طراحی سایت رستوران

بخش های مختلف سایت رستورانی

بخش های مختلف سایت رستورانی

توجه به بخش‌های اصلی که در طراحی سایت رستوران اهمیت دارند

 

614914e3af94488d9e2e6590a06eed49.png

 

هر غذایی از مواد اولیه مختلفی تهیه می‌شود که در کنار هم طعم و عطر خوشمزه آن را به وجود می‌آورند. برای طراحی سایت رستوران نیز شما باید مواد اولیه‌ای که در اینجا به آن محتوای سایت گفته می‌شود را آماده کنید.

 

محتوا شامل صفحات، متن‌ها، تصاویر، عکس‌ها، فیلم‌ها و هر چیزی هستند که در سایت به نمایش در می‌آیند. سایت شما از بخش‌های اصلی مختلفی تشکیل می‌شود که در اینجا ما به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

صفحه اصلی یا Homepage سایت

 

رستوران صفحه اصلی همانطور که از نام آن پیداست اولین و مهم‌ترین بخش از سایت شما است. این بخش باید تأثیر گذار و ساده باشد و در آن تنها اطلاعات مفید و ضروری که مشتریان و بازدید کنندگان باید بدانند به نمایش درآید.

 

نام بیزنس یا همان نام رستوران شما باید در بالای صفحه به نمایش در آید و یک نوشته کوچک نیز در کنار آن وجود داشته باشد که نوع خدماتی که ارائه می‌دهید را توضیح می‌دهد. در کنار این قسمت‌های مهم می‌توانید یک یا دو تصویر چشم گیر نیز در این صفحه قرار دهید تا مشتریان را به خود جلب کند.

 

منو سایت رستوران

 

منو سایت بخشی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به مهم‌ترین قسمت‌های سایت دسترسی داشته باشند. معمولاً در تمام سایت‌ها منو شامل بخش‌هایی مانند صفحه اصلی، تماس با ما و در مواردی وبلاگ و گالری می‌شود.

 

در سایت‌های رستورانی در این قسمت باید حتماً راهی برای نمایش منوی اصلی رستوران که شامل انواع غذاها به همراه قیمت و عکس‌هایی از آن‌ها می‌شود نیز وجود داشته باشد.

 

فرانسوی‌ها می گویند آدم‌ها ابتدا با چشم‌هایشان غذا می‌خورند!

 

به همین دلیل است که فرانسوی‌ها معمولاً در تزئین غذا زبان زد هستند. شما نیز باید با عکس‌های زیبا و حرفه‌ای گالری چشم نوازی از غذاهای خوشمزه خود داشته باشید. سعی کنید از غذاها، دکوراسیون رستوران و حتی آشپزخانه رستوران خود عکس‌های با کیفیتی طراحی کنید.

 

همچنین اگر اینستاگرام دارید می‌توانید با قرار دادن لینک آن در بخش شبکه‌های اجتماعی کاربران خود را از سایت به اینستاگرام منتقل کنید.فراموش نکنید که بخش گالری را به روز نگه دارید.

 

صفحه مربوط به رزور کردن

 

شما می‌توانید به کاربران و مشتریان خود اجازه دهید تا از سایت رستوران شما برای رزور کردن میزها استفاده کنند. شما می‌توانید یک صفحه برای رزرو کردن بسازید، در این صفحه یک فرم قرار دهید تا مشتریان نام، شماره تماس، زمان مراجعه، تاریخ، تعداد نفرات و حتی نوع جشن یا مراسم خود را وارد کنند. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی برای میزبانی از مشتریان برنامه ریزی کنید و با گرفتن یک تماس اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

 

صفحه مربوط به سفارشات بیرون بر

 

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت رستوران باید به آن توجه کرد، ایجاد یک صفحه برای سفارشات بیرون بر است. اگر دارای پیک هستید و سفارشات بیرون بر را نیز قبول می‌کنید، وبسایت رستوران شما یک فرصت طلایی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

صفحه تماس با ما

 

همه راه‌های ارتباطی را برای کاربران و بازدید کنندگان سایت در صفحه تماس با ما فراهم کنید. در این صفحه ساعت کاری روزانه، محل رستوران، شماره تماس، ایمیل و لینک صفحات مجازی خود را قرار دهید. همچنین می‌توانید یک فرم تماس یا فرم دریافت خبرنامه را در این صفحه قرار دهید. علاوه بر این که باید یک صفحه جدا برای تماس با ما داشته باشید، استفاده از این اطلاعات خصوصاً شماره تماس و آدرس در قسمت فوتر یا همان قسمت پایین وبسایت نیز ضروری است.

