به طراح وب خوش آمدید.
مهم نیست که چه نوع کسب و کار آنلاینی دارید، طراحی وب سایت شما برای موفقیت آن حیاتی است. اگر طراحی شما قدیمی یا کم رنگ به نظر برسد، بازدیدکنندگان شما ممکن است خسته شوند و سایت شما را ترک کنند. بنابراین، عاقلانه است که اصول طراحی وب نوآورانه را اتخاذ کنیم.
از تصاویر تعاملی گرفته تا ویژگیهای ناوبری نوآورانه، راههای زیادی برای جذابتر کردن طراحی وبسایت شما وجود دارد. با این حال، ارائه ایده های جدید طراحی آسان نیست. تماس با همتایان مبتکر خود می تواند مفید باشد.
در این پست به برخی از آنها خواهیم پرداخت بهترین شیوه ها برای طراحی وب نوآورانه سپس به اشتراک می گذاریم ده نمونه از وب سایت های چشمگیر برای الهام بخشیدن به ایده بعدی شما بیا شروع کنیم! 🙋♂️
نکاتی که در طراحی وب نوآورانه باید به خاطر بسپارید
اگر می خواهید کسب و کارتان برجسته شود، طراحی وب نوآورانه بسیار مهم است. این می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تمام طراحی وب باید بر اساس تجربه کاربر (UX) باشد.
به زبان ساده، شما باید آزاد باشید که هر طور که مناسب میدانید، نوآوری کنید، با این شرط که خلاقیتهای شما در عملکرد تداخل نداشته باشد. پس از همه، کاربران شما اگر یک صفحه وب نوآورانه را ندانند چگونه در آن حرکت کنند، قدردانی نخواهند کرد.
همچنین، شما نمی خواهید به خاطر نوآوری برند خود را قربانی کنید یا از ماموریت خود منحرف شوید. در غیر این صورت، خطر از دست دادن اعتماد مشتریان یا آسیب رساندن به شهرت خود را دارید.
تا زمانی که این ملاحظات را در ذهن داشته باشید، می توانید با طراحی جدید و تازه، کاربران را جذب کنید! 🤩
نمونه های نوآورانه طراحی وب که می توانید از آنها بیاموزید
اکنون می خواهیم دقیقاً به چند نمونه از طراحی وب نوآورانه بپردازیم!
برند و رنگ
بیایید لیست خود را با نگاهی به سایت هایی که ادعاهای جسورانه ای با نام تجاری و رنگ خود دارند شروع کنیم.
۱٫ طراحی اسپاتیفای
وقتی صحبت از برندهای بین المللی به میان می آید، تعداد کمی از آنها بیشتر از Spotify قابل تشخیص هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که طراحی وب سایت او نمونه کاملی از اصول نوآورانه است:
صفحه اصلی Spotify Design چرخ فلکی از «داستانهای» تعاملی را نشان میدهد که شامل عناوین و تصاویر رنگارنگ است که از جلد آلبوم تقلید میکنند. پالت رنگی وب سایت با طرح رنگ برند مطابقت دارد، اما در عین حال مرزها را جابجا می کند و با پاستل های غنی و رنگ های نئون پر جنب و جوش متضاد است.
علاوه بر این، این سایت هوشمندانه شامل بسیاری از ویژگی های تعاملی است که تجربه گوش دادن به موسیقی در Spotify را بازسازی می کند. به عنوان مثال، میتوانید از فلشها برای کلیک کردن روی داستانها استفاده کنید، یا حتی دکمه shuffle را فشار دهید تا بهطور تصادفی آنها را مرتب کنید. همه این عناصر طراحی تازه و سرگرم کننده هستند، اما به هویت کلی برند شرکت وفادار می مانند.
۲٫ Airbnb
در مرحله بعد، بیایید نگاهی به یکی دیگر از برندهای نمادین جهانی بیندازیم:
طراحی وب سایت Airbnb ساده و تمیز و در عین حال تازه و نوآورانه است.
صفحه اصلی خانه هایی از سراسر جهان را در پس زمینه سفید ساده نشان می دهد. به این ترتیب، برندی را تجسم می کند که اقامتگاه ها و تجربیات منحصر به فردی را در سراسر جهان ارائه می دهد.
پاشیدن چند رنگی که در اینجا می بینیم بسیار عمدی است. فقط لوگو و دکمه جستجو این افتخار را دریافت کردند. این حداقل استفاده از رنگ آن را موثرتر می کند.
همچنین می توانید برندسازی ظریف Airbnb را در فیلترهای آن مشاهده کنید. این گزینه های فیلتر شامل همه چیز از ساحل گرفته تا آفلاین هستند و هر کدام با یک نماد بازیگوش نشان داده می شوند.
۳٫ دنیا را لکه دار کن
نمونه بعدی طراحی وب نوآورانه در لیست ما، مانند Spotify یا Airbnb شناخته شده جهانی نیست، اما سایت جذاب و تعاملی آن فوق العاده به یاد ماندنی است:
Swab the World یک سازمان غیرانتفاعی است که به تنوع بخشیدن به جمعیت اهداکنندگان سلول های بنیادی برای کمک به نجات جان بیشتر اختصاص یافته است.
طراحی صفحه اصلی آن کاملاً این هدف را نشان می دهد. اول از همه، رنگ های امضای آن چشمگیر هستند. تضاد فیروزه ای و اسطوخودوس لحنی آرام و در عین حال خوشایند ایجاد می کند. از همین پالت برای تصاویر آموزشی فرآیند اهدای سلول های بنیادی استفاده می شود.
در هر صفحه نیز تصاویر برند و توضیحات واضح را مشاهده خواهید کرد. این یک تجربه منسجم برای کاربر ایجاد می کند و برای یک سایت عمدتا آموزشی مناسب است.
جهت یابی
در مرحله بعد، در اینجا چند نمونه طراحی وب چشمگیر وجود دارد که ویژگی های ناوبری منحصر به فرد را به نمایش می گذارد.
۴٫ آینه
Mirrows هنر NFT دو حالته را با هدف ارائه یک تجربه تعاملی به کاربران ارائه می دهد:
در راستای این ماموریت جاه طلبانه و نوآورانه، صفحه اصلی این وب سایت دارای ناوبری عالی است. برخلاف استاندارد عمودی، سایت Mirrows از ناوبری افقی استفاده می کند.
همچنین از اسکرول برای توضیح ماموریت خود استفاده می کند و انیمیشن های هنری را در همه جا پخش می کند. با این حال، این سبک ناوبری شیک بسیار کاربر پسند است. این به این دلیل است که Mirrows دستورالعملهای واضحی در مورد نحوه پیمایش میدهد و یک منوی سنتی در گوشه بالا سمت راست دارد.
۵٫ روح های وحشی
برای وب سایت های تجارت الکترونیک، تجربه کاربر به این بستگی دارد که آیا خریداران بتوانند به راحتی محصولات را پیدا کنند یا خیر. اما ایجاد یک منوی محصول از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و در عین حال کاربردی می تواند یک کار دلهره آور باشد.
Wild Souls با استفاده از طراحی های وب جالب و نوآورانه برای نمایش محصولات خود تعادل برقرار می کند:
این صفحه منوی افقی سنتی را با یک مگا منوی عمودی زیبا جایگزین میکند.
علاوه بر این، این منو مرور اطلاعات اولیه را قبل از رفتن به صفحه کامل محصول آسان می کند. به عنوان مثال، می توانید تصویر و قیمت محصول را مشاهده کنید.
برای دستههایی که آیتمهای زیادی دارند، حتی میتوانید از ویژگی اسکرول استفاده کنید. در نهایت، هنگام استفاده از این منو جای خود را از دست نخواهید داد زیرا مورد انتخاب شده با رنگ سفید متضاد نمایش داده می شود.
تصاویر قهرمان
برای این دسته بعدی، بیایید به برخی از تصاویر غیر متعارف بخش قهرمان نگاه کنیم!
۶٫ پسران آفت
Pest Stop Boys خدمات کنترل آفات را ارائه می دهد. اما، برخلاف ماهیت نفرت انگیز پیشنهادهای او، وب سایت او روشن و شاد است:
با استفاده از رنگ های روشن و تصویر اصلی چشم نواز، بازدیدکنندگان سایت بلافاصله توجه آنها را جلب می کنند. در عین حال، این طراحی نه بیش از حد بارگذاری شده است و نه به هم ریخته.
نام شرکت را جلوی برگ های رنگارنگ می بینید. علاوه بر این، نشانگر اسکرول توسط یک حباب شفاف احاطه شده است که به صورت دوره ای خطاهایی را که در سراسر صفحه می چرخند نشان می دهد.
۷٫ شام
ناهار نمونه عالی دیگری از طراحی وب نوآورانه را ارائه می دهد:
به جای یک تصویر ثابت، این فروشگاه مفهومی عجیب و غریب از حلقه ای از GIF استفاده می کند که صحنه های ناهارخوری غیر متعارف را نشان می دهد. به نظر می رسد مدل در این سناریوهای کمی عجیب و غریب از اقلامی استفاده می کند که از فروشگاه خریداری شده اند یا حداقل نمایانگر زیبایی شناسی برند هستند.
یکی دیگر از عناصر جالب این بنر، همپوشانی آن با نام فروشگاه است. اساساً، این جنبههایی از صحنههای به تصویر کشیده شده در گیفها را پنهان میکند و لایهای از رمز و راز به دنبالههای تصویر شده اضافه میکند.
چاپخانه
در آخرین دسته خود، نگاهی به چند نمونه خلاقانه از تایپوگرافی وب خواهیم داشت.
۸٫ استفانی دی لیو
Steffi de Leeuw یک هنرمند است. وب سایت حرفه ای او استفاده جالبی از تایپوگرافی را نشان می دهد:
تصویر اصلی “کاغذ دیواری و هنر دیوار” را تبلیغ می کند. فونت استفاده شده قدیمی و زیبا و مطابق با سبک و محصول هنرمند است. علاوه بر این، خود تصویر مانند تصویر زمینه ای است که در اطراف این کلمات رشد می کند.
چیزی که تایپوگرافی را در این صفحه جالب می کند، تضادی است که در عنوان “de Leeuw” در مرکز بالای هر صفحه مشاهده می کنیم. به خصوص وبسایتهای هنری ممکن است بخواهند فونتهای متضاد را با هم جفت کنند تا شخصیتی جسور را نشان دهند.
۹٫ High Point Drive-in
در مجموع، تایپوگرافی راهی عالی برای به تصویر کشیدن خلاقانه شخصیت یا حال و هوای یک برند است. Hi-Pointe Drive-In این موفقیت را در وب سایت رستوران خود انجام می دهد:
لوگوی این شرکت یک “سلام” ساده با حروف قرمز نازک است که با ظاهر کلی یکپارچهسازی با نام تجاری مطابقت دارد.
علاوه بر این، این سایت دارای تداخل فونت ظریف نیز می باشد. به عنوان مثال، حروف برای دسته هایی مانند “غذا و نوشیدنی” و “کترینگ” یکنواخت تر از فونت یک لوگو است. علاوه بر این، در فوتر سایت، حروف کج نوستالژیک تبلیغات رستوران های خواهر نمایش داده می شود.
۱۰٫ شرکت ون هولتز
در نهایت، بیایید نگاهی به وب سایت شرکت ون هولتز بیندازیم:
این مجموعه ای از آژانس های طراحی و مارک هایی را که در تجربه های وب تخصص دارند، تبلیغ می کند. علاوه بر این، یک نمونه ساده و در عین حال قابل توجه از تایپوگرافی نوآورانه را ارائه می دهد.
این در درجه اول در منوی ناوبری که به طور غیر متعارف در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، نمایش داده می شود. چیزی که این نمونه از تایپوگرافی را به یاد ماندنی می کند، ارتباط زیادی با اندازه دارد.
این فونت سفارشی ساده است، اما تا آنجا که حروف وب پیش می رود، نسبت ها بسیار پررنگ هستند. این واقعیت که این فونت تمام حروف نیز هست به این طراحی ساده عظمت بیشتری می بخشد.
علاوه بر این، آیتم های منوی انتخاب شده شفاف می شوند و فقط کمی به جلوی صفحه حرکت می کنند. این لمس تعاملی ظریف این صفحه وب را حتی زیباتر می کند.
نتیجه گیری 🧐
استفاده از طراحی وب نوآورانه می تواند ترسناک باشد. با این حال، اگر به برند خود وفادار بمانید و تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید، برخی از خطرات طراحی می تواند نتیجه دهد. با این حال، ارائه ایده های جدید می تواند مشکل باشد.
اگر به دنبال الهام هستید، بررسی کنید صفحه طراحی Spotify برای کارگاه برندسازی یا اگر میخواهید ویژگیهای ناوبری خود را تقویت کنید، میتوانید آن را تجزیه کنید آینه یا روح های وحشی سایت های. برای دیدن تصاویر قهرمان و نوآوری های تایپوگرافی خیره کننده، بررسی کنید شام، استفانی دی لیوو شرکت ون هولتز.
آیا در مورد این نمونه های خلاقانه طراحی وب سوالی دارید؟ از ما در بخش نظرات زیر بپرسید!