آمازون در حال ارائه ویژگی های جدید برای بهبود قابلیت های جستجوی خود در تلفن همراه است.
برای مقابله با موتورهای جستجو مانند گوگل و پینترست، این غول خرده فروشی ابزارهای جستجو و کشف جدیدی را راه اندازی می کند، از جمله:
- جستجوی چندوجهی (قابلیت جستجو با استفاده از متن و تصویر)
- ویژگی های پیشرفته AR
- Find-on-Amazon (ابزار جدیدی که محصولات مشابه را در عکسی که مستقیماً با برنامه آمازون به اشتراک می گذارید شناسایی می کند)
چرا ما اهمیت می دهیم؟ اگرچه هر بهروزرسانی ممکن است به تنهایی ناسازگار به نظر برسد، اما این ابزارهای جدید میتوانند بر نحوه جستجوی کاربران برای محصولات و هدایت سایر جستجوها به آمازون تأثیر بگذارند. در نتیجه، این تغییرات می تواند بر درآمد تبلیغات گوگل تأثیر بگذارد، زیرا آمازون در حال نزدیک شدن به موقعیت غالب گوگل و متا در هزینه های تبلیغات دیجیتال است.
تحقیق چندوجهی این ابزار جدید، که نسبت به موتور جستجوی بصری موجود آمازون بهبود یافته است، به کاربران امکان می دهد متن و همچنین تصاویر را برای جستجوی محصولات مشابه اضافه کنند. به عنوان مثال، اگر به یک قطعه جایگزین برای یک دستگاه نیاز دارید، میتوانید از آن قطعه عکس بگیرید و نام دستگاه مانند «Frigidaire» را درج کنید.
گسترش تلاشهای AR. ابزار واقعیت افزوده آمازون که در ابتدا برای تجسم مبلمان و دکور در فضای شما استفاده می شد، اکنون به موارد کوچکی مانند لامپ ها و وسایلی مانند توستر و دستگاه قهوه گسترش یافته است. با استفاده از این ویژگی AR، میتوانید موارد را از یک سطح به سطح دیگر مرتب کنید.
آن را در آمازون پیدا کنید. با استفاده از این ابزار می توانید محصولات را با استفاده از عکس از هر جایی جستجو کنید. اگر هنگام مرور وب، خواندن ایمیل ها یا چت آنلاین، چیزی را که دوست دارید در رسانه های اجتماعی مشاهده کردید، می توانید روی دکمه «اشتراک گذاری» ضربه بزنید و تصویر را به برنامه خرید آمازون ارسال کنید. این به برنامه اجازه می دهد تا محصولات مشابه را به صورت بصری پیدا کند، حتی اگر نام آنها یا نحوه توصیف آنها را نمی دانید.
به روز رسانی های بیشتر. آمازون اعلام کرد که علاوه بر تغییرات ذکر شده در بالا، بهبودهای کوچکتر دیگری نیز ارائه می دهد، از جمله:
- معرفی دادههای روند فروش در کنار فهرستها (به عنوان مثال، چند کالا در ماه گذشته خریداری شده است).
- راهی بهتر برای جستجوی آسان اقلام خریداری شده قبلی.
به بازار جستجوی روزانه خبرنامه اعتماد کنید.
آمازون چه گفت؟ سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت:
- “ما همیشه در حال آزمایش ویژگیهای جدید و بهبود ویژگیهای موجود هستیم تا ببینیم چه چیزی برای کمک به مشتریان در هر مرحله از سفر خرید بهتر است.”
- ما می دانیم که جلب اعتماد مشتری سخت و از دست دادن آن آسان است، بنابراین به بازخورد مشتریان در مورد تجربه خرید در آمازون توجه زیادی می کنیم.
- “ما همیشه در حال آزمایش راههایی هستیم تا فروشگاه خود را حتی برای خرید آسانتر کنیم. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است هنگام آزمایش ویژگیهای جدید، چیزها متفاوت به نظر برسند، اما ماموریت ما همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. کمک به شما برای پیدا کردن او. ”
شیرجه عمیق برای اطلاعات بیشتر، اطلاعیه جستجو و خرید آمازون را به طور کامل بخوانید.