 

درباره ما یا داستان ما

60d0af82c2ba4c3a9678f4c5d14bb616.png

 

مردم عاشق داستان‌ها هستند. آن‌ها می‌خواهند همه چیز را در مورد شما و کسب و کارتان بدانند. پس در هنگام طراحی سایت رستوران یک صفحه مجزا برای این کار اختصاص دهید. در این صفحه داستان کوتاهی در مورد خود و کسب و کارتان بنویسید.

 

همچنین تجربیات، فعالیت‌ها، لوح‌های تقدیر، مدارک یا سایر چیزهایی که نشان دهنده توانایی‌های شما هستند را نیز در این صفحه قرار دهید. معرفی تیم رستوران از مدیریت گرفته تا سرآشپز و گارسون نیز گزینه مناسبی است. به این ترتیب مشتریان با شما بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و حس مثبتی در مورد شما و کسب و کارتان پیدا خواهند کرد.

 در طراحی سایت رستوران به برند خود توجه داشته باشید.

 

مردم شما را با برندتان می‌شناسند. در همه قسمت‌های سایت باید نشانی از برند شما باشد. برای این که یک سایت حرفه‌ای برای رستوران خود داشته باشید باید به برندینگ خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. دراینجا به موارد مهمی که در طراحی سایت رستوران باید به آن توجه شود اشاره می‌کنیم:

اضافه کردن لوگو اولین مرحله از برندینگ وبسایت شما اضافه کردن لوگو است. اگر لوگو ندارید حتماً برای طراحی یک لوگو حرفه‌ای اقدام کنید. لوگو باید معرف هویت کسب و کار و برند شما باشد.

 

در لوگو از رنگ‌های خاصی استفاده کنید. این رنگ‌ها در زبان بصری هویت برند شما تأثیر گذار هستند. هویت بصری برند هر قسمت از سایت رستوران شما باید نشانی از برند شما باشد. بنابر این شما باید برای برند خود یک هویت بصری خاص تعیین کنید تا از آن برای طراحی قسمت‌های مختلف سایت استفاده نمایید.

 

رنگ‌ها و فونت‌ها از مهم‌ترین بخش‌های هویت بصری برند شما هستند. از یک رنگ اصلی و دو تا سه رنگ کمکی در سایت خود استفاده کنید. این رنگ‌ها باید با کسب و کار شما مرتبط باشند و حس خوبی به مخاطب منتقل کنند.

مثلاً رنگ سبز می‌تواند به سالم بودن غذاهای شما اشاره داشته باشد. در مورد رستوران‌ها رنگ‌های گرم مانند زرد و قرمز تأثیر گذار تر هستند. همچنین یک فونت اصلی و دو فونت مرتبط با آن را برای بخش‌های مختلف سایت در نظر بگیرید.

 

دامنه‌ای مرتبط با برند خود انتخاب کنید. دامنه همان آدرس سایت شماست. اگر تا با حال دامنه‌ای تهیه نکرده‌اید به راحتی می‌توانید از طریق طراح وب این کار را انجام دهید. انتخاب اسم دامنه بسیار مهم است. سعی کنید نام دامنه معرف رستوران شما باشد تا مردم بتوانند آن را به راحتی به خاطر بسپارند و با سرچ کردن در گوگل نیز به راحتی سایت شما را پیدا کنند.

 سایت خود را سئو کنید.

2b8906e567314ed7b13cd64fa5980e30.png

 

 

تا اینجا تقریباً کار طراحی سایت رستوران شما به اتمام رسیده است. حالا نوبت آن است که وبسایت خود را آماده کنید تا در گوگل پیدا شود و مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان آورد. برای اینکار شما باید مطمئن شوید که قوانین خاصی در سایت شما رعایت شده باشند. گوگل از طریق فاکتورهای خاصی سایت شما را رتبه بندی می‌کند.اگر بتوانید این فاکتورها را رعایت کنید احتمال قرار گرفتن شما در نتایج جستجو گوگل بیشتر خواهد شد. در نتیجه تعداد بیشتری بازدید کننده و مشتری بالقوه به سایت شما هدایت خواهند شد. این قوانین را در مجموع سئو می گویند که معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است.

 

 سایت خود را تبلیغ کنید

 

979b0942e3ba4564ad66a9eb40d99bb7.png

 

حالا که طراحی سایت رستوران شما به پایان رسید، می‌توانید سایت خود را منتشر کنید. بعد از منتشر کردن سایت، از تمام راه‌هایی که می‌توانید سایت خود را تبلیغ کنید. در منو، بروشور، جعبه‌های غذا و … آدرس سایت خود را قرار دهید. همچنین از صفحات شبکه‌های مجازی خود نیز برای معرفی سایت خود استفاده کنید.

از مشتریان بخواهید که در صورت رضایت از غذاها تجربیات خود را در سایت به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید از طریق تبلیغات در گوگل و تبلیغات اینترنتی نیز برای معرفی وبسایت خود کمک بگیرید.

 

 

 

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *