اصول مهم قبل از طراحی سایت

اصول مهم قبل از طراحی سایتReviewed by طراحی سایت طراح وب on Dec 11Rating: 5.0اصول مهم قبل از طراحی سایتهر آن چیزی که کمک میکند وبسایت ما بهتر و زیباتر دیده شود را طراحی وب میگویند. یک طراح وب مشخص میکند که المان های مختلف یک وبسایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد

هر آن چیزی که کمک میکند وبسایت ما بهتر و زیباتر دیده شود را طراحی وب میگویند. یک طراح وب مشخص میکند که المان های مختلف یک وبسایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد

۱- هدف ایجاد وب سایت:

اولین مطلبی که باید بدانید، نکات و هدف اصلی وب سایت است. برای انجام چه کاری طراحی شده است؟ دلیل اصلی شروع به کار آن چیست؟ اگر آن را درک نکردید، به هیچ وجه امکان ایجاد وب سایت وجود ندارد ، زیرا از ابتدا بی هدف خواهد بود.

۲- نام تجاری شما:

نکته مهم دیگر این است که بدانید در کسب و کار مجازی با چه نامی شناخته می شوید. بسیاری از افراد از نام معمولی یا نام تجاری خود استفاده می کنند، اما بعضی اوقات این دامنه ها موجود نیستند و توسط قرد دیگری گرفته شده است. در این صورت شما می خواهید یک نام دامنه به یاد ماندنی را ایجاد کنید و فکر نکنید که نام تازه مورد نظر شما همیشه در دسترس خواهد بود، فریب نخورید. در عوض ، آن را بررسی کنید. سپس این امکان را به شما می دهد تا یک وب سایت را در اطراف نام دامنه طراحی کنید تا بتواند با تجارت شما در ارتباط باشد.

۳-محتوای مورد نیاز:

همچنین باید از مطالب متنوعی که در وب سایت شما ظاهر می شود، آگاهی داشته باشید. این باعث می شود ایجاد ساختار کلی که منجر به سایتی می شود را با خیالی آسوده ایجاد کنید. در مورد اهداف و اطلاعاتی که می خواهید در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید فکر کنید و نحوه ایجاد ارتباط آن با صفحات فردی را شروع کنید.
نکته: وقتی شک دارید، به رقبای خود یا کسانی که می توانید از آنها الهام بگیرید، نگاه کنید.

۴- برندینگ شما:

وب سایت شما شبیه به پنجره فروشگاه برای تجارت شما در اینترنت است. این بدان معنی است که در رابطه با برند تجاری شما قبل از راه اندازی وب سایت باید به خوبی اندیشید. باید کاملاً با سایر شکل های بازاریابی که برای تجارت خود انجام می دهید جریان پیدا کند زیرا استمرار همه چیز در این تجارت است.

۵-Call to Action مناسب:

از آنجا که قبلاً در مورد هدف وب سایت خود تصمیم گیری کرده اید، باید روی فراخوان عملی که می تواند در سایت شما ظاهر شود، تمرکز کنید. Call to Action می تواند شامل تماس گرفتن افراد با شما از طریق تلفن، ایمیل، تکمیل فرم، ثبت نام، بارگیری، ورود به سیستم یا هر چیز دیگری باشد که به آنها نیاز دارد تا به نوعی تعامل با وب سایت شما انجام دهند. ایجاد یک هدف قابل اندازه گیری آشکارا به ما این امکان را می دهد تا دعوت خود را به عمل مشاهده و پیگیری کنیم.

۶- سایت ایمن:

آیا اهمیت امنیت را در رابطه با وب سایت خود درک می کنید؟ سطح امنیت می تواند به آنچه انجام می دهید بستگی داشته باشد، بنابراین قبل از هرگونه مشاوره، به دنبال برخی از مشاوره های حرفه ای باشید. اگر جزئیات را پیگیری می کنید و پرداخت ها را فراموش نمی کنید، قوانین و مقررات خاصی وجود دارد که باید آن را دنبال و اجرا کنید. گوگل حتی توصیه می کند که وب سایت ها برای مقابله با افزایش فیشینگ و سایر وب سایت های فریب خورده ایمن باشند.

۷-سازنده وب سایت شما:

شما اساساً در مورد ایجاد وب سایت دو گزینه دارید. شما یا خودتان سعی در ساخت سایت خواهید داشت و یا کار را به یک متخصص می سپارید. وب سایت ها پیچیده هستند و فاکتور سازی در همه مرورگرهای مختلف وب و دستگاه های بالقوه به معنای این است که می توانند بیش از حد شکسته شوند.

۸- بودجه شما:

همچنین منطقی است که بگوییم قبل از راه اندازی وب سایت باید بودجه خود را بدانید زیرا این موضوع بر اندازه سایت و همچنین کیفیت آن تأثیر می گذارد. اگر کار طراحی سایت توسط خودتان باشد ایده خوبی است که بتوانید ساعاتی را که صرف ساخت آن می کنید محدود کنید، زیرا وقت شما نیز با ارزش است. ممکن است شما نیاز به خرید مواردی در بازار داشته باشید زیرا هزینه ها می توانند متفاوت باشند یا در عوض، ممکن است مجبور شوید ایده های خود را برای راه اندازی کم کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شما همچنین می توانید ...

مطالب پر بازدید و محبوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *