com/top-10-large-breed-dog-toys

نمونه نادرست : awesomedomain.com/pubs/15541/article

شما کدام یک از لینک های بالا را انتخاب خواهید کرد؟

4. آدرس ها را استاندارد و متعارف کنید

گوگل و بینگ به دنبال محتوای دست اول هستند. مطالب تکراری را با استفاده از استاندارد سازی محدود کنید.

5. در صورت امکان بر پارامترهای داینامیک نظارت داشته باشید

اگر شما دارای یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید، پس احتمالا URL های نامرتب حاوی پارامترهای چندگانه، داشته اید.

نامرتبURL: www.amazon.com/gp/product/B001BXY3MG/ref=s9_simh_gw_p199_d0_i2?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=desktop-1

مرتب URL: www.amazon.com/dog-products/busy-bone/dental (doesn’t exist)

البته مرتب کردن آدرس ها همیشه ممکن نیست.

6. URL کوتاه بهتر از URL طولانی است

انسان ها و موتورهای جستجو عاشق URL های کوتاه هستند. این عمدتا با توجه به قابلیت استفاده و تجربه کاربر است، اما تجربه شخصی من نشان داده است که URL های دارای کلمات کلیدی-متراکم نیز دارای رتبه های در موتورهای جستجو می باشند. ام هیچوقت URL های موجود را تغییر ندهید. اگر این کار را انجام دهید تمام لینک ها را شکسته اید.این کار را برای ایجاد محتوا در آینده انجام دهید و نتایج را به شخصه مشاهده کنید.

7. URL را با عنوان صفحه سایت خود تطبیق دهید، گاهی اوقات

برخی از سئوکارها بر این باور هستند که همیشه URL باید مشابه عنوان صفحه باشد. آیا درست است؟ جواب این سوال بله و خیر است. اگر عنوان صفحه شما ” تماس با ما ” است، نیازی نیست که URL حتما مشابه آن باشد.

URL: awesomedoman.com/تماس-با-ما

عنوان صفحه : برای نیازهای اسباب بازی خود با ما تماس بگیرید

شما می توانید این کار را برای کلمات کلیدی، نام های تجاری، و غیره انجام دهید.

8. حذف کلمات بی معنی

واژه هایی را که معنا ندارند از URL خود حذف کنید. این کلمات عبارتند از: “و”، “یا”، “اما”، ” یک”، و غیره.هURL های کوتاه تر، بهتر هستند. این کلمات ارزشی به URL اضافه نمی کنند و کلمات کلیدی URL را کم ارزش می کنند.

9. از پوشه های خیلی زیاد استفاده نکنید

انسان ها دوست دارند داده های خود را سازماندهی کنند، اما وب سایت یک محیط است که برای همه اطلاعات نیاز به فولدر ندارد.

نمونه صحیح : awesomedomain.com/animals/pets/dogs/puppies/toys/busy-bone-chew

نمونه نادرست : awesomedomain.com/dog-toys/busy-bone-chew

این امر لزوما به وب سایت شما آسیب نمی رساند، اما می تواند برای کاربران و موتورهای جستجو گیج کننده باشد. پس حتما این نکته را در طراحی سایت خود در نظر داشته باشید و از این کار بیهوده جلوگیری نمایید.

10. مراقب موارد حساس باشید

این مورد کمی فنی است. سرورهای مختلف به موارد حساس ( Case Sensitivity ) به صورت متفاوت پاسخ می دهند.

11. از خط فاصله و خط تأکید ( Underscore ) در آدرس خود استفاده کنید

مشتریان همیشه از ما می پرسند: “کدام یک بهتر است – استفاده از خط فاصله یا خط تاکید برای جدا کردن کلمات در URL؟”
هر دو این عبارات در سئو URL تاثیر دارد، با این حال توصیه می شود از خط تاکید استفاده نشود زیرا به نظر غیر استادانه است. خط فاصله باعث مرتب شدن آدرس می شود و برای کاربر ( یا موتورهای جستجو) در مورد اعتبار URL ابهام ایجاد نمی کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